Početna Novosti 21 pregleda

Prodaja električnih auta jako raste u Kini i u Europi, a SAD kaska

FOTO: Canva

Tržišta Kine, Europe i SAD-a u prvih devet mjeseci godine ostvarila su povećanje prodaje električnih automobila i plug-in hibrida u odnosu na isto razdoblje 2024. godine

Unatoč recentnom "elektrifikacijskom pesimizmu" u automobilskoj industriji, prodaja električnih vozila u 2025. godini pokazuje jasne znakove rasta. Prema najnovijem izvješću njemačkog Centra za automobilski menadžment (CAM), tržišta Kine, Europe i SAD-a u prvih devet mjeseci godine ostvarila su povećanje prodaje električnih automobila i plug-in hibrida u odnosu na isto razdoblje 2024. godine.

Author: CAM foto: CAM

Najveći rast ponovno bilježi Kina, koja svoj status globalnog lidera u elektromobilnosti dodatno učvršćuje. Od siječnja do rujna prodano je 5,4 milijuna potpuno električnih automobila, što je čak 32 posto više nego godinu prije. Segment plug-in hibrida (uključujući i takozvana range extender vozila) porastao je za 14 posto. Na tamošnjem tržištu vlada intenzivan cjenovni rat koji vodi postupnoj konsolidaciji. BYD čvrsto drži dominaciju s 29 posto tržišnog udjela, dok Geely ima 12 posto. Volkswagen jedva prelazi jedan posto udjela na tržištu električnih vozila u Kini.

Author: CAM foto: CAM

Europa ostaje drugo najveće tržište električnih automobila na svijetu, s porastom prodaje od 25 posto, s 1,4 na 1,8 milijuna primjeraka. Međutim, rast nije ujednačen. U Velikoj Britaniji prodaja je skočila s 270.000 na gotovo 350.000 vozila (plus 29 posto), a u Njemačkoj za 38 posto na oko 382.000. Francuska pak stagnira, dok skandinavske zemlje, Nizozemska i Belgija i dalje prednjače s udjelima električnih vozila većima od 30 posto. U Italiji, Španjolskoj i većem dijelu istočne i jugoistočne Europe taj je udio i dalje jednoznamenkast.

Author: CAM foto: CAM

Sjedinjene Države zaostaju. Prodaja električnih vozila porasla je s 946.000 na 1.004.000 primjeraka, što je tek šest posto više. Udio električnih vozila ondje iznosi svega osam posto, znatno ispod europskog prosjeka.

Author: CAM foto: CAM

Analiza prema proizvođačima otkriva značajan pomak prema kineskim markama. Nakon što je Tesla 2024. godine još zadržala prednost, BYD ju je sada pretekao, s 1,6 milijuna prodanih električnih automobila i rastom od 37 posto. Udio potpuno električnih automobila u ukupnoj prodaji BYD-a sada čini 56 posto. Tesla je druga s 1,2 milijuna prodanih električnih automobila i blagim padom prodaje, a Geely bilježi snažan uspon od gotovo 90 posto, s 943.000 prodanih električnih vozila. Volkswagen je povećao isporuke električnih vozila za 42 posto, na 717.500 primjeraka, ali mu udio električnih auta u prodaji i dalje iznosi samo 11 posto.

BMW je ostvario solidan rast od 10 posto i prodao 323.000 električnih automobila, s udjelom od 22 posto, dvostruko većim od VW-a. Mercedes je, pak, zabilježio pad, prodaja je smanjena na 118.000 vozila, a udio električnih auta pao je s devet na osam posto.

Author: CAM foto: CAM

Zaključak izvješća jasan je. Globalno tržište električnih automobila nastavlja rasti, ponajviše zahvaljujući Kini i Europi. Ipak, valja napomenuti da su u Kini su poticaji već uglavnom ukinuti jer se tržište stabiliziralo, dok Europa i dalje snažno ovisi o državnim subvencijama i regulativi. U SAD-u, pak, sporiji tempo prelaska na struju mogao bi se dodatno usporiti zbog ukidanja poticaja i politike Trumpove administracije koja nije sklona elektrifikaciji.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.