U Engleskoj se prodajemo bolje nego MINI
U čast galskoj oktanskoj boginji, legendarnoj Žabi, osmišljena je i skrojena posve nova linija koja ima pretenzije biti oktanski predvodnik luksuza, mode i dizajna.
Pariz je simbol luksuza, mode i dizajna. Usprkos tome tek je 2009. jedan francuski proizvođač auta odlučio sustavno taj poseban duh ugraditi u sve svoje modele. Bio je to, naravno, Citroën, najpariškiji automobilski brend. Nova je linija nazvana Citroën DS u čast najrevolucionarnijem automobilu u povijesti, mitskoj „Boginji“. Déesse na francuskom, ili skraćeno DS, u Hrvatskoj omiljeni auto znan je pod nadimkom „Žaba“. Suvremeni naziv DS kratica je od engleskom pojma „Osebujan duh“ („Different Spirit“). Tržišni uspjeh Citroëna DS premašio je sva očekivanja. Europljani su željni francuskog chica u malom pakiranju, poput posebnih edicija modela DS3 koji je u Engleskoj prodavaniji od „domaćeg“ Minija. Istovremeno, Kinezi obožavaju velike francuske „cestovne lađe“, poput modela DS5. Kako bi DS-u oslobodio duh, grupa PSA odlučila ga je odvojiti od Citroëna u zaseban, treći brend grupacije. Za direktora dizajna postavljen je Thierry Métroz. Veteran Renaulta iz kojeg je otišao 2010. kada nakon 25 godina vjernosti nije imenovan za direktora dizajna Renaulta. Tako što svi su očekivali nakon odlaska u mirovinu legendarnog Patrick Le Quémenta. Kako se očekivoano nije dogodilo Thierry Métroz je otišao, a sa sobom je poveo i Carlosa Tavaresa! Portugalac je bio razočaran s nemogućnošću napredovanja u Renaultu i uhvatio je priliku koju je ponudio Citroën. Prihvatio se mjesta šefa Grupe PSA, dobrim dijelim i na nagovor starog suradnika i prijatelja iz Renaulta. Thierry Métroz stari je kolega i još jednog Renaultovog odmetnika, Jean-Pierre Plouéa, danas direktora dizajna Grupe PSA s kojim je radio na Renaultu Twingo I. Nakon što je Métroz četiri godine vodio Citroën kroz transformaciju koja je dovela do dvije linije, DS i C te revolucionarnog Cactusa kao posljednjeg u nizu uspješnih modela, povjeren mu je zadatak stvaranje zasebnog DS brenda. Iskoristili smo priliku predstavljanja novog identiteta modelom DS5 LS razgovarali s Métroz o budućnosti dizajna prvog francuskog luksuznog brenda nakon Facel Vege.
Između dva svjetska rata, Francuska je bila svjetska prijestolnica automobilskog luksuza: Delahaye, Delage, Bugatti… Sada se vraća DS-om.
- Auto start: Trenutno je najveća novost da se DS odvaja od Citroëna. U budućnosti neće više biti Citroënova loga na DS modelima.
- Thierry Métroz: To je novost u Europi, jer u Kini već neko vrijeme ne koristimo Citroënov logo na DS modelima. Tamo imamo i posebne dućane i posebne tvornice. U budućnosti će tako biti u cijelom svijetu. Modelom DS5 LS uveli smo novu dizajnersku strategiju uključujući i novu masku koju će u budućnosti nositi svi DS modeli u Europi, Kini i diljem svijeta.
- Auto start: Zašto se DS5 LS naziva DS5 kada nema vizualne sličnosti?
- Thierry Métroz:To je još jedna novina. Brojka će u budućnosti označavati veličinu auta, nakon nje slijedi identifikacija oblika kroserije. LS je kratica za „luksuzni sedan“. Auto start: Koje je tržište najvažnije za DS? Prvo tržište za DS još uvijek je Europa, ali kinesko tržište raste vrlo brzo, pogotovo s modelom DS5 LS. Kao što znate u Kini je C segment sedana jako važan, puno važniji nego u Europi. Imamo velika očekivanja od DS5 LS modela.
- Auto start: Kako bi opisali DS luksuz? Po čemu je različit od ostalih brendova premium segmenta?
- Thierry Métroz: Glavna razlika je naš francuski duh – francuski dodir, pariška atmosfera, ekspertiza… Prenošenje pariške mode u svijet auta. Naš slogan u Kini je „Inovativni pariški duh“, dok je slogan za Europu „Inovativan pariški luksuz“.
- Auto start: Konkretno, u tehničkom smislu, koje posebnosti DS nudi?
- Thierry Métroz: Prvenstveno nudimo veliku udobnost putem najboljih materijala na svijetu. Primjerice, za sve interijere koristimo najbolju kožu na svijetu, istovjetnu koriste Bentley i Aston Martin. Koristimo i zebrano drvo, koje je simbol luksuza i pravi aluminij za najbolju kvalitetu. Za budućnost razvijamo upotrebu i drugih luksuznih materijala u interijerima poput svile, kašmira, vune…
- Auto start: Gdje možemo vidjeti i osjetiti pariški luksuz na eksterijeru?
- Thierry Métroz: Luksuz u eksterijeru očituje se prvenstveno savršenim proporcijama. Vodimo teške borbe s inženjerima kako bi osigurali dobre proporcije – dobru veličinu šasije, kotača… Ako želite biti premium proizvođač, morate osigurati savršene proporcije te paziti na detalje. Na primjer, bočna zaštita na DS5 je poput skulpture. To nije ravni komad kroma, već je oblikovan poput skulpture. Treća stavka je svjetlosni potpis. Na prednjim i stražnjim svjetlima pazimo na detalje dizajniranja svjetala. Ne želimo samo staviti LED svjetla na auto, već tehnologijom želimo stvoriti emociju. To nije hladna, već topla tehnologija.
- Auto start: Ta je filozofija slična C liniji.
- Thierry Métroz: Tako je! Dijelimo tu ideju, ali mislim da to nije samo naša tema, već trend cijele auto industrije. Nakon puno godina kompliciranja, sada je opći trend pojednostavljivanje. Do sada smo imali jedan gumb za jednu funkciju. Kako je sve više funkcija, tako je sve više gumbiju i to postaje noćna mora. Sada želimo sve pojednostavniti, poput iPhonea koji ima samo jedan gumb. Auto start: DS5 LS je namijenjen samo Kini. Da li će DS u budućnosti razvijati jednu gamu za Europu i drugu za Kinu? Ne, ubuduće će se svi modeli prodavati globalno. Trenutno nam je prioritet razviti posao u Kini gdje je sedan C segmenta jako bitan, dok je u Europi segment sedana slab i DS5 LS ne bi imalo smisla prodavati u Europi. DS5 LS ima posebno dug međuosovinski razmak i puno prostora za noge na stražnjoj klupi jer ta je osobina jako važna kineskim kupcima. Prostranost je ravna europskom D segmentu.
- Auto start: Koliko su različite želje i potrebe kupaca u Europi i Kini?
- Thierry Métroz: Gotovo nema razlike. U premium segmentu Kinezi žele iste one aute koje voze Europljani. Postoje samo tri male razlike. Kinezi vole udobniju vožnju i dodatno omekšavamo ovjes za kinesko tržište, dok Europljani vole tvrđe automobile. Druga je razlika u bojama i materijalima u interijeru. Kinezi vole svjetle boje u interijeru, dok Europljani preferiraju tamne.
- Auto start: Koliko visoko pucate sa DS-om? Nivo Mercedesa? Bentleya? Rolls-Roycea?
- Thierry Métroz: Želimo doći što je više moguće. Krećemo se po stepenicama i vidjet ćemo koliko će nam visoko tržište dopustiti da se uspnemo. Prvi nam je cilj postati prvi francuski luksuzni auto brend nakon dugo vremena. U našim glavama DS nema granice.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.