Švedska je odlučila ispisati povijest, time što će otvoriti prvu trajno elektrificiranu dionicu ceste u svijetu 2025. godine
Koncept bežičnog punjenja električnih automobila nije ništa novo. Proizvođači i države s tim rješenjem eksperimentiraju već duže od 10 godina, a diljem svijeta je sagrađeno nekoliko testnih poligona. Švedska je odlučila ispisati povijest, time što će otvoriti prvu trajno elektrificiranu dionicu ceste u svijetu 2025. godine. Sustav električnih cesta (ERS) omogućit će punjenje električnih vozila u pokretu, omogućujući automobilima da prijeđu veće udaljenosti između posjeta punionici.
Za projekt je odabrana autocesta E20, koja se nalazi u između velikih švedskih gradova, Stockholma, Gothenburga i Malmöa. To će biti prvi dio većeg plana koji predviđa da će više od 3000 kilometara švedskih cesta dobiti bežične električne punjače za automobile.
Švedska je bila pionir u testiranju elektrificiranih cesta i već je isprobala tri različita rješenja. Godine 2016. otvorena je dionica ceste od dva kilometra u Gävleu, u središnjoj Švedskoj, koja je koristila nadzemne električne vodove kako bi se teškim vozilima omogućilo punjenje putem pantografa — slično kao električni vlak ili tramvaj. Kasnije je dionica ceste u Gotlandu od 1,6 kilometara elektrificirana pomoću zavojnica za punjenje postavljenih ispod asfalta. Godine 2018. Trafikverket je predstavio prvu svjetsku tračnicu za punjenje na dionici od dva kilometra koja je omogućila električnim kamionima da spuste pokretnu "ruku" koja preuzima električnu energiju.
Tehnologija bežičnog punjenja automobila funkcionira poput bežičnog punjenja u mobilnim telefonima. Podloga ili ploča ugrađena je ispod ceste, a električna vozila koja su opremljena prihvatnom zavojnicom pune se dok prolaze preko nje. Takva rješenja također su isprobana u Njemačkoj i SAD-u.
Ova tehnologija mogla bi biti velik korak naprijed za električne automobile. Ne samo da bi tehnologija povećala korisni domet električnog vozila, već bi također mogla dovesti do jeftinijih električnih auta zahvaljujući tome da bi bile dovoljne i manje baterije.
Prema istraživanjima, elektrifikacija samo 25 posto švedske cestovne mreže bila bi dovoljna. Euro News izvještava da je Švedska sklopila partnerstvo s Njemačkom i Francuskom kako bi razmijenila iskustva i rezultate istraživanja, dok Velika Britanija, SAD i Indija također intenziviraju svoje napore u izgradnji elektrificiranih cesta.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.