Problemi se gomilaju: slabija potražnja za električnim vozilima, oštra konkurencija u Kini i novi carinski nameti. Zbog toga tvrtka reže i 1900 radnih mjesta
Porsche prolazi kroz jednu od najtežih faza u posljednjih nekoliko desetljeća. Nakon što je globalna prodaja pala tri posto u 2024., prvih šest mjeseci 2025. donijelo je dodatni pad od šest posto. Problemi se gomilaju: slabija potražnja za električnim vozilima, oštra konkurencija u Kini i novi carinski nameti. Sve to dovelo je do rezanja troškova i najave ukidanja 1900 radnih mjesta do 2029. godine.
U poruci zaposlenicima koju prenosi Bloomberg, izvršni direktor Oliver Blume otvoreno priznaje da se Porscheov poslovni model “u sadašnjem obliku više ne može održati”. Prema njegovim riječima, rast troškova zbog carina i usporavanje kineskog tržišta udarili su na temelje strategije koja je desetljećima donosila uspjeh. “Sve ovo pogađa nas jače nego mnoge druge proizvođače”, poručio je Blume.
Do kraja godine Porsche će iz ponude izbaciti dva sportska modela s benzinskim motorima. Posljednji primjerci aktualnih Boxstera i Caymana sići će s proizvodne trake u listopadu, a njihovi električni nasljednici neće stići prije 2026. Istodobno, gama će dobiti električni Cayenne, a prije njega je lansiran Macan EV, koji zasad bilježi solidne rezultate. Ipak, ne ide sve glatko. Taycan, prvi Porscheov električni automobil, bilježi drastičan pad prodaje, 49 posto u 2024. i još šest posto u prvoj polovici 2025. godine.
Sjedinjene Američke Države zasad su najsigurnije tržište. Porsche je tamo prošle godine povećao prodaju jedan posto, a u prvoj polovici ove godine dodatnih 10 posto. No, nastavak tog trenda nije zajamčen jer su “tržišni uvjeti” doveli do novih poskupljenja. To vjerojatno neće utjecati na kupce 911-ice, ali moglo bi usporiti prodaju modela poput Macana i Cayennea.
Kina je, s druge strane, glavni problem. Prodaja je 2024. pala 28 posto, a isti pad zabilježen je i u prvoj polovici 2025. Razlog? Lokalni proizvođači električnih automobila nude znatno jeftinije i tehnološki naprednije modele, uz snažnu državnu podršku.
Plan da do 2030. električni modeli čine 80 posto ukupne prodaje službeno je napušten. Blume priznaje da je cilj “nerealističan”. Porsche sada razmatra povratak benzinskih izvedbi za modele koji su trebali biti isključivo električni. Uz to, šuška se o razvoju novog SUV-a s motorom s unutarnjim izgaranjem ispod Cayennea.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.