Aktivisti su ciljali Toyotu i BMW zbog toga što smatraju da ove tvrtke 'pokušavaju prevariti svoje kupce tvrdeći da su njihovi proizvodi ekološki'
Tri skupine klimatskih aktivista preuzele su odgovornost za "otmicu" više od 400 jumbo plakata diljem Europe tijekom vikenda. Aktivisti su ciljali Toyotu i BMW zbog toga što smatraju da ove tvrtke pokušavaju prevariti svoje kupce tvrdeći da su njihovi proizvodi ekološki, iako to, prema mišljenju aktivista, nisu.
.@XRDerby join European action targeting #Toyota and #BMW's misleading adverts. 🧵1/8#BanFossilAds @BrandalismUK @SubvertisersInt pic.twitter.com/Zkd9IFe3bv
— Extinction Rebellion Midlands (@MidlandsXR) January 16, 2023
Skupine koje se nazivaju Subvertisers' International, Brandalism, i Extinction Rebellion preuzeli su zasluge za kampanju gerilskog aktivizma u kojoj su reklamne plakate ove dvije marke prelijepili svojim u kojima ocrnjuju Toyotu i BMW. Plakati su "napadnuti" u Francuskoj, Njemačkoj, Engleskoj i Belgiji.
I was recently commissioned by BMW to design some advertisements for them. The team at BMW really wanted me to help them highlight the hard work they’ve been doing to lobby against governments taking action on climate change. pic.twitter.com/cXeARfI4bx
— MERNY (@mernywernz) January 17, 2023
Aktivisti su ciljali na BMW i Toyotu jer su, prema njihovom to dva proizvođača automobila koje je InfluenceMap rangirao kao automobilske tvrtke koje najviše lobiraju protiv "borbe za usporavanje klimatskih promjena".
When Automobile Advertising gets honest.
— Dirk Schneidemesser (@DvSchneid) January 17, 2023
via @BrandalismUK #BanFossilAds https://t.co/0BEwqdxiOV pic.twitter.com/9lJolddLTQ
Toyoti se zamjera da je vrlo spora u uvođenju električnih automobila u svoju ponudu, a nakon pritiska investitora japanska tvrtka je 2021. obećala preispitati svoj lobistički stav. Također, jedno izvješće je otkrilo da je Toyota 2020. godine bila najveći korporativni donator kampanjama republikanskih kandidata u SAD-u koji su žestoki protivnici "politike zaštite okoliša" u SAD-u.
Subvertising teams across Europe have taken aim at #Toyota and #BMW for misleading adverts and anti-climate lobbying. 400 car billboards have been hacked and replaced in 14 cities. ✊ https://t.co/6DsNVyKUhQ #BeyondZero #BanFossilAds #BrusselsMotorShow / 1 pic.twitter.com/MQON5OuM12
— Brandalism (@BrandalismUK) January 16, 2023
"Toyota je gurala svoje oglase za održivost 'Beyond Zero' dok lobira kod vlada diljem svijeta da oslabe planove za kvalitetu zraka i prijeti pravnim postupkom kako bi zaštitila svoje profite zbog klime prihvatljive za život", rekla je Tona Merriman, glasnogovornica Brandalism. “Njihove reklame su dvolične.", tvrdi ona.
WATCH: Subvertisers in 14 European cities have hacked 400 corporate ad spaces with parody car adverts. #Toyota, and #BMW are using advertising to greenwash their public image whilst lobbying hard against climate regulations.#BanFossilAds #BeyondZero #BrusselsMotorShow pic.twitter.com/IM2TJue6is
— Brandalism (@BrandalismUK) January 16, 2023
Osim protivljenja vozilima koja koriste benzin, grupa se protivi prodaji velikih SUV-ova, čak i ako su električni. Veća vozila, tvrde, još uvijek mnogo troše, predstavljaju veću opasnost za pješake i opterećuju male europske gradove.
9/ A hijacked bus stop ad in Brussels summarises the climate policy of Toyota and their ad agency, @and_partnership.
— Brandalism (@BrandalismUK) January 16, 2023
Artwork: Anon. Installed by activists @XR_Belgium & @SubvertisersInt.https://t.co/6DsNVyLs7o pic.twitter.com/0MEw8bN4vI
Aktivisti su koristili lažne oglase kako bi pozvali na zabranu reklamiranja vozila koja zagađuju okoliš. To je korak koji se već poduzima u nekim državama, koje primjenjuju ograničenja, slična onima moja se koriste za reklamiranje duhanskih proizvoda, i na proizvode koji zagađuju.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.