Početna Off 71 pregleda

Robotaksiji opet rade probleme: Amazonova tvrtka povlači vozila

FOTO: Zoox

Povjerenje u autonomnu vožnju ionako je bilo klimavo, a najnoviji problemi Amazonova Zooxa neće ga nimalo učvrstiti

Povjerenje u autonomna vozila već je godinama problematično, a najnoviji slučaj iz SAD-a samo potvrđuje zašto. Prema istraživanju koje je ranije ove godine u SAD-u provela neprofitna udruga vozača AAA, tek 13 posto ispitanika reklo je da bi bez straha sjelo u potpuno autonomno vozilo. Većina ostalih priznaje nelagodu ili otvoreni strah. Nakon ove vijesti, teško je zamisliti da će se ti postoci uskoro popraviti.

Naime, Zoox, tvrtka u vlasništvu Amazona, povukla je sva 332 svoja robotaksija nakon što je utvrđeno da su u nizu situacija prelazili središnju liniju kolnika i ulazili u traku za vozila iu suprotnog smjera ili se čak zaustavljali ispred nadolazećeg prometa. Iako u tim incidentima, srećom, nije bilo sudara niti ozlijeđenih, sama činjenica da se takvo ponašanje događalo u redovitom prometu zvuči zabrinjavajuće.

Author: Zoox foto: Zoox

Problem je službeno evidentiran krajem kolovoza, kada je jedan Zooxov robotaksi prilikom širokog skretanja udesno završio u suprotnom traku i ondje se nakratko zaustavio. Naknadnom analizom utvrđena su čak 62 slična incidenta u razdoblju od samo nešto više od tri mjeseca, do početka prosinca. Sve to nije promaknulo ni regulatorima, pa je NHTSA, američki regulator koji nadzire sigurnost vozila, u službenom izvješću navela da su vozila u određenim situacijama "nepotrebno prelazila linije kolnika, osobito u blizini raskrižja".

Zoox tvrdi da je riječ o kombinaciji softverskih pogrešaka i pogrešnih interpretacija okoline. Među uzrocima se spominju krivo označena dvostruko parkirana vozila, neočekivane promjene rute te nespretni pokušaji da se izbjegne blokiranje prometa u raskrižjima. Drugim riječima, sustav je u želji da bude "pristojan" u prometu donosio odluke koje bi ljudski vozač instinktivno izbjegao.

Author: Zoox foto: Zoox

Tvrtka je već početkom studenoga izdala prvu softversku nadogradnju, no ona očito nije riješila sve scenarije. Konačna verzija softvera instalirana je na sva 19. prosinca, i ona će se vratiti u promet uz obećanje da će se ponašanje robotaksija i dalje pomno pratiti i dodatno poboljšavati.

I tu dolazimo do šireg problema. Iako se ovdje ne radi o spektakularnim nesrećama, već o "samo" desetcima potencijalno opasnih situacija, ovakve vijesti izravno potkopavaju ionako krhko povjerenje javnosti. Autonomna vozila trebala bi biti sigurnija od ljudi, a još uvijek rade nevjerojatne greške, unatoč milijardama uloženima u njihov razvoj. 

Author: Zoox foto: Zoox
Podsjećamo, ovo je već druga "loša vijest" o robotaksijima ovog tjedna, nakon incidenta Waymo robotaksija nakon nestanka struje u San Francisu, o kojem smo pisali u utorak. Naime, tijekom velikog nestanka struje u San Franciscu, uzrokovanog požarom na trafostanici, Waymo robotaksiji masovno su se zaustavili nasred prometnica, jer bez semafora i stabilne infrastrukture nisu znali kako nastaviti vožnju. Flota je blokirala raskrižja i prometne trake, što je prisililo tvrtku da privremeno obustavi uslugu i fizički ukloni vozila s ceste, razotkrivši koliko su autonomni sustavi još uvijek krhki kada grad prestane funkcionirati po "uobičajenim pravilima".

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.