Početna Novosti 130 pregleda

SUV-ovi i Pick-up auti su mnogo opasniji za pješake

FOTO: Emica Elvedji/PIXSELL

" Ovi rezultati nam govore da su naši instinkti točni: vozila agresivnijeg izgleda doista mogu učiniti više štete"

Studija koju je u utorak objavio Insurance Institute for Highway Safety pokazuje da je veća vjerojatnost da će vozila s visokim, uglatijim prednjim krajevima ubiti pješaka u sudaru.

IIHS je pregledao gotovo 18.000 nesreća naleta na pješake u kojima su sudjelovali klasični automobili, pick-up kamioneti, terenska vozila, SUV-ovi i kombiji i otkrio da vozila s "haubom" višom od 100 cm imaju otprilike 45 posto veću vjerojatnost da će uzrokovati smrtne slučajeve u naletima na pješaka u odnosu na vozila s nosom kosog oblika  visine od 75 cm ili manje.Istraživanje je također otkrilo da vozila s tupim, okomitim prednjim dijelom visine od 75 do 100 cm povećavaju rizik od ozljeda pješaka.

SPORNA TEHNOLOGIJA Robotski taksi pregazio pješakinju: Žena je u kritičnom stanju

"Neka od današnjih vozila su prilično zastrašujuća kada prolazite ispred njih na pješačkom prijelazu. Ovi rezultati nam govore da su naši instinkti točni: vozila agresivnijeg izgleda doista mogu učiniti više štete", rekao je predsjednik IIHS-a David Harkey komentirajući istraživanje.

Kako bi ispitali vezu između rizika od smrti i veličine i oblika vozila, istraživači IIHS-a analizirali su 17.897 nesreća u kojima je sudjelovalo jedno putničko vozilo i jedan pješak. Koristeći serijske brojeve za identifikaciju vozila koja su sudjelovala u sudaru, pomoću fotografija izračunali su ključne prednje mjere koje odgovaraju 2958 jedinstvenih modela klasičnih automobila, monovolumena, kombija, SUV-a i kamioneta. Iz istraživanja su Isključili vozila sa sustavima automatskog kočenja u nuždi za pješake. 

SAVJETUJEMO Sve o dječjim sjedalicama: Kako sigurno voziti dijete u autu

IIHS je otkrio da dok kosi prednji krajevi u kombinaciji s visokim "nosevima" nisu smanjili rizik od ozljeda za pješake, ali jesu kod vozila s "nosevima" visine 75 do 100 cm.  Vozila s tupim prednjim dijelom imala su 26 posto veću vjerojatnost da će usmrtiti pješake u sudaru. Također, vozila s ravnim poklopcima motora (pod kutom od 15 posto ili manje) rezultiraju 25 posto većom vjerojatnošću smrti pješaka, bez obzira na visinu nosa ili oblik prednjeg dijela.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.