Tržišta Kine, Europe i SAD-a u prvih devet mjeseci godine ostvarila su povećanje prodaje električnih automobila i plug-in hibrida u odnosu na isto razdoblje 2024. godine
Unatoč recentnom "elektrifikacijskom pesimizmu" u automobilskoj industriji, prodaja električnih vozila u 2025. godini pokazuje jasne znakove rasta. Prema najnovijem izvješću njemačkog Centra za automobilski menadžment (CAM), tržišta Kine, Europe i SAD-a u prvih devet mjeseci godine ostvarila su povećanje prodaje električnih automobila i plug-in hibrida u odnosu na isto razdoblje 2024. godine.
Najveći rast ponovno bilježi Kina, koja svoj status globalnog lidera u elektromobilnosti dodatno učvršćuje. Od siječnja do rujna prodano je 5,4 milijuna potpuno električnih automobila, što je čak 32 posto više nego godinu prije. Segment plug-in hibrida (uključujući i takozvana range extender vozila) porastao je za 14 posto. Na tamošnjem tržištu vlada intenzivan cjenovni rat koji vodi postupnoj konsolidaciji. BYD čvrsto drži dominaciju s 29 posto tržišnog udjela, dok Geely ima 12 posto. Volkswagen jedva prelazi jedan posto udjela na tržištu električnih vozila u Kini.
Europa ostaje drugo najveće tržište električnih automobila na svijetu, s porastom prodaje od 25 posto, s 1,4 na 1,8 milijuna primjeraka. Međutim, rast nije ujednačen. U Velikoj Britaniji prodaja je skočila s 270.000 na gotovo 350.000 vozila (plus 29 posto), a u Njemačkoj za 38 posto na oko 382.000. Francuska pak stagnira, dok skandinavske zemlje, Nizozemska i Belgija i dalje prednjače s udjelima električnih vozila većima od 30 posto. U Italiji, Španjolskoj i većem dijelu istočne i jugoistočne Europe taj je udio i dalje jednoznamenkast.
Sjedinjene Države zaostaju. Prodaja električnih vozila porasla je s 946.000 na 1.004.000 primjeraka, što je tek šest posto više. Udio električnih vozila ondje iznosi svega osam posto, znatno ispod europskog prosjeka.
Analiza prema proizvođačima otkriva značajan pomak prema kineskim markama. Nakon što je Tesla 2024. godine još zadržala prednost, BYD ju je sada pretekao, s 1,6 milijuna prodanih električnih automobila i rastom od 37 posto. Udio potpuno električnih automobila u ukupnoj prodaji BYD-a sada čini 56 posto. Tesla je druga s 1,2 milijuna prodanih električnih automobila i blagim padom prodaje, a Geely bilježi snažan uspon od gotovo 90 posto, s 943.000 prodanih električnih vozila. Volkswagen je povećao isporuke električnih vozila za 42 posto, na 717.500 primjeraka, ali mu udio električnih auta u prodaji i dalje iznosi samo 11 posto.
BMW je ostvario solidan rast od 10 posto i prodao 323.000 električnih automobila, s udjelom od 22 posto, dvostruko većim od VW-a. Mercedes je, pak, zabilježio pad, prodaja je smanjena na 118.000 vozila, a udio električnih auta pao je s devet na osam posto.
Zaključak izvješća jasan je. Globalno tržište električnih automobila nastavlja rasti, ponajviše zahvaljujući Kini i Europi. Ipak, valja napomenuti da su u Kini su poticaji već uglavnom ukinuti jer se tržište stabiliziralo, dok Europa i dalje snažno ovisi o državnim subvencijama i regulativi. U SAD-u, pak, sporiji tempo prelaska na struju mogao bi se dodatno usporiti zbog ukidanja poticaja i politike Trumpove administracije koja nije sklona elektrifikaciji.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.