Model T-Roc, koji dijeli platformu s Golfom, gotovo je dostigao njegovu prodaju u Europi, što sugerira da ovaj SUV, kao i modeli Tiguan i T-Cross "kradu kupce" Golfu u "vlastitom dvorištu"
Volkswagen Golf, ikona europske i svjetske automobilske industrije i jedan od najprodavanijih auta svih vremena nije više ni približno popularan kao nekada, dok njegova prodaja slabi iz godine u godinu. Proizvodnja ovog modela, koji je od 1974. prodan u više od 37 milijuna primjeraka, drastično je pala, s više od milijun jedinica proizvedenih 2015. na oko 300.000 primjerka ove godine. Za ovu se godinu predviđa daljnji pad na oko 250.000 primjeraka, prema tvrdnjama Reutersa koji je imao uvid u interne dokumente VW-a.
Više faktora doprinosi ovom padu. Tehnički problemi s osmom generacijom Golfa, uključujući softverske poteškoće i smanjenje kvalitete interijera u usporedbi s prethodnikom, utjecali su na percepciju kupaca. Osim toga, uklanjanje fizičkih kontrola i uvođenje kapacitivnih tipki nisu naišli na odobravanje korisnika. Paralelno, promjene u preferencijama potrošača prema SUV vozilima dodatno su smanjile potražnju za tradicionalnim kompaktnim modelima poput Golfa. Model T-Roc, koji dijeli platformu s Golfom, gotovo je dostigao njegovu prodaju u Europi, što sugerira da ovaj SUV, kao i modeli Tiguan i T-Cross "kradu kupce" Golfu u "vlastitom dvorištu"
Kako bi se prilagodio novim tržišnim uvjetima, Volkswagen planira premjestiti proizvodnju Golfa s motorom s unutarnjim izgaranjem iz tvornice u Wolfsburgu u Meksiko do 2027. godine. Ova odluka dio je šireg plana restrukturiranja koji uključuje prelazak na proizvodnju električnih vozila u Wolfsburgu.
Unatoč ovim promjenama, Volkswagen ne odustaje od Golfa u budućnosti i planira proizvodnju devete generacije Golfa kao potpuno električnog modela u Wolfsburgu do kraja desetljeća. Ovaj model bit će razvijen na novoj SSP platformi, s ciljem zadržavanja Golfa kao ključnog modela marke u eventualnoj budućoj električnoj eri.
Volkswagen se suočava s financijskim pritiscima, uključujući pad dobiti i potrebu za smanjenjem troškova. U prvom kvartalu 2025., dobit nakon oporezivanja pala je za 40,6 posto na 2,18 milijardi eura, unatoč povećanju broja prodanih vozila. Naime, rast prodaje električnih vozila, koja imaju niže profitne marže u usporedbi s tradicionalnim modelima, dodatno opterećuje financijske rezultate.
Kako bi se nosio s ovim izazovima, Volkswagen planira smanjenje radne snage u Njemačkoj za 35.000 zaposlenika do 2030. godine, kroz programe ranog umirovljenja i nepopunjavanja upražnjenih radnih mjesta. Osim toga, tvrtka razmatra dodatne mjere smanjenja troškova, uključujući optimizaciju proizvodnih procesa i potencijalnu prodaju manje iskorištenih tvornica.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.