Početna Off 15 pregleda

Ludi kombi je postao jedan od najbržih auta na Nürburgringu

FOTO: Ford

Iako ovaj prototip nema veze s cestovnim modelima, njegov rezultat na Nürburgringu smjestio ga je na deveto mjesto svih vremena

Ford je još jednom privukao pažnju automobilske javnosti. Ovaj put ne s novim Mustangom, nego s vozilom koje nosi ime Transit, ali s dostavnim kombijem nema baš previše veze. Riječ je o Transit SuperVanu 4.2, potpuno električnom prototipu koji je upravo odvozio krug na Nürburgringu u nevjerojatnih 6:48,393 minuta, nadmašivši čak i Corvette ZR1X te Porsche 911 GT3 RS. Time je ovaj ludi kombi pokazao koliko električni pogoni mogu biti brzi kad nema ograničenja koja vrijede za cestovne automobile.

Author: Ford foto: Ford

Inspiracija za cijeli projekt stigla je iz kultnog "Top Geara". Još 2004. godine, u petoj sezoni Sabine Schmitz učila je Jeremyja Clarksona kako krug Nürburgringa završiti ispod deset minuta u Jaguaru S-Type Diesel, a kasnije je sama izjavila da bi to mogla učiniti i u serijskom Ford Transitu. U šestoj sezoni doista je odvozila 10:08, što je ušlo u legendu.

Godine 2022. Ford otišao korak dalje i napravio ovaj kombi koji se ne boji usporedbi ni s najsnažnijim sportskim automobilima. Od tada je s njime nastupio na raznim događajima i utrkama poput legendarne brdske utrke Pikes Peak International Hill Climb i brdske utrke na Festivalu brzine u Goodwoodu. Na Pikes Peaku ej pobijedio u klasi, a u Goodwoodu je prošle i ove godine bio ukupni pobjednik, a sada dokazuje brzinu i na najslavnijoj kružnoj stazi na svijetu.

Author: Ford foto: Ford

SuperVan 4.2 pokreću tri električna motora ukupne snage 2040 KS, a za volanom je bio Romain Dumas. Iako ovaj prototip nema veze s cestovnim modelima, njegov rezultat na Nürburgringu smjestio ga je na deveto mjesto svih vremena među nekolicinom nek homologiranih prototipova.

Author: Ford foto: Ford

Rezultat je impresivniji kad se usporedi s nekim od najpoznatijih superautomobila današnjice. SuperVan 4.2 bio je brži i od Lamborghinija Huracana Performantea, Mercedesa-AMG GT Black Seriesa te hibridne legende Porschea 918 Spydera. No Ford otvoreno priznaje da ovaj eksperiment nije imao nikakve komercijalne ambicije, vozilo je izrađeno kao jednokratni projekt na slick gumama, namijenjen prvenstveno pokazivanju granica mogućeg i, naravno, privlačenju pažnje.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.