Popularni Nissan Tsuru zapravo je Sunny iz 1992. Nakon testa povukli su ga s tržišta. Na žalost, slično bi prošli i mnogi auti kod nas proizvedeni početkom '90-ih godina
Organizacije za sigurnost u prometu Insurance Institute for Highway Safety, Latin NCAP i Global NCAP testirale su najjeftiniji model Nissana s tržišta SAD-a i najjeftiniji Nissan na meksičkom tržištu. U sudaru ova dva automobila pri 64 km/h meksički Tsuru se potpuno deformirao i gotovo prepolovio, dok bi putnik u američkom Nissanu Versa prošao bez ozljeda.
Test je napravljen da bi se slabije razvijene države potaklo na prihvaćanje suvremenih sigurnosnih standarda kakvi se primjenjuju u SAD-u i Europi. Naime u državama poput Meksika ne vrijede visoki sigurnosni standardi i proizvođači mogu prodavati konstrukcijski potpuno zastarjele automobile.
Takvi auti često nemaju zračni jastuk, ali niti modernu deformacijsku zonu stoga se u sudaru s drugim automobilom kabina deformira, a vozač ili putnici često budu doslovno zgnječeni. U modernom automobilu kakav je Versa Sedan (u SAD-u stoji od oko 12.000 dolara, što je na razini najjeftinijih automobila kod nas) putnik je u potpunosti zaštićen jer se kabina uopće ne deformira, a od dodatnih ozljeda štiti i zračni jastuk.
Nissan Tsuru je konstrukcijski zapravo Nissan Sunny iz 1992. godine, a Nissan ga je nakon testa povukao s tržišta. Vrlo je popularan među taksistima i siromašnijim obiteljima, a preračunato stoji oko 47.000 kuna. Prema tvrdnjama iz NCAP-a Tsuru je povezan s čak 4000 smrtnih slučajeva u Meksiku između 2007. i 2012. godine. Automobile poput Tsurua u NCAP-u zovu Zero stars cars, jer na modernom crash testu ne bi dobili niti jednu zvjezdicu. Ovakvi auti velik su problem i u Indiji, ali i drugim siromašnijim državama Azije i Afrike.
Sličnu sigurnosnu razinu na žalost pružaju i mnogi automobili na našim cestama proizvedeni početkom 90-ih godina, a njih je na žalost i dalje mnogo u prometu. I oni bi u sudaru s modernim automobilom iste klase i mase prošli kao meksički Tsuru, a putnici bi vjerojatno bili teško ozlijeđeni ili poginuli.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.