Početna Magazin 16246 pregleda

Što se više isplati: benzinski, dizelski ili električni auto?

FOTO: Canva

Ovisno o klasi automobila rezultati analize variraju. Bez subvencija rijetko koji električni automobili se zaista isplate...

Dizelaši ili benzinci? Ovo pitanje je desetljećima razdvajalo ljubitelje automobila. No danas je sve još kompliciranije jer potencijalni kupac mora odlučivati između dodatnih kategorija: je li bolji izbor možda hibrid, plug-in hibrid ili električni auto? Ljubitelji automobila podijelili su se u dvije velike frakcije: one koji en vole ništa što ima veze sa strujom i one koji zagovaraju električni pogon kao ekološko i štedljivo rješenje za budućnost. Ne jesu li takvi auti zaista bolji, pogotovo kada su u pitanju troškovi.

SAVJETUJEMO 10 prednosti i nedostataka električnih auta o kojima se rijetko govori

Mnogi ljubitelji električnih automobila na njih su prešli prvenstveno zbog visokih cijena goriva. Nakon određenog broja kilometara razlika bi se trebala isplatiti. Pogotovo ako je već u startu automobil kupljen uz subvencije. Osim toga tu su i niže troškovi održavanja koji električni auto u teoriji čine mnogo jeftinijim za vožnju. Je li zaista tako provjerio je njemački ADAC opsežnom analizom troškova korištenja nekoliko modela električnih, dizelskih i benzinskih automobila. 

Author: Jan Woitas/DPA/PIXSELL foto: Jan Woitas/DPA/PIXSELL

Analiza je pokazala da ako zbrojite sve troškove automobila, od nabavne cijene do svih troškova vožnje i održavanja do amortizacije, električni automobili u prosjeku imaju malo bolje rezultate od benzinskih ili dizelskih, no razlike su vrlo male i jako ovise o modelima i klasama vozila. U analizi su uspoređivani modeli skoro svih proizvođača s električnim, benzinskim i dizelskim pogonom koji su podjednaki u pogledu pripadnosti klasi, performansama i i opremi. Mora se napomenuti da je u izračunima u obzir uzeta subvencija koja je u Njemačkoj nešto manja nego kod nas i, ovisno o modelu, iznosi do 6750 eura.

BYD SEAGULL Konačno jeftini električni auti? Ovaj košta 10.000 eura!

U obračun troškova ADAC-a uključeni su svi troškovi koji nastanu prilikom vožnje. To uključuje i osiguranje, porez, troškove održavanja i popravaka, trošenje guma, troškove goriva/struje i troškove servisa automobila. Svi izračuni temelje se na prosječnom razdoblju vlasništva od pet godina s godišnjom kilometražom od 15.000 kilometara. Korištene su prosječne cijene goriva u posljednja tri mjeseca.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

ADAC je izračunao troškove za mnoge automobile svih marki na tržištu a kompletni rezultati analize mogu se pogledati na ovoj poveznici. Cijene za pojedini model su u desnoj strani tablice i izražene su u centima po kilometru. Ovdje ćemo izdvojiti samo jedan primjer. ADAC je tako usporedio Volkswagen ID.3 s benzinskim i dizelskim Golfom. Ovdje ispada da je trošak električnog automobila s 56 centi po kilometru tek 3 centa manji nego kod benzinca i šest centi manji nego kod dizela. Kod nas, gdje subvencija ove godine vjerojatno neće ni biti, trošak korištenja električnog automobila realno bi bio veći nego trošak korištenja benzinca ili dizelaša. 

ISTRAŽIVANJE Svaki sedmi rabljeni električni auto ima skinutu kilometražu

Ovisno o klasi automobila rezultati analize variraju. Kod malih gradskih automobila A-segmenta (npr. Renault Twingo, Fiat 500e) vožnja na struju se trenutno isplati, a kod gradskih automobila u prednosti su benzinci. U kompaktnoj klasi realno su najisplativiji benzinci ispred električnih auta, a najgori su dizelaši. U višim klasama električni auti su isplativiji od benzinaca, no najisplativiji pogon u ovim klasama je u principu dizel.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.