Svi ovi linijski motori će biti manji kako bi "revolucionirali koncepciju vozila", omogućavajući niže prednje dijelove za bolju aerodinamičku učinkovitost
Dok neki proizvođači sve karte bacaju na električna vozila Toyota i dalje igra svoju igru i smatra da će u budućnosti benzinski motori imati još "mnogo toga za reći". Prije tjedan dana Toyota je na zajedničkoj konferenciji s Mazdom i Subaruom predstavila nove četverocilindrične benzince koji su trenutno u fazi razvoja. Sada je glavni tehnološki direktor japanskog proizvođača automobila iznio više detalja o tome što nas čeka.
Govoreći za Automotive News, Hiroki Nakajima je nove 1,5- i 2,0-litrene motore opisao kao potencijalno "rješenje koje mijenja pravila igre". Otišao je toliko daleko da je rekao da će biti "potpuno drugačiji" u usporedbi s trenutnom vrstom motora na unutarnje izgaranje. Iako automobili na vodik nisu baš zaživjeli, Toyota kaže da je rad na razvoju za Mirai pomogao inženjerima da nauče više o toplinskoj učinkovitosti motora.
Nakajima nije govorio o toplinskoj učinkovitosti, ali Toyota je dosegla 40 posto prije nekoliko godina. Nissan se hvali čak i s viših 50 posto zahvaljujući svojoj tehnologiji e-Power s motorom s unutarnjim izgaranjem koji služi kao generator za napajanje baterije umjesto pokretanja kotača. Drugi japanski proizvođač automobila, Mazda, zauzeo je sličan pristup s rotacijskim motorom unutar MX-30, električnog crossovera s produljenim dometom.
Toyotin tehnički direktor spomenuo je da će novi motori imati kraći hod klipa, što je bio "vrlo težak zadatak" za ostvariti. Svi ovi linijski motori će biti manji kako bi "revolucionirali koncepciju vozila", omogućavajući niže prednje dijelove za bolju aerodinamičku učinkovitost. Okretni moment bit će nadoknađen trenutnim odzivom elektromotora. Ovi novi motori se, naime, prvenstveno razvijaju za hibridne automobile.
Prvi automobili s novim motorima bi na ceste trebali stići oko 2027. godine. Toyota razvija pogonske sklopove koji ne rade samo na fosilnim gorivima, već i na biogorivu, vodiku, pa čak i sintetičkom gorivu. Nakajima tvrdi da ova nova obitelj motora "ima puno prostora za igru", sugerirajući da postoji mnogo inženjerskih trikova koje tvrtka za sada neće otkriti.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.