Prije 25 godina prva generacija Priusa postala je prvi serijski hibridni automobil koji se masovno proizvodio. Do danas je prodano oko 5 milijuna Priusa, no još važnije, ovaj je auto utabao put sveopćem prelasku Toyote na hibridne pogone pa je do danas prodano više od 23 milijuna hibridnih automobila ovog proizvođača. Trenutno je oko 76 posto svih novih prodanih Toyota hibridno, a gotovo svaki proizvođač na svijetu ima svoje hibridne modele. Prius je u međuvremenu dogurao već do pete generacije, a ona je ovih dana i službeno stigla na naše tržište.
Novi Prius donosi i najveće promjene do sada. Osim drastičnog zaokreta u dizajnu koji je postao prilično sportski, promijenjen je i pogonski koncept. Naime, od ove generacije Prius se nudi isključivo kao plug-in hibrid, klasične hibridne verzije više nema. U prvom planu više nije štedljivost (iako je Prius i dalje iznimno štedljiv) već, kako Toyota tvrdi, emocionalne vrijednosti, dobar izgled i dobre vozne sposobnosti.
U dosadašnjim generacijama Priusa dizajn je služio funkciji, no kod ove generacije je sasvim suprotno. Toyota se nije više svim snagama trudila da postigne rekordnu aerodinamiku već se orijentirala na dizajn, odnosno izgled auta. Novi Prius zaista izgleda vrlo dobro, poput nekog agresivnog sportskog coupea. Posebno je impresivan prednji dio.
Novi Prius dugačak je 460 cm, a međuosovinski razmak iznosi 275 cm. Unutrašnjost je vrlo prostrana, a prtljažnik je dosta narastao zato što je baterija plug-in hibridnog sustava premještena ispod stražnjeg sjedala. No još uvijek je on vrlo skroman sa samo 284 litre zapremine što je osjetna boljka novog Priusa.
Pogon je potpuno nov i Prius je prvi automobil koji ga koristi. Benzinski motor ima obujam od dvije litre i 151 KS, a uz pomoć prednje smještenog električnog motora od 163 KS ukupna snaga sustava se penje na velikih 223 KS. U električnom načinu automobil se može voziti do brzine od 130 km/h, a kada se u pogon uključi i benzinski motor maksimalna brzina je kao kod svih Toyota hibrida ograničena na 180 km/h. Ubrzanje do 100 km/h traje samo 6,8 sekundi što je već vrijednost na razini sportskih auta.
Baterija novog Priusa Plug in hibrida ima kapacitet od 13,59 kWh što po WLTP-u omogućuje 70 do 86 kilometara, ovisno o izvedbi, a maksimalna snaga punjena na punjaču je 3,3 kW. Prius uz nadoplatu može imati i solarni krov (jedini plug-in hibrid s ovakvim rješenjem) uz pomoć kojeg se dnevno baterija može napuniti za do 8,7 km dosega. U teoriji je to do oko 3000 tisuća kilometara godišnje na besplatnu energiju sunca, u praksi mnogo manje zbog toga što svaki dan nije sunčan. No dodatni ekološki besplatni kilometri svakako su plus. Osim toga solarni krov smanjuje potrošnju tijekom vožnje time što osigurava struju za svjetla i neke druge potrošače struje u autu.
U unutrašnjosti Prius donosi rješenje s instrumentima iznad upravljača kao kod Peugeota. Instrumenti više postavljeni i više udaljeni od vozača što smanjuje kut za koji vozač mora spustiti pogled da bi ih vidio i potencijalno povećava sigurnost vožnje. Zbog ovog rješenja Prius ne treba, niti ne nudi head-up zaslon s projekcijom na staklo.
Novi Prius se u Hrvatskoj nudi s tri razine opreme: Elegant, Executive i Premium. Cijena osnovnog modela je 48.768 eura, a s najskupljom opremom Prius košta 56.679 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.