Istraživanje carVerticala pokazalo je da su električna vozila i dalje podložna raznim prevarama, uključujući izmjene na brojaču kilometara
Problem s vračanjem kilometara, kako bi se budućeg kupca navelo da povjeruje kako auto ima manje kilometara problem je koje je očito vrlo teško riješiti. Dok je na nekadašnjim automobilima s mehaničkim brojačem kilometara bilo potrebno nešto truda i vremena za manipuliranje pokazivača kilometara, za učiniti to isto na modernim autima s digitalnim pokazivačem potrebna je samo odgovarajuća oprema i malo znanja. Zato nije ni čudo da se mnogi, pogotovo specijalizirani prodavači rabljenih vozila, odlučuju na taj korak kako bi povisili vrijednost auta kojeg prodaju. Ništa se nije promijenilo ni dolaskom električnih automobila. Istraživanje carVerticala pokazalo je da su električna vozila i dalje podložna raznim prevarama, uključujući izmjene na brojaču kilometara.
Električnim automobilima može se promijeniti kilometraža kao i svakom drugom autu
Električni automobili su vrlo vjerojatno budućnost. Električni su automobili mnogo lakši za održavanje, a istovremeno tehnološki napredniji od dizelskih i benzinskih vozila. No to ne vrijedi za brojač kilometara koji je ranjiv kao i u svim drugim autima.
Prema podatcima tvrtke za povijest automobila carVertical, 15,6% svih vozila u Europi ima vraćenu kilometražu. Udio električnih vozila s vraćenom kilometražom je sličan – 13,4% svih električnih automobila imalo je izmijenjene brojače kilometara. To sugerira da se kupci rabljenih električnih i vozila na fosilna goriva suočavaju s gotovo istim rizikom od prevare s kilometražom.
Četiri od deset rabljenih električnih vozila sudjelovalo je u prometnoj nesreći
Svaki drugi rabljeni automobil u Europi je sudjelovao u nesreći pokazuju podaci carVerticala. Slično je i s električnim rabljenim autima: 43,6% rabljenih električnih vozila također je sudjelovalo u nesreći. Kako električna vozila uglavnom služe za gradsku vožnju, pretpostavlja se da će se taj udio i povećati kako vozni park električnih vozila stari.
Prometne nesreće mogu biti manje ili više ozbiljne, što dovodi do deformacija karoserije i pogonskog sustava, prerane korozije i oštećenja baterija električnih vozila. Mnoga od ovih oštećenja mogu se popraviti, ali neispravne baterije u električnim automobilima moraju se zamijeniti kako bi se izbjegao kratki spoj ili opasnost od požara. Nove su baterije skupe, a neki vozači umjesto toga pokušavaju prodati svoje vozilo kao vozilo „bez oštećenja”.
Vraćanje brojača kilometara skriva stvarno stanje baterije
Većina proizvođača električnih vozila daje jamstvo na baterije od najmanje 100 000 km. Međutim, obično mogu trajati više od 300.000 km kako su pokazala dosadašnja iskustva. Kilometraža vozila može najbolje pomoći odrediti koliko baterija još može izdržati. Problem je u tome što se na taj podatak kupci ne mogu sto posto osloniti. Isto vrijedi za rane pokazivače stanja zdravlja baterije koje pojedini modeli imaju. Prevaranti sve to mogu namjestiti u roku od nekoliko minuta, što znači da kupac mora poduzeti dodatne mjere opreza kako bi bio siguran da je automobil vrijedan tražene cijene.
„Ovisno o kapacitetu, zamjena baterije može koštati desetke tisuća eura ili oko polovice vrijednosti novog automobila. Ovo je najskuplji dio električnog automobila, iako su općenito električna vozila jeftinija za održavanje u usporedbi s automobilima s motorima s unutarnjim izgaranjem”, rekao je Matas Buzelis, voditelj komunikacija u carVerticalu.
Prodavači rabljenih automobila mogu dobiti više novca za svoje automobile lažiranjem kilometraže, tako da prevara sa stanjem kilometara neće uskoro nestati. Prevaranti se prilagođavaju novim tehnologijama u modernim automobilima, a trendovi pokazuju da ni elektrifikacija voznog parka neće riješiti taj problem. Zapravo mogla bi ga još i pogoršati.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.