Šef Renaulta je u razgovoru s novinarima istaknuo da se europska "automobilska industrija mora vratiti proizvodnji malih automobila koje ljudi mogu kupiti"
Cijene novih automobila su "otišle u nebo", a kupnja novog automobila je za prosječnog Europljana postala pravi luksuz. Te činjenice smo svi jako dobro svjesni, no sada je to konačno priznao i netko iz automobilske industrije, konkretno šef Renaulta Luca de Meo koji se na "podivljale" cijene automobila osvrnuo na salonu automobila u Ženevi.
Luca de Meo je dio krivnje za neproporcionalan rast cijena automobila prepisao EU-u, zbog propisa koji su navodno "pogurali određen miks proizvoda" u posljednjih dvadeset godina. Prema De Meu, od ovog su imali koristi oni koji proizvode premium automobile (tj. njemački proizvođači) i oni koji su novcem EU preselili tvornice u istočne zemlje – na štetu Italije, Španjolske, Portugala i Francuske.
Šef Renaulta je u razgovoru s novinarima istaknuo da se europska "automobilska industrija mora vratiti proizvodnji malih automobila koje ljudi mogu kupiti". Pritom je na umu imao prvenstveno svoju marku koja je u Ženevi predstavila novi Renault 5, a uskoro stižu i Renault 4 te Twingo.
"Razvijamo platformu za Twingo koja će nam omogućiti profitabilnu prodaju automobila nove generacije po cijeni manjoj od 20.000 eura", istaknuo je de Meo.
Pitanje suradnje europskih proizvođača posebno je u fokusu Renault grupe. Prema De Meu, bilo bi dovoljno kopirati ono što se radilo u prošlosti.
"Kako bismo ponovno napravili male automobile koje možete kupiti u Europi, možda trebamo udružiti snage kako bismo podijelili troškove ulaganja i iskorištenost kapaciteta. Vrlo smo otvoreni i razgovaramo sa svima, imamo nešto što nitko drugi nema, i imamo proizvodni kapacitet. Tko god želi, neka izvoli. Sjećam se kada sam bio u Toyoti, u Češkoj smo s PSA-om predstavili program Aygo, C1 i 107. U to vrijeme u ovom segmentu bili su Fiat 500, Ford Ka i drugi modeli. Vrijeme je Moramo to učiniti opet, inače si više ne možemo priuštiti prodaju malih automobila", rekao je de Meo.
De Meo je citirao studiju istraživača Tommasa Pardija koja naglašava kontradiktornost europskih propisa koji su navodno gurnuli industriju Starog kontinenta na izradu većih, težih i skupljih automobila u posljednja dva desetljeća.
"Oni koji su od ovoga imali koristi bili su u biti proizvođači vrhunskih modela. S druge strane, sav novac iz EU uložen je u tvornice u istočnoj Europi. Nijemci su tamo otišli proizvoditi po niskim cijenama i prodavati po visokim cijenama. Ispraznili su Italiju, ispraznili su Španjolsku, ispraznili su Portugal, ispraznili su Francusku. To se dogodilo", bio je oštar de Meo i zaključio "Moramo se vratiti uravnoteženoj mješavini premium automobila i automobila koje ljudi mogu kupiti. Zasad ništa ne funkcionira, osim Dacie, ali Dacia se ne proizvodi u zapadnoj Europi.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.