Ovi se strojevi reklamiraju kao "pouzdane, održive i ekološki prihvatljive" alternative tradicionalnoj opremi na dizelski pogon
Volkswagen grupa je u posljednje vrijeme puna iznenađenja. Nakon oživljavanja marke Scout u SAD-u osnivanja make u AUDI, VW se udružio i s Rivianom, a sada kreće u jedan posao koji od ove grupacije sigurno nitko nije očekivao. Naime, Volkswagen grupa je u Africi pokrenula inicijativu GenFarm u sklopu koje poljoprivrednicima iznajmljuje električne traktore i skutere marke Volkswagen. Tvrtka je nedavno objavila da je projekt GenFarm ušao u pilot fazu. Njegov cilj je donijeti modernu, održivu poljoprivrednu tehnologiju u ruralna područja Afrike.
U središtu inicijative su potpuno električni traktori koje je proizveo VW-ov europski centar za inovacije. Ovi se strojevi reklamiraju kao "pouzdane, održive i ekološki prihvatljive" alternative tradicionalnoj opremi na dizelski pogon. Iako se električno vozilo ne čini logičnim odabirom za siromašni dio Afrike u kojem mnoga kućanstva uopće nemaju struju, VW tvrdi da je visoka cijena goriva u Africi učinila električna vozila logičnijim izborom.
Ovi električni traktori proizvode skromnih 27 KS i IMAJU bateriju kapaciteta 32 kWh. Pune se u VW-ovim pogonima korištenjem obnovljive energije iz solarnih panela, a imaju i mogućnost izmjene baterije kada se ona isprazni, kako bi što više bili u pogonu. VW smatra će ovaj pristup riješiti dva najveća izazova za ruralna električna vozila, odnosno pristup električnoj energiji i potrebu za kontinuiranim radom.
Yesterday we celebrated the launch of the GenFarm project along with our @VWGroup & @VWRWanda colleagues!
— Volkswagen Group Africa news (@VWGAnews) October 23, 2024
This innovative farming pilot will be making use of e-tractors as part of a holistic ecosystem that services rural areas in Africa.
Learn more – https://t.co/ibv0Mp5jqb. pic.twitter.com/CUqjc3oxjq
Dr. Nikolai Ardey, generalni direktor Volkswagen Group Innovation, izjavio je: “Poljoprivrednici mogu rezervirati električni traktor i vozača za pristupačnu održivu poljoprivredu. Jedinstvena prodajna točka projekta je korištenje sustava zamjene baterija. Tako baterija postaje dio energetske infrastrukture čvorišta, kao i skladište energije za traktor”.
Program se ne odnosi samo na traktore. Također uključuje električne skutere, za koje VW kaže da će pružati "usluge mobilnosti za prijevoz robe i ljudi".
VW-ova operativna baza za projekt GenFarm smještena je u mjestu Gashori. Nazvan Empowerment Hub (ili e-Hub), ovaj će objekt sadržavati fotonaponske sustave za napajanje i infrastrukturu za pohranu energije, čineći okosnicu opskrbe obnovljivom energijom projekta. Očekuje se da će ova baza biti potpuno funkcionalna do kraja prve polovice 2025. godine.
Ideja za projekt GenFarm seže u 2021. godinu kada je tadašnji glavni izvršni direktor VW grupe, Herbert Diess, sjeo za upravljač prvog prototipa električnog traktora. Od tada je inicijativa dobila na snazi kroz partnerstva i potporu vlade. Godine 2023. Vlada Ruande osigurala je zemljište za rad projekta, a ubrzo je uslijedila potpora Ruandskog instituta za očuvanje poljoprivrede (RICA) i Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ), razvojne agencije koja predstavlja njemačku vladu.
Prema VW-u, poljoprivreda čini 25 posto bruto domaćeg proizvoda Ruande i dugo je igrala "glavnu" ulogu u podršci egzistenciji stanovništva. Uvođenjem električnih rješenja, projekt GenFarm nada se modernizaciji sektora i smanjenju njegovog utjecaja na okoliš, i osnaživanju lokalne zajednice.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.