Toyoda naglašava cijeli životni ciklus automobila, uključujući proizvodnju baterija, proces koji je energetski intenzivan i daleko od CO2 neutralog. Ako se "emisije baterija" računaju hibridi su još u velikoj prednosti
Toyota je poznata po svojoj "blagoj skepsi" prema električnim hibridima, a sada je ponovno pobudila pažnju tvrdnjama da hibridi, barem za sada, mogu biti mnogo "čišći" nego potpuno električni automobili. Akio Toyoda, slavni predsjednik japanskog proizvođača i unuk osnivača, započeo je ovu raspravu s podacima koji su zaintrigirali automobilsku, medijsku i ekološku zajednicu.
Prema Toyodinim riječima, u razdoblju od uvođenja prvog Priusa 1997. godine, Toyota je prodala oko 27 milijuna hibrida. Isti taj portfelj emisijski je jednak 9 milijuna potpuno električnih vozila, što znači da je, tvrdi Toyoda, jedan električni auto tri puta "prljaviji" od hibrida.
U Japanu, gdje se puno struje generira iz termoelektrana na fosilna goriva, "zelena efikasnost" električnih vozila dodatno opada. "Da smo u Japanu proizveli 9 milijuna električnih vozila, to bi zapravo povećalo emisije CO2, ne smanjilo ih jer oslanjanje na termoelektrane čini cijeli sustav prljavijim", rekao je Toyoda.
Ipak, Toyoda ističe da tvrtka zapravo nije protiv električnog pogona. Naprotiv, Toyota već širi paletu električnih modela bZ, a uskoro na tržište stiže i električni C-HR+. Također, sve je više i električnih Lexusa, čime Toyota šalje jasnu poruku da su i električni automobili dio njihove strategije. No, ključna poruka koju šalje Akio Toyoda je da "ne treba forsirati samo električne aute, već koristiti sve dostupne tehnologije kako bismo smanjili emisije CO2 brže i efikasnije".
Argument čišćih hibrida ne temelji se samo na ispušnim plinovima tijekom vožnje. Toyoda naglašava cijeli životni ciklus automobila, uključujući proizvodnju baterija, proces koji je energetski intenzivan i daleko od CO2 neutralnog. Ako se "emisije baterija" računaju hibridi su još u velikoj prednosti.
Toyoda je čak svojedobno rekao da električni auto nikada neće činiti više od približno 30 posto globalnog tržišta i da bi prelazak na samo električne motore bi mogao ugroziti oko 5,5 milijuna radnih mjesta u japanskoj automobilskoj industriji.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.