Početna Novosti 142 pregleda

Što je jeftinije voziti, benzinac ili auto na struju?

FOTO: Canva

Kako bi provjerio kakvo je aktualno stanje s troškovima za električni automobil, njemački Auto Bild je odabrao tri aktualna modela automobila koji se nude u verzijama s pogonom na benzin i na struju i usporedio ih

Kada su električni automobili dolazili na tržište jedna od velikih prednosti koju su njihovi zagovornici isticali bili su vrlo mali troškovi energije i niski troškovi održavanja zbog kojih bi ovaj tip automobila, unatoč višoj cijeni, dugoročno bio isplativiji od modela s pogonom na unutarnje izgaranje. No kako su električni automobili postajali sve češći na cestama ispostavilo se da u pravilu zapravo nisu toliko jeftiniji. Cijena električne energije na javnim punionicama pokazala se vrlo visokom, poskupjela je i struja za kućanstva u mnogim državama Europe, ispostavilo se da je osiguranje za električne automobile prilično skupo... 

NAJAVA Ovo je nova Dacia: Bit će najjeftinija u klasi

Naravno, električni automobili su i dalje mnogo skuplji od usporedivih benzinaca, a i osjetno brže gube vrijednost što sve utječe na cijenu vožnje automobila. Kako bi provjerio kakvo je aktualno stanje s troškovima za električni automobil, njemački Auto Bild je odabrao tri aktualna modela automobila koji se nude u verzijama s pogonom na benzin i na struju i usporedio ih. Kako bi izračunu cijenu automobila po prijeđenom kilometru Auto Bild je u obzir uzeo amortizaciju, odnosno gubitak vrijednosti novog automobila, troškove goriva i struje, troškove održavanja i cijenu obaveznog osiguranja i kaska tijekom prve četiri godine vlasništva na bazi 60.000 prijeđenih kilometara. 

Author: Promo foto: Promo

Prvi od modela koje je Auto Bild usporedio bio je Jeep Avenger, mali Stellentisov SUV. Električna verzija sa 156 KS i baterijom od 51 kWh uspoređena je s blagim hibridom od 100 KS. Tijekom četiri godine, električni automobil gubi oko 7000 eura više na vrijednosti što kao posljedicu ima veći ukupni trošak vožnje. Po kilometru tako električni Avenger vlasnika košta 0,56 eura, dok su troškovi za blagi hibrid oko 10 posto manji - 0,51 euro. 

Author: MINI foto: MINI

Uspoređeni su i Mini Cooper E i Mini Cooper S. Električni auto ima 184 KS i bateriju od 36,6 kWh, dok benzinska verzija razvija 204 KS. Ovdje električni auto ima dosta manju prodajnu cijenu, na u pogledu amortizacije gubi oko 1000 eura više. Ipak, kada se sve zbroji, vožnja benzinca je osjetno skuplja 0,46 u odnosu na 0,39 eura na 100 po kilometru. 

Author: bmw foto: bmw

Posljednji uspoređeni par bili su BMW i4 xDrive 40 Gran Coupé i BMW M440i xDrive Gran Coupé. Ovdje benzinski model ima mnogo veću prodajnu cijenu i čak je 12.000 eura skuplji od benzinca. Nakon četiri godine model an struju gubi čak 9000 eura manje na vrijednosti i to uz sve ostale troškove dovodi do velike razlike u cijeni po kilometru u njegovu korist. Na jedan kilometar vlasnik benzinske serije 4 gubi 0,96 eura, dok vlasnik električnog automobila ima trošak od 0,76 eura. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.