Katsuhiro Moro, predsjednik i glavni izvršni direktor Mazde, iznenadio je sve najavom da će 1. veljače biti osnovan tim inženjera posvećen razvoju rotacijskih motora
Mazda je napravila svoj posljednji sportski automobil s Wankelovim, odnosno rotacijskim motorom 2012. godine kada je ukinut Model RX-8. Prošle godine Wankel se donekle vratio u model MX-30 kao generator, odnosno range extender za ovaj električni model. No, Mazda očito ne odustaje i od šireg povratka Wankela.
Wankel ili rotacijski motor izuzetno je zanimljiv zbog vrlo velike snage iz malog obujma, odnosno emisije, posebnog zvuka i "vrtnje na visokom broju okretaja". No Wankel ima i mnoge minuse i zbog toga je Mazda zapravo jedini proizvođač koja je proteklih nekoliko desetljeća proizvodila automobile s Wankel motorom. Drugi proizvođači su od njega odustali uglavnom još prije pola stoljeća. Iako su Mazdini sportski RX-7 i RX-8 stekli kultni status, njihov najveći problem bili su visoka potrošnja goriva te osjetljivost i trajnost motora. Na primjer, Wankel motori u RX-8 koji se proizvodio od 2004. do 2012. ne smiju se voziti samo nekoliko kilometara već je potrebno pošteno zagrijati motor prije gašenja, također motor treba jako oprezno zagrijavati prije nego što se stisne gas do daske. No unatoč svim mjerama predostrožnosti rijetki motori RX-8 su uspjeli prijeći više od 100.000 km. Većina njih je trajala manje od 50.000 km, a neki od njih ni par tisuća kilometara prije "generalke". U vrijeme kad većina motora bez ikakvih problema prelazi 200, 300 tisuća kilometara Wankelov motor u ovim Mazdama doima se "smiješno osjetljivim".
Unatoč svemu ovome Mazda i dalje ne odustaje od Wankel motora. Na sajmu automobila u Tokiju 2024. Katsuhiro Moro, predsjednik i glavni izvršni direktor Mazde, iznenadio je sve najavom da će 1. veljače biti osnovan tim inženjera posvećen razvoju rotacijskih motora. Prije nego što je objavio veliku vijest, izrazio je zahvalnost na sjajnim povratnim informacijama koje je tvrtka dobila nakon otkrivanja svojeg atraktivnog koncepta Iconic SP.
Šef Mazde nagovijestio je da će sportski coupe visokih performansi doista biti realiziran: "Jako sam sretan i duboko dirnut svom podrškom i ohrabrenjem koje sam dobio za koncept kompaktnog sportskog automobila. Želio bih iskoristiti ovu priliku da vam svima kažem hvala. Uz vaše ohrabrenje, osnovat ćemo grupu za razvoj rotacijskih motora 1. veljače kako bismo se približili ovom snu", rekao je Moro.
"Kako bi odgovorili na izazove CO2-neutralne ere, okupit će se inženjeri rotacijskih motora koji su stekli široku tehničku perspektivu o granicama motora i najsuvremenijoj tehnologiji motora. Neće biti lako, ali nadam se da možemo napraviti korak naprijed u novo poglavlje izazova", dodao je Moro.
Moro se posebno usredotočio na to kako se rotacijski motor ponaša poput generatora umjesto da pokreće kotače. Neke od već poznatih tehničkih specifikacija prikazane su na ekranu tijekom press konferencije. Auto mjeri ima 418 cm u dužinu, 185 u širinu i samo 115 cm u visinu, s međuosovinskim razmakom od 259 cm i masom praznog vozila od 1.450 kilograma. Odgovorni u Mazdi opisali su ga kao kompaktni sportski automobil s Wankelovim motorom s dva rotora, 272 kW (370 KS) snage i "prvoklasnim" performansama. Iconic SP je čak uspoređen s Porscheom 911. Atraktivan coupe dovoljno je velik za dvije osobe i njihovu prtljagu.
Glavni dizajner Masashi Nakayama ranije je rekao da bi se koncept lako mogao smanjiti na proporcije MX-5, negdje oko četiri metra dužine. Također je otkriveno da je Wankel motor dizajniran za rad ne samo na benzin, već i na vodik, biogoriva pa čak i na ukapljeni naftni plin (LPG).
Ako do serijske verzije zaista dođe, ona vjerojatno neće doći na tržište do 2026. godine, budući da Mazda tek sada sastavlja novi tim za Wankel motore.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.