Početna Novosti 11484 pregleda

Svaki deseti auto u Hrvatskoj ima vraćenu kilometražu

Nema više varanja na kilometrima
FOTO: enigmatol

Prosječni broj vraćenih kilometara je 43 913. Tako kupac može preplatiti vozilo i imati poteškoća s njegovim održavanjem zbog lažnih očitanja kilometara

 

Kada je riječ o tržištu rabljenih automobila, svaka europska zemlja suočava se sa sličnim izazovima. Bilo da se radi o prevarama s kilometražom ili skrivenim oštećenjima transparentnosti na tržištu polovnih automobila često nedostaje. Situacija se razlikuje ovisno o dijelu Europe, što se može objasniti ekonomskom situacijom i regionalnim posebnostima.

Platforma za izvještavanje o povijesti vozila carVertical provela je istraživanje kako bi identificirala države u kojima je kupnja rabljenog automobila najrizičnija. 

Hrvati možda nisu dovoljno informirani o prevarama vezanim uz automobile


Kada govorimo o transparentnosti tržišta rabljenih automobila, u Hrvatskoj je situacija puno bolja nego u većini istočnoeuropskih zemalja, ali daleko zaostaje za zapadom. 

1 od 10 automobila u Hrvatskoj ima vraćenu kilometražu, što je značajan broj. Prosječni broj vraćenih kilometara je 43 913. Tako kupac može preplatiti vozilo i imati poteškoća s njegovim održavanjem zbog lažnih očitanja kilometara.

Zapadne su zemlje transparentnije


Prema carVerticalovom istraživanju, tržište rabljenih automobila u zapadnoj Europi transparentnije je nego ono u istočnoj. Zbog toga nije  iznenađenje da se većina automobila na istoku uvozi iz zemalja poput Njemačke, Francuske ili Italije. 

Ujedinjeno Kraljevstvo najtransparentnija je zemlja, od njih 23, prema indeksu transparentnosti tržišta. Međutim, to ne znači da britansko tržište rabljenih automobila nema probleme. Od svih provjerenih automobila u UK-u na carVerticalu, 14,5 % imalo je vraćenu kilometražu, a 21 % je u nekom trenutku bilo oštećeno, što sugerira da kupci ne bi trebali slijepo vjerovati prodavačima. Međutim, Ujedinjeno Kraljevstvo ima najniži postotak uvezenih automobila – 10,7 %.

Author: Hrvoje Jelavić/PIXSELL foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL

Njemačka je na 2. mjestu s 12,6 % vozila s vraćenom kilometražom i 21,3 % oštećenih vozila. Iako je Njemačka najveći proizvođač automobila u Europi, 26,8 % rabljenih automobila u zemlji uvozi se iz inozemstva.

Italija ima najniži postotak oštećenih automobila prema indeksu – 16,6 %. Postotak vozila s vraćenom kilometražom također je relativno nizak – 11 %, a samo 32,1 % vozila u zemlji je uvezeno.

„Sve ove države imaju ključnu ulogu u automobilskoj industriji. Njemačka, Italija i Francuska proizvode mnogo vozila, a kroz izvoz opskrbljuju ostatak regije rabljenim automobilima”, kaže M. Buzelis.

Kazne za prevaru s kilometražom u Francuskoj su 10 puta veće nego u nekim istočnim zemljama, što rezultira malim brojem automobila s vraćenom kilometražom – 9,6 %. Međutim, 28,5 % automobila na cestama u ovoj državi je oštećeno, što je značajna brojka. Zemlja uvozi 54 % svojih rabljenih automobila, što je najviše među najbolje ocijenjenim zemljama.

Transparentnost u srednjoj Europi je prosječna


Srednjoeuropske zemlje poput Hrvatske, Češke, Mađarske i Slovačke nalaze se u sredini indeksa transparentnosti tržišta. Ove zemlje imaju visok postotak uvezenih, kao i veliki broj oštećenih vozila.

Author: Hrvoje Jelavić/PIXSELL foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL

Polovica rabljenih automobila u Češkoj uvozi se iz inozemstva. 51,6 % automobila je oštećeno, a 11,4 % ima vraćenu kilometražu. 

U susjednoj Slovačkoj još je više uvezenih automobila, 58,5 %. 57,7 % vozila je oštećeno, a 1 od 9 ima vraćenu kilometražu.

Slična je situacija i na tržištu rabljenih automobila u Mađarskoj, s 52,6 % uvezenih automobila; 55 % je oštećenih, a 12,7 % ima vraćenu kilometražu.

Iako je postotak vozila s vraćenom kilometražom u Hrvatskoj među najnižima (10,3 %), postoji značajan broj uvezenih (69,3 %) i oštećenih (56,4 %) automobila.

Istočna Europa ima najviše problema s transparentnošću tržišta


Kupnja rabljenog automobila u Latviji, Litvi, Ukrajini ili Rumunjskoj vrlo je rizična jer mnoga vozila imaju skrivena oštećenja, lažna očitanja kilometraže i još mnogo toga. Prevare su česte i mnogi su kupci postali njihove žrtve.

Najmutnije je tržište automobila u Latviji, gdje 23,6 % svih vozila provjerenih na carVerticalu ima vraćenu kilometražu. Slična je situacija i u drugim istočnoeuropskim zemljama: u Rumunjska ima 19,6 % automobila s vraćenom kilometražom, u Ukrajini ih je 15,6 %, a u Litvi 18,1 %. 

Author: Marijan Sušenj/Pixsell foto: Marijan Sušenj/Pixsell

Ukrajina je prvak u uvozu automobila – više od 80 % vozila u zemlju dolazi iz inozemstva. Latvija (75,5 %), Rumunjska (67,2 %) i Litva (75,3 %) ne zaostaju puno. 

Mnoga vozila stižu oštećena iz zapadne Europe, a zatim se popravljaju i prodaju kao nova. Zbog toga je postotak oštećenih automobila u istočnoj Europi vrlo visok. U Litvi je oštećeno 59 % vozila, u Latviji 57,5 %, u Rumunjskoj 57 %, a u Ukrajini 46,7 %.

„Znatno veći udio uvezenih rabljenih automobila jedan je od ključnih razloga zbog kojih su istočne zemlje puno više pogođene prevarama. Uvoz izravno povećava postotak vraćene kilometraže – praćenje takvih zločina zahtijeva mnogo truda, pogotovo kada se radi o prekograničnim transakcijama”, objašnjava M. Buzelis.

 

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • makan

    i moj ima vraćenu kilometražu, kad je bio kaos na sljemenu , morao sam voziti 2 km u rikverc

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.