Početna Novosti 161 pregleda

U njemačkoj autoindustriji 51.000 izgubljenih radnih mjesta u godinu dana

Fahrzeugproduktion im Mercedes-Benz Werk Bremen | Pressefoto 2023

Vehicle Production at the Mercedes-Benz Sindelfingen plant | Press photo 2023
FOTO: Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing
Fahrzeugproduktion im Mercedes-Benz Werk Bremen | Pressefoto 2023 Vehicle Production at the Mercedes-Benz Sindelfingen plant | Press photo 2023

Stručnjaci upozoravaju da bi, bez brze prilagodbe elektrifikaciji, ulaganja u nove tehnologije i smanjenja troškova, njemačka autoindustrija mogla izgubiti status globalnog lidera

Njemačka automobilska industrija, godinama simbol stabilnosti i tehnološke izvrsnosti, suočava se s najvećim izazovima u novijoj povijesti. Prema podacima državnog zavoda za statistiku Destatis, između lipnja 2024. i lipnja 2025. nestalo je čak 51.500 radnih mjesta u sektoru proizvodnje automobila i dijelova. U usporedbi s razdobljem prije pandemije, broj zaposlenih u autoindustriji manji je za 112.000 ljudi, što pokazuje koliko je duboka kriza koja godinama trese ovu strateški važnu granu njemačkog gospodarstva.

Fahrzeugproduktion im Mercedes-Benz Werk Bremen | Pressefoto 2023

Vehicle Production at the Mercedes-Benz Sindelfingen plant | Press photo 2023 | Author: Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing foto: Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing Fahrzeugproduktion im Mercedes-Benz Werk Bremen | Pressefoto 2023 Vehicle Production at the Mercedes-Benz Sindelfingen plant | Press photo 2023

Analitičari ističu kako se industrija istodobno suočava s nekoliko kriznih točaka. Elektrifikacija tržišta odvija se brže nego što su to mnogi proizvođači mogli pratiti, dok je kineska konkurencija agresivna cijenama i tempom inovacija. Istodobno, komplicirani birokratski procesi i visoki regulatorni zahtjevi u samoj Njemačkoj usporili su prilagodbu velikih igrača poput Volkswagena, Mercedesa i BMW-a novoj eri mobilnosti.

Svoju ulogu u gubicima igraju i trgovinske napetosti. Carine uvedene tijekom mandata Donalda Trumpa i dalje pogađaju njemačke proizvođače, kojima je američko tržište jedno od ključnih izvoznih odredišta. U prvoj polovici 2025. izvoz automobila i dijelova iz Njemačke u SAD pao je za 8,6 posto, dodatno pritišćući profitne marže i investicijske planove.

KRIZA Porsche priznaje: Dosadašnji poslovni model više ne funkcionira

Problemi autoindustrije uklapaju se u širu sliku posustalog njemačkog gospodarstva. Nakon što je BDP zemlje pao u 2023. i 2024., rezultati iz prve polovice 2025. ne nude puno optimizma. Minimalan rast od 0,3 posto u prvom tromjesečju i pad od 0,3 posto u drugom pokazuju da oporavak, ako ga uopće bude, neće biti brz.

Stručnjaci upozoravaju da bi, bez brze prilagodbe elektrifikaciji, ulaganja u nove tehnologije i smanjenja troškova, njemačka autoindustrija mogla izgubiti status globalnog lidera. A brojke s tržišta rada pokazuju da vrijeme za djelovanje ubrzano ističe.

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • PONUDABOŽIĆNOGKREDITA

    HVALA BOGU DA JOŠ UVIJEK IMAMO NEKE POŠTENE ONLINE ZAJMODAVCE. Imate priliku dobiti zajam u bilo kojoj denominaciji od 2000 (€, $, KUNA) do 5.000.000 (€, $, KUNA) s mogućnošću otplate od 1 godine do 45 godina. KONTAKT PODACI....WhatsApp: +385915608706E-mail:

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.