Početna Novosti 236 pregleda

Renault predstavio novu generaciju svojeg najvećeg kombija

FOTO: Renault

Renault je od 1980. prodao više od tri milijuna kombija Master, a od samog ih početka proizvodi u Batillyju, na istoku Francuske. Bogata povijest modela i velik uspjeh postignut tijekom više od 40 godina i tri generacije čini ga dugogodišnjim predvodnikom te kategorije u Europi. Renault Master kombiji prisutni su u više od 50 zemalja, uključujući nekoliko južnoameričkih od 1990. Četvrta generacija kombija Renault Master na putu je da nastavi taj uspjeh.

Prilično luksuzna unutrašnjost novog Mastera nalikuje onima u osobnim vozilima. Armaturna ploča u obliku slova S okrenuta je prema vozaču i pridonosi prostranosti u unutrašnjosti. Materijali su profinjeni, a serijski 10-inčni zaslon ugodan high-tech detalj za ovu klasu vozila. Dizajn upravljača preuzet je iz osobnih vozila te je podesiv po visini i dubini. Ručica mjenjača u inačicama s automatskim mjenjačem sad je smještena na upravljaču, što otvara još više prostora na središnjoj konzoli.

Author: Renault foto: Renault

Ukupan obujam prostora za odlaganje u kabini iznosi 135 litara, 25 % više no u prethodnoj generaciji, što je najbolje u klasi. Novi se Master bez problema pretvara u ured na kotačima. Naslon srednjeg sjedala preklapa se u radni stol, na njegovu dnu nalazi se prostor za prijenosno računalo, a opremljeno je i USB-C utičnicama za punjenje uređaja. Svaki je detalj tu da olakša intenzivnu svakodnevnu upotrebu. Primjerice, neabrazivni i robusni rubovi sjedala presvučenih umjetnom kožom olakšavaju ulazak u kombi i izlazak iz njega. Bogata ponuda sjedala uključuje inačice s ovjesom i okretnim mehanizmom, individualna sjedala i tri vrste klupa (dvije presvučene tkaninom i jednu presvučenu umjetnom kožom).

Renault tvrdi kako je zbog vrhunske aerodinamike učinkovitost Mastera na samom vrhu u klasi, bez obzira na odabranu vrstu pogona. Njegov je koeficijent zračnog otpora niži je za više od 20 % od onog u prethodnoj generaciji, ali i u odnosu na konkurenciju. 

Bez obzira na pogonski sklop koji odaberu, kupci novog Mastera vozit će najučinkovitije vozilo u kategoriji*. Time će smanjiti operativne troškove, a njihovi će kombiji moći prevoziti još više tereta (do 2 tone).

Author: Renault foto: Renault

Novi Renault Master jedino je vozilo svoje klase koje se proizvodi u Francuskoj: sve tri inačice pogona i sve karoserijske izvedbe proizvode se na istoj proizvodnoj liniji u Batillyju (u blizini Metza, na i istoku Francuske). Pogonski sklopovi i mjenjači proizvode se u Francuskoj, baterije se sastavljaju u Francuskoj te 84 % dobavljača dolazi iz Francuske.

Četiri Diesel Blue dCi motora (105, 130, 150 ili 170 KS) dostupna su za novi Master. Imaju znatno nižu potrošnju (u prosjeku 1,5 litara manje na 100 km) i ispuštaju manje CO2 (39 grama manje po km). Kad je riječ o mjenjačima, dostupan je klasični ručni mjenjač i posebno učinkovit novi 9-stupanjski automatski EAG9 konverterski mjenjač.

Inačice novog Mastera s posve električnim pogonom opremljene su motorom od 96 kW ili 105 kW, a u oba slučaja isporučuju okretni moment od 300 Nm. Prvi od njih pogoni se baterijom kapaciteta 40 kWh i ima doseg do 180 km prema WLTP-u, a drugi baterijom kapaciteta 87 kWh s dosegom do više od 410 km prema WLTP-u.

Author: Renault foto: Renault

Novi električni Renault Master može se pohvaliti i rekordnom nosivošću od 1625 kg u kombiju koji se može voziti s dozvolom B kategorije, dosegom i vučnom snagom 2,5 tona. Potrošnja mu iznosi 21 kWh/100 km prema WLTP-u s velikom baterijom kapaciteta 87 kWh. Brzim punjenjem istosmjernom strujom od 130 kW dobiva se 229 km dosega za 30 minuta. Na kućnom punjaču izmjeničnom strujom snage 22 kW baterija se s 10 % do 100 % puni za nešto manje od 4 sata.

Novi Renault Master u budućnosti će se moći opremiti i motorom s pogonom na vodik i gorivu ćeliju.

Kombi donosi i inovativni dinamični servo-sustav kočenja, koji učinkovitost kočenja i osjećaj na papučici održava na istoj razini bez obzira na to koliki teret kombi prevozi. Osim toga, ranije aktivira sustav automatskog kočenja u nuždi (vrijeme odziva prepolovljeno je) i poboljšava regeneraciju, čime se povećava doseg vozila. Tu je i 20 sustava za pomoć u vožnji. 

Author: Renault foto: Renault

Električne izvedbe novog Renaulta Master imat će funkcije punjenja od vozila do drugih uređaja (V2L) i od vozila do mreže (V2G). To podrazumijeva mogućnost punjenja drugih uređaja s pomoću utičnice u kokpitu ili teretnom prostoru, kao i adaptere za priključivanje alata, računala i drugih uređaja u utičnice za punjenje. Moguće je i pokretanje dijelova ugrađenih po narudžbi (pretinci za hlađenje, automatska vrata prtljažnika, dodatni sustavi grijanja ili hlađenja itd.) izravno iz baterije.

Novi Renault Master bit će dostupan s potpunom opremom koja pokriva sve zahtjeve profesionalaca. Uključivat će 20 izvedbi u rasponu od 11 do 22 kubična metra zapremine te imati 40 mm širi otvor kliznih bočnih vrata i 100 mm duži teretni prostor – najduži u kategoriji. U tvornicama se nudi 20 osnova za preradu, a radionice mogu neke preinake izvršiti izravno (dodati kiper, produbiti kokpit, povećati obujam itd.). Katalog kompleta za tvorničku ugradnju skraćuje rok isporuke i pojednostavnjuje logistiku oko prijevoza.

Novi Renault Master bit će dostupan u proljeće 2024., a cijene se za sada ne znaju. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.