Financijski aspekt možda je i najvažniji. Cijena automobila u asfaltnoj specifikaciji bit će ograničena na 345.000 eura, što je više nego 50 posto manje u odnosu na današnje Rally1 modele
Svjetsko prvenstvo u reliju ulazi u potpuno novo razdoblje. FIA službeno je predstavila smjer razvoja automobila za sezonu 2027., a promjene su među najvećima u posljednjih nekoliko desetljeća. Novi Rally1 automobili bit će osjetno slabiji, znatno jeftiniji i vizualno drukčiji od današnjih, s naglaskom na smanjenje troškova i veću kreativnu slobodu proizvođača.
Najveća tehnička promjena odnosi se na pogonski sklop. Svi automobili koristit će isti 1,6-litreni turbobenzinski četverocilindrični motor, ograničen na oko 290 KS. To je više nego 100 KS manje u odnosu na trenutačne Rally1 WRC strojeve, čime se jasno prekida era ekstremnih performansi koje su obilježile posljednje godine. Uz motor dolazi standardizirani peterostupanjski sekvencijalni mjenjač i pogon na sva četiri kotača, dok se ovjes, upravljački i kočioni sustavi preuzimaju iz Rally2 kategorije.
Jednako važna promjena tiče se same filozofije automobila. Nova pravila više ne zahtijevaju da Rally1 modeli budu izravno povezani sa serijskim automobilima. Umjesto toga, FIA definira takozvani "referentni volumen", unutar kojeg proizvođači mogu slobodno oblikovati karoseriju. To otvara vrata znatno većoj dizajnerskoj slobodi, što se vidi i na prvim studijama koje je FIA predstavila, s oblicima koji podsjećaju na limuzine i crossovere.
Aerodinamika je pritom svjesno pojednostavljena. Stražnja krila su manja, nestali su agresivni aero-dodaci, a naglasak je prebačen na robusnost i lakše održavanje. Svi automobili bit će građeni oko nove cjevaste sigurnosne ćelije, još čvršće od dosadašnjih rješenja, s ciljem povećanja sigurnosti bez dodatnog kompliciranja konstrukcije.
Financijski aspekt možda je i najvažniji. Cijena automobila u asfaltnoj specifikaciji bit će ograničena na 345.000 eura, što je više nego 50 posto manje u odnosu na današnje Rally1 modele. Time FIA želi privući nove proizvođače i privatne timove te smanjiti jaz između Rally1 i Rally2 klase, koje će se od 2027. zajedno natjecati na vrhu WRC-a.
Prema riječima zamjenika predsjednika FIA-e za sport Malcolma Wilsona, fleksibilnost je temelj novog pravilnika. Cilj je omogućiti različita tehnička rješenja i vizualne koncepte, uz zadržavanje vrhunskog natjecateljskog nivoa. Prve reakcije sugeriraju da WRC 2027 neće biti samo slabiji i jeftiniji, nego i znatno raznolikiji nego ikad prije.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.