Stručnjaci upozoravaju da bi, bez brze prilagodbe elektrifikaciji, ulaganja u nove tehnologije i smanjenja troškova, njemačka autoindustrija mogla izgubiti status globalnog lidera
Njemačka automobilska industrija, godinama simbol stabilnosti i tehnološke izvrsnosti, suočava se s najvećim izazovima u novijoj povijesti. Prema podacima državnog zavoda za statistiku Destatis, između lipnja 2024. i lipnja 2025. nestalo je čak 51.500 radnih mjesta u sektoru proizvodnje automobila i dijelova. U usporedbi s razdobljem prije pandemije, broj zaposlenih u autoindustriji manji je za 112.000 ljudi, što pokazuje koliko je duboka kriza koja godinama trese ovu strateški važnu granu njemačkog gospodarstva.
Najgore stoji Stellantis, čije tvornice rade na samo 45 posto kapaciteta, dok se i drugi proizvođači bore s padom potražnje, prelaskom na električne pogone i sve snažnijim pritiskom kineske konkurencije
Analitičari ističu kako se industrija istodobno suočava s nekoliko kriznih točaka. Elektrifikacija tržišta odvija se brže nego što su to mnogi proizvođači mogli pratiti, dok je kineska konkurencija agresivna cijenama i tempom inovacija. Istodobno, komplicirani birokratski procesi i visoki regulatorni zahtjevi u samoj Njemačkoj usporili su prilagodbu velikih igrača poput Volkswagena, Mercedesa i BMW-a novoj eri mobilnosti.
Svoju ulogu u gubicima igraju i trgovinske napetosti. Carine uvedene tijekom mandata Donalda Trumpa i dalje pogađaju njemačke proizvođače, kojima je američko tržište jedno od ključnih izvoznih odredišta. U prvoj polovici 2025. izvoz automobila i dijelova iz Njemačke u SAD pao je za 8,6 posto, dodatno pritišćući profitne marže i investicijske planove.
Problemi autoindustrije uklapaju se u širu sliku posustalog njemačkog gospodarstva. Nakon što je BDP zemlje pao u 2023. i 2024., rezultati iz prve polovice 2025. ne nude puno optimizma. Minimalan rast od 0,3 posto u prvom tromjesečju i pad od 0,3 posto u drugom pokazuju da oporavak, ako ga uopće bude, neće biti brz.
Stručnjaci upozoravaju da bi, bez brze prilagodbe elektrifikaciji, ulaganja u nove tehnologije i smanjenja troškova, njemačka autoindustrija mogla izgubiti status globalnog lidera. A brojke s tržišta rada pokazuju da vrijeme za djelovanje ubrzano ističe.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
PONUDABOŽIĆNOGKREDITA
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.