Mansell tvrdi da je u projekt već uložio stotine tisuća funti, no u videu je opisao kako se još uvijek suočava s velikim izazovima prije nego što njegova ideja postane stvarnost
Za mnoge sportske automobile, ali i Formulu 1 stalno se govori da pri velikim brzinama proizvode toliko potisne sile da bi ih se moglo voziti i naopako, recimo po stropu tunela. Tako nešto još nitko nije isprobao, no i to bi se trebalo promijeniti zahvaljujući jednom odvažnom YouTuberu.
Scott Mansell (38) iz Velike Britanije bio je relativno uspješan vozač utrka, no zadnjih godina je u prvi plan stavio svoju YouTube karijeru. Njegov kanal Driver 61 ima preko milijun pretplatnika, a kako bi ih privukao još više Mansell se odlučio na pothvat kojeg nitko nije prije njega pokušao.
Mansell tvrdi da je u projekt već uložio stotine tisuća funti, no u videu je opisao kako se još uvijek suočava s velikim izazovima prije nego što njegova ideja postane stvarnost.
Iako vožnja automobila naopako zvuči apsurdno, teoretski je to itekako moguće, zapravo i lako. Sve što stvarno trebate je automobil koji može generirati više potisne sile nego što teži, a tu je idealni kandidat bolid Formule 1 koji teži manje od 800 kilograma a može generirati i 4000 kg potisne sile. Već pri oko 200 km/h potisna sila F1 auta je dvostruko veća od njegove težine.
Međutim, iako je prilično lako generirati dovoljno potisne sile da auto ostane na stropu tunela, skoro svaki drugi aspekt ovog projekta je izuzetno kompliciran. Zbog toga F1 bolid zapravo nije pravi automobil za ovaj projekt. F1 bolidi moraju juriti brzo kako bi generirali potisnu silu, što znači da za ovaj podvig trebao prilično dug tunel. Mansell je zbog toga odlučio pronaći drugi automobil s kojim će to probati učiniti. Na kraju se odlučio za Empire Wraith. Mali trkaći automobil djelo je Willem Toeta, koji je nekoć bio šef aerodinamike momčadi Ferrari F1. Međutim, Wraith nije dizajniran trkaće staze, već za utrke na brdskim stazama, što ga zapravo čini savršenim za ovaj projekt. Toet je uspio dizajnirati karoseriju koja može proizvesti više od 622 kg potisne sile, što je više nego dvostruko od mase auta koja iznosi samo 311 kg.
Iako je Mansell pronašao automobil koji je savršen za ovaj podvig pronalazak adekvatnog tunela se pokazao izuzetno kompliciranim podvigom. Na kraju je YouTuber shvatio da tuneli loša ideja za ovakav projekt jer imaju oštre rubove, a na stropu su svjetla i ili/ ventilacija. Zbog toga se odlučio na gradnju napola otvorenog improviziranog poligona u kojem će se automobil lakše popeti preko "zidova" na strop. Osim toga, u njegovoj konstrukciji bit će lakše snimanje čitavog pothvata.
Mansell još uvijek mora riješiti problem kako omogućiti da motor bolida radi dok je on okrenut naopako. Naime, potisna sila će "zalijepiti" bolid na strop, no gravitacija neće zbog toga nestati što će značiti da sve tekućine u motoru neće obavljati svoju zadaću. Idealno rješenje za to bio bi električni pogon s vrlo malom baterijom koji ne bi jako povećao masu automobila.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.