Početna Novosti 129 pregleda

Umjetna inteligencija na kotačima: Nissanov ProPilot želi nadmašiti Teslu

FOTO: Nissan

ProPilot nove generacije temelji se na kombinaciji LiDAR senzora i umjetne inteligencije razvijene u suradnji s britanskim start-upom Wayve

U utrci za prevlast u poluautonomnoj vožnji Nissan je predstavio novu generaciju svog ProPilot sustava, koji će na japanskom tržištu debitirati tijekom 2027. godine. Riječ je o značajnom iskoraku u odnosu na aktualnu verziju, jer sustav po prvi put donosi mogućnost vožnje bez ruku u urbanim sredinama, gdje vladaju gužve, pješaci i složeni prometni obrasci.

Author: Nissan foto: Nissan

ProPilot nove generacije temelji se na kombinaciji LiDAR senzora i umjetne inteligencije razvijene u suradnji s britanskim start-upom Wayve. Prototipovi temeljeni na električnom SUV-u Ariya opremljeni su s čak 11 kamera, pet radara i jednim LiDAR senzorom smještenim na krovu. Taj ključni element omogućuje precizno prepoznavanje objekata i na većim udaljenostima, osobito noću i pri većim brzinama, čime se značajno podiže razina sigurnosti.

Author: Nissan foto: Nissan

Tetsuya Iijima, voditelj Nissanovih tehnologija za pomoć vozaču, izjavio je u Tokiju kako je novi ProPilot "sličan Teslinu Full Self-Drivingu, ali možda i malo pametniji". Posebno je naglasio prednost sustava u vožnji uskim i pretrpanim tokijskim ulicama, gdje Tesla često nailazi na probleme.

Author: Nissan foto: Nissan

Za razliku od sadašnjih ProPilot i ProPilot 2.0 sustava, koji su fokusirani na vožnju autocestama, nova verzija ide korak dalje. Zahvaljujući naprednom procesiranju podataka, umjetna inteligencija može prepoznati i "razumjeti" pojedine objekte, ali i cjelokupnu prometnu situaciju, predviđati poteze ostalih sudionika i donositi odluke koje nalikuju ponašanju iskusnog vozača. Na demonstraciji u Tokiju prototipovi su sami skretali u ulice, zaustavljali se pred pješacima i nastavljali vožnju čim je prijelaz bio slobodan.

Author: Nissan foto: Nissan

Unatoč napretku, riječ je i dalje o sustavu razine 2 autonomije. To znači da vozač mora stalno pratiti situaciju i biti spreman intervenirati. Nissan ističe kako cilj nije potpuno isključiti vozača, nego mu pružiti osjećaj sigurnosti i smanjiti stres u prometu.

Author: Nissan foto: Nissan

U širem kontekstu, ovakav razvoj pokazuje smjer u kojem proizvođači žele ići kako bi vožnja u gradu bila sigurnija. Hoće li Nissan doista nadmašiti Teslu, ostaje za vidjeti, no jasno je da borba za tehnološku prednost u autonomnoj vožnji postaje sve intenzivnija.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.