Prodaja im pada, a proizvođači sve manje ulažu u njih i koncentriraju se na podjednako velike i luksuzne SUV-ove koje mogu prodati u što većem broju
Luksuzne limuzine poput S-klase, BMW-a serije 7 i Audija A8 nekada su bile najveći ponos ovih, ali i nekih drugih proizvođača automobila. U njihov se razlog izuzetno mnogo ulagalo, bile su "inkubatori" novih tehnologija i pokazatelj onoga najboljega što jedan proizvođač može ponuditi.
Danas, na tržištu zasićenom SUV vozilima, čini se da ovakve limuzine polako odlaze u povijest. Prodaja im pada, a proizvođači sve manje ulažu u njih i koncentriraju se na podjednako velike i luksuzne SUV-ove koje mogu prodati u što većem broju. Mercedes i BMW očito još nisu odustali od svojih vrhunskih limuzina jer su nedavno na tržište lansirali nove generacije S-klase i serije 7 te njihove električne verzije.
Audi s druge strane, izgleda, ne mari previše za svoj A8. Iako je bilo povremenih nagovještaja i glasina o potpuno novom modelu, ništa za sada nije službeno najavljeno, niti su "špijunski fotografi" uhvatili prototip koji se testira. Aktualni model na tržištu je već sedam godina, a izgleda da nasljednika neće dobiti još nekoliko godina. Najnovija izvješća sugeriraju da je uvođenje nove generacije pomaknuto na najranije 2027. godinu.
Slično je i u Lexusu, jer njihov LS je na tržištu također od 2017. i, kao i Audi A8 pokazuje svoje godine unatoč redizajnu i poboljšanjima koja su stigla tijekom godina. Kod Maseratija, Quattroporte je star više od desetljeća i tvrtka je nedavno objavila da je električna zamjena odgođena do 2028. godine. Jaguar, koji je bio usred razvoja novog XJ-a, odustao je od ovog modela u zadnjem trenutku. Međutim, marka radi na svojevrsnom nasljedniku.
Amerikanci su također posljednjih godina ostali bez većine svojih modela u ovoj klasi. Cadillac CT6 i Lincoln Continental su ugašeni bez previše pompe i nasljednika.
Sve ovo sugerira da su luksuzne "predsjedničke" limuzine polako izašle iz mode i kod kupaca i kod proizvođača. Teško je zamisliti budućnost bez serije 7 ili S-klase i sličnih automobila, no trenutno izgleda da je ona i više nego izvjesna.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.