Početna Novosti 214 pregleda

U Hrvatskoj sve više kupujemo hibride i električne aute

Udio hibrida u novoregistriranim vozilima tako je narastao s 9,9 posto na 11,6 posto, udio električnih vozila s 1,3 na 1,7 posto, a udio hibrida s vanjskim punjenjem povećao se minimalno, s 1,1 na 1,2 posto

Prema podacima Centra za vozila Hrvatske za prvu polovicu 2023. godine, među 72.905 novoregistriranih vozila u kategoriji M1 koja obuhvaća osobna vozila, zabilježeno je 34.503 novih vozila i 38.402 rabljenih vozila. Zanimljivi su podaci o broju novoregistriranih električnih i hibridnih vozila koji ukazuju da se udio osobnih automobila (vozila kategorije M1) s električnim te hibridnim pogonom i dalje postojano povećava.

Author: Nikola Ćutuk/PIXSELL foto: Nikola Ćutuk/PIXSELL

Među osobnim automobilima (M1 kategorija) u prvoj polovici 2023. godine, bilo je 8.493 osobnih automobila na hibridni pogon. Električni pogon bio je zastupljen kod 1.217 osobnih automobila, a među novoregistriranim vozilima, plug-in hibrida bilo je 878. U odnosu na prvu polovicu 2022. godine, u prvoj polovici ove godine došlo je do povećanja udjela osobnih vozila s električnim i hibridnim pogonom. Udio hibrida u novoregistriranim vozilima tako je narastao s 9,9 posto na 11,6 posto, udio električnih vozila s 1,3 na 1,7 posto, a udio hibrida s vanjskim punjenjem povećao se minimalno, s 1,1 na 1,2 posto.

ELEKTRIČNA BUDUĆNOST? Na našim cestama je samo 0,3 posto električnih auta!

Razlike postoje i između novih te rabljenih novoregistriranih osobnih vozila. Među novima, u prvoj polovici godine registrirano je čak 20,8 posto hibrida, 2,7 posto vozila s električnim pogonom i 1,4 posto hibrida s vanjskim punjenjem. Među rabljenim osobnim vozilima, udio "ekološki prihvatljivijih vozila" bio je značajno manji. Tako je hibrida bilo tek 3,5 posto, hibrida s vanjskim punjenjem 1 posto, a električnih vozila 0,8 posto.

Author: Marko Lukunic/PIXSELL foto: Marko Lukunic/PIXSELL

„Iako se na prvi pogled čini da su trendovi pozitivni, ovako mali apsolutni broj novoregistriranih vozila ne može povoljno utjecati na prosječnu starost vozila za koju očekujemo porast u 2023. godini. Međutim to ne znači da su prosjeku stara vozila neispravna, već da ih je potrebno redovito održavati i ulagati u njih kako bi ih održali na tehnološko-sigurnosnoj razini što bližoj onoj u vrijeme njihove proizvodnje.“, ovom je prigodom istaknuo je Tomislav Škreblin, pomoćnik Uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.