Vozač koji vuče automobilom teretnu ili kampersku prikolicu treba biti posebno pažljiv i prilagoditi stil vožnje novim uvjetima
Vozači osobnih automobila u autoškoli nažalost nemaju mogućnost praktičnog uvježbavaja vještine vuče prikolice, premda im Zakon uz položeni vozački ispit to dozvoljava. Postoje neki jednostavni zakoni fizike i ceste koje biste trebali poznavati prije nego što pokušate vuči prikolicu.
Nekoliko važnih točaka:
- uvijek slijedite preporuke za pravilnu vuču
- protuzakonito je premašiti masu opterećenja prikolice, koju preporučuje proizvođač kuke za vuču ili priključka za vuču koji koristite
- sve prikolice, uključujući i one bez kočnica, moraju imati jasnu oznaku maksimalne bruto težine u kilogramima
Zašto prikolice krivudaju, idu ustranu ili vrludaju
Ako ste se ikada vozili iza prikolice na autocesti, vidjeli ste kako krivudaju, idu ustranu ili vrludaju. Mnogi misle da je to dio vuče, ali nije. Ako ispravno opteretite prikolicu, tako da je prednji malo teži od stražnjega kraja,, praktički možete eliminirati sve uobičajene probleme prilikom vuče prikolica.
Tri zakona fizike vuče
Kada prikolica skreće prirodno će se 'htjeti' rotirati oko vlastitoga težišta. Možete smanjiti vrludanje za skretanja postavljanjem težišta prema prednjemu dijelu kombiniranoga vozila i prikolice. Promjena položaja težišta mijenja rukovanje karakteristikama prikolice.
Fizika uspješne vuče
Pravilno pronalaženje i pozicioniranje težišta na prikolici tajna je uspješne vuče. Za vuče je važno težište jer se motorno vozilo ili prikolica, naravno, "instinktivno želi" okrenuti oko svojega težišta. Ono djeluje kao neka vrsta šarke i mjesto gdje se ta „šarka" nalazi ima značajan utjecaj na vuču. Kada se vuče prikolica, težište mora biti ravno ispred kotača prikolice tako da ga prikolica savršeno slijedi. Kada je težište točno ispred kotača prikolice (najbolje od 10 do 20 cm), prikolica će biti povlačena u ravnoj liniji i vi ćete moći sigurno skretati. Ako je težište predaleko naprijed, prikolica neće "htjet"i skretati i vozač će osjećati da se automobilom teško upravlja.
Kako izračunati težište?
Morate znati bruto težinu prikolice (koristite mosnu vagu), udaljenost od osovine do mjesta spajanja (dužina ruda) i težinu prednjega dijela (mosna vaga). Tada je:
Položaj težišta = (u cm ispred osovine prikolice) opterećenje prednjega dijela u kg x duljina rude u cm po bruto težini prikolice u kg.
Kako utovariti prikolicu?
Uvijek provjerite priručnik kako biste utvrdili vučni kapacitet svoga vozila. Uvjerite se da je težište prema prednjemu dijelu prikolice obično od 10 do 20 cm ispred osovine. Možete to učiniti tako da malo veću težinu utovarite u prednji dio prikolice, a ne u stražnji.
Podesite stražnju kuku prikolice kako biste osigurali da prikolica bude ravna ili malo spuštena na prednjoj, ali nikada na stražnjoj strani. Provjerite maksimalnu bruto težinu prikolice - to bi trebalo biti jasno označeno. Osigurajte teret na prikolici na za to predviđenim mjestima na prikolici. Utovarite teret pažljivo s obiju strana - i sprijeda i straga.
Kako voziti s prikolicom
- predvidite zaustavljanja i na vrijeme kočite
- ostavite razmak najmanje četiri sekunde između svoga i vozila ispred
- osigurajte si dodatan prostor za okretanje i manevriranje
- Tijekom vrućih dana, čuvajte motor od pregrijavanja na dugim usponima.
- koristite niži stupanj prijenosa kako bi se motor bolje hladio
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.