U studiji je analizirano 202 naleta na pješake i otkriveno da je rizik od ozbiljnih ozljeda bio povećan kada je vozilo imalo viši prednji dio
Studija koju je u utorak objavio američki Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) dokazala je nešto što se već samo po sebi čini logično, da postoji veća vjerojatnost da će viša vozila ozbiljno ozlijediti pješake u sudaru od niskih.
U studiji je analizirano 202 naleta na pješake i otkriveno da je rizik od ozbiljnih ozljeda bio povećan kada je vozilo imalo viši prednji dio.
"Malo povećanje brzine pri sudaru može stvarno povećati opasnost za pješaka, a sklonost kupaca visokim SUV vozilima i pickupovima u SAD-u pojačala je taj učinak", rekao je predsjednik IIHS-a David Harkey u izjavi.
IIHS navodi jedan primjer koji je pokazao da kada se brzina niskog vozila poveća s 24 km/h na 56 km/h, rizik od ozbiljne ozljede naraste s 9 posto na 52 posto. Ali kada se radi o visokom vozilu taj rizik raste s 11 posto na čak 91 posto, što je ogromna razlika.
Prema IIHS-u, ovi nalazi sugeriraju da bi trenutačno ograničenje brzine od 40 km/h (25 milja na sat) koje se obično koristi u stambenim četvrtima i gradskim središtima u SAD-u moglo biti previsoko. Grad New York potvrdio je u listopadu planove za smanjenje ograničenja brzine na nekim od svojih cesta na 20 milja na sat (32 km/h), s fokusom na ulice u blizini škola.
Rezultati ove studije podudaraju se s prethodnom studijom koju je objavio IIHS u studenom 2023., a koja je sugerirala da su vozila s okomitim, kutijastim prednjim krajevima smrtonosnija za pješake.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.