Iako zadržava čiste linije originala i prepoznatljivu utilitarnu siluetu, nova izvedba ima daleko više stila i samopouzdanja
Škoda je iznenadila automobilsku javnost nečim potpuno neočekivanim, reinterpretacijom svog nekadašnjeg bestselera, modela Favorit. Iako izvan srednje i istočne Europe malo tko pamti ovu kompaktnu ikonu iz 1987., u mnogim državama taj automobil još uvijek ima poseban status. Sada, u 2025., Škoda je odlučila vratiti Favorit u velikom stilu, kao futuristički koncept koji kombinira naslijeđe, struju i suvremeni dizajnerski jezik marke.
Novi koncept koji je za sada u fazi rendera nije puka retro kopija. Iako zadržava čiste linije originala i prepoznatljivu utilitarnu siluetu, nova izvedba ima daleko više stila i samopouzdanja. Najočitija razlika je u proporcijama: moderni Favorit viši je, širi i robusniji, gotovo SUV gabarita. Time se uklapa u današnje tržišne trendove, ali i zadržava praktičnost koju je original imao u svojoj srži.
Jedan od upečatljivijih detalja je način na koji su dizajneri interpretirali ručke vrata: više nisu odvojeni elementi, već su integrirane u jednu čistu liniju otvora koja spaja prednja i stražnja vrata. Ova ideja dodatno pojačava vizualnu jednostavnost, ali i daje vozilu modernu sofisticiranost.
Za razliku od aktualne Škodine produkcijske palete, koncept Favorita ne koristi uobičajenu „Tech-Deck Face“ prednju masku - novi dizajnerski element marke. Umjesto toga, nosi vlastiti identitet, koji bi lako mogao postati predložak za buduće urbane Škode. Prednja i stražnja LED svjetla vrlo su tanka, s minimalističkim potpisima, a stražnji kraj krasi i svjetleći logo u poklopcu prtljažnika. Poseban detalj su prozirni pokrovi svjetala, koji bi se mogli mehanički otvarati kad su svjetla potrebna – futurističko rješenje koje više priliči konceptima iz videoigara nego iz stvarnog svijeta.
Zanimljivo je i to da su dizajneri, uključujući Davida Stingla i Ljudmila Slavova, zamislili Favorit kao isključivo električno vozilo. Slavov je naglasio kako mu je u glavi bio automobil s vrhunskim performansama, ali bez potrebe za velikim motorima, upravo zahvaljujući malim, ali snažnim elektromotorima. S obzirom na to da je originalni Favorit imao skromni 1.3-litreni benzinski motor s između 54 i 67 KS, nova električna verzija imala bi daleko više snage i momenta, i to bez gubitka na prostornosti.
I ne samo to - u skicama i modelima vidi se i zamišljena sportska izvedba, s proširenim blatobranima, plastičnim oplatama i drugim elementima koji podsjećaju na reli automobile. Iako takva verzija vjerojatno nikad neće stići u proizvodnju, pokazuje koliko je dizajnerski tim bio slobodan u izražavanju.
Nažalost, iako ovaj koncept budi nostalgiju i oduševljenje, za sada se ne planira ulazak u serijsku proizvodnju. No, za Škodu je ovo važna poruka: povratak korijenima ne znači regresiju, već reinterpretaciju onoga što je nekoć bilo važno, a to su jednostavnost, funkcionalnost i autentičnost.
Hoće li Škoda iskoristiti ovu priliku i pretvoriti koncept u stvarnost? Ostaje nam samo nadati se – jer ovaj novi Favorit ima sve što je potrebno da ponovno osvoji srca.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.