" Ovi rezultati nam govore da su naši instinkti točni: vozila agresivnijeg izgleda doista mogu učiniti više štete"
Studija koju je u utorak objavio Insurance Institute for Highway Safety pokazuje da je veća vjerojatnost da će vozila s visokim, uglatijim prednjim krajevima ubiti pješaka u sudaru.
IIHS je pregledao gotovo 18.000 nesreća naleta na pješake u kojima su sudjelovali klasični automobili, pick-up kamioneti, terenska vozila, SUV-ovi i kombiji i otkrio da vozila s "haubom" višom od 100 cm imaju otprilike 45 posto veću vjerojatnost da će uzrokovati smrtne slučajeve u naletima na pješaka u odnosu na vozila s nosom kosog oblika visine od 75 cm ili manje.Istraživanje je također otkrilo da vozila s tupim, okomitim prednjim dijelom visine od 75 do 100 cm povećavaju rizik od ozljeda pješaka.
"Neka od današnjih vozila su prilično zastrašujuća kada prolazite ispred njih na pješačkom prijelazu. Ovi rezultati nam govore da su naši instinkti točni: vozila agresivnijeg izgleda doista mogu učiniti više štete", rekao je predsjednik IIHS-a David Harkey komentirajući istraživanje.
Kako bi ispitali vezu između rizika od smrti i veličine i oblika vozila, istraživači IIHS-a analizirali su 17.897 nesreća u kojima je sudjelovalo jedno putničko vozilo i jedan pješak. Koristeći serijske brojeve za identifikaciju vozila koja su sudjelovala u sudaru, pomoću fotografija izračunali su ključne prednje mjere koje odgovaraju 2958 jedinstvenih modela klasičnih automobila, monovolumena, kombija, SUV-a i kamioneta. Iz istraživanja su Isključili vozila sa sustavima automatskog kočenja u nuždi za pješake.
IIHS je otkrio da dok kosi prednji krajevi u kombinaciji s visokim "nosevima" nisu smanjili rizik od ozljeda za pješake, ali jesu kod vozila s "nosevima" visine 75 do 100 cm. Vozila s tupim prednjim dijelom imala su 26 posto veću vjerojatnost da će usmrtiti pješake u sudaru. Također, vozila s ravnim poklopcima motora (pod kutom od 15 posto ili manje) rezultiraju 25 posto većom vjerojatnošću smrti pješaka, bez obzira na visinu nosa ili oblik prednjeg dijela.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.