VIDEO Policajac je u potjeru krenuo zbog relativno malog prekoračenja brzine, a vozač je bježao jer nije imao dozvolu te je uz sebe imao malu količinu marihuane...
Policijske potjere su svakodnevica u SAD-u, a mnoge završavaju tako da policija aute bjegunaca izgura s ceste specijalnim manevrom. No policijski službenici pritom često ugrožavaju živote onih koji bježe ali i drugih vozača i prolaznika. Ekstremni primjer za to dogodio se prije dva tjedna u američkom Arkansasu gdje je policijski auto izgurao Toyotu RAV4 s ceste pri brzini većoj od 160 km/h, što je rezultiralo potpuno uništenim automobilom i hrpom optužbi. I sve to zbog prilično malog prekoračenja brzine na autocesti.
Prema opisu u videu, događaj se zbio 13. lipnja, a policajac koji je napravio ovaj radikalni potez je Blain Middlecoff. On tvrdi da je krenuo u potjeru za Toyotom kada je izmjerio brzinu od 76 mph (122 km/h) u zoni od 60 mph (96 km/h). Policajac Middlecoff je uključio rotacijska svjetla i sirenu, ali osumnjičenik se nije zaustavio već ubrzao i počeo uzaludni bijeg od policije.
Točno dvije minute i petnaest sekundi nakon što je upalio rotacijska svjetla, Middlecoff se poslužio takozvanim PIT manevrom (precision immobilization technique, precizna tehnika imobilizacije) pri brzini od čak 168 km/h. "Promatrao sam kako se vozilo više puta prevrće prije nego što je ušlo u jarak", kaže on u svom izvješću.
Policija je identificirala bjegunca kao Randala Proctora koji policajcima u videu kaže da je pobjegao jer nije imao dozvolu i imao je malu količinu marihuane kod sebe. Sada je suočen s višestrukim prometnim prekršajima, pokušajem prikrivanja dokaza, posjedovanjem manje količine opojnih droga i kaznenim djelom bijega u vozilu.
Policija Arkansasa je u prošlosti bila na udaru kritika zbog korištenja tako nasilne metode da zaustavi potjeru. Gotovo je nemoguće kontrolirati gdje će točno vozilo ići nakon PIT manevra pri ovako visokim brzinama, što povećava opasnost za javnost. Zato se mnogi policajci ne žele upuštati u takve rizike.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.