Prodaja ovog modela uskoro bi trebala početi, a prije toga je časopis Top Gear testirao predprodukcijski prototip. Performanse "obaraju s nogu"
Tvrtka Rimac Automobili je u kolovozu prošle godine predstavila unaprijeđenu izvedbu svog električnog hiperautomobila, Neveru R. Riječ je o snažnijoj, lakšoj i dinamički unaprijeđenoj varijanti modela Nevera, razvijenoj kao odgovor na zahtjeve kupaca koji su tražili još izraženije performanse i oštriji vozački karakter.
Osnovni model Nevera koristi četiri elektromotora ukupne snage 1.914 KS. U novoj izvedbi Nevera R ta je brojka povećana na 2.107 konjskih snaga. Također je smanjena masa vozila, a unaprijeđen je i ovjes radi boljeg ponašanja u zavojima. Iako precizni tehnički detalji o smanjenju mase nisu objavljeni, poznato je da su korišteni novi materijali i optimizirana struktura karoserije.
Prodaja ovog modela uskoro bi trebala početi, a prije toga je časopis Top Gear testirao predprodukcijski prototip. Izmjerili su da Nevera R ubrzava od 0 do 100 km/h za 1,8 sekundi, a do 300 km/h stiže za 8,66 sekundi. To su najbolja ubrzanja ikada zabilježena kod serijskih automobila. Dok je ubrzanje do 100 km/h samo malo bolje nego kod klasične Nevere, do 300 km/h auto stiže za oko 0,5 sekundi brže.
Novinari Top Geara ističu da "unatoč takvim brojkama, automobil ostaje upotrebljiv u svakodnevnoj vožnji". Tijekom testne vožnje ocijenjeno je da Nevera R zadržava visoku razinu upravljivosti i preciznosti pri umjerenim brzinama, a pohvaljena je i kvaliteta vožnje u kontekstu komfora.
Ipak, Ollie Kew iz Top Geara primjećuje da je Nevera R toliko brza da vozača prisiljava da promijeni način vožnje. "Ako preduboko pritisnete papučicu gasa, budite spremni brzo reagirati, jer čak i u onom kratkom trenutku između otpuštanja gasa i pritiskanja kočnice, automobil prijeđe ogroman put. Takva je brzina vozila koje je zasigurno jedno od najbržih ikada proizvedenih."
Rimac je izvorno pozicionirao Neveru kao električni hiperautomobil s GT karakterom, namijenjen i dugim vožnjama. Međutim, dio klijenata je izrazio želju za oštrijom, više "trkaćom verzijom", što je rezultiralo razvojem modela R. Unatoč povećanju snage i sportskijem fokusu, električni pogon i dalje omogućuje tihu vožnju te zadržava sve osnovne značajke električnog hiperautomobila.
Top Gear tvrdi da autonomija s jednim punjenjem u maksimalnim performansama iznosi približno 240 kilometara, ovisno o načinu vožnje. U standardnim uvjetima vožnje, ta brojka može biti značajno viša.
Unatoč nevjerojatnim performansama Nevera R će svakako imati izazovni tržišni debi. Naime, segment kupaca hiperautomobila još uvijek u većini preferira vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Rimac je ranije javno priznao kako električni hiperautomobili zasad imaju ograničen komercijalni doseg unatoč tehničkoj superiornosti.
Model Nevera R trenutačno se nalazi u prototipskoj fazi, a serijska proizvodnja očekuje se u ograničenom broju primjeraka. Tvrtka nije objavila cijenu, no očekuje se da će biti viša od osnovne Nevere, čija se cijena kreće oko 2 milijuna eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.