Početna Auto 191 pregleda

Corsa OPC - opet je na samom podiju

OPEL CORSA OPC
Vidi galeriju 1/12
Corsa OPC - opet je na samom podiju Corsa OPC - opet je na samom podiju Corsa OPC - opet je na samom podiju Corsa OPC - opet je na samom podiju Corsa OPC - opet je na samom podiju Corsa OPC - opet je na samom podiju Corsa OPC - opet je na samom podiju Corsa OPC - opet je na samom podiju Corsa OPC - opet je na samom podiju Corsa OPC - opet je na samom podiju Corsa OPC - opet je na samom podiju Corsa OPC - opet je na samom podiju

Petu generaciju Corse OPC pokreće 1.6 litarskim benzinskim turbak, a diči se mehaničkom blokadom diferencijala, Brembo kočnicama, Recaro sjedištima…

Utrka među malim jurilicama dobila je nastavak. Peta generacija Opel Corse OPC ekstremno je nabrijana i nije nikakvo čudo što su je u hipu nazvali najvatrenijom perjanicom takozvanog B segmenta. Na španjolskoj obali Atlantika imali smo rijetku prigodu oprobati njenih 207 KS i uvjeriti se kako se, prije svega, Ford Fiesta ST, dosadašnji neprikosnoveni lider s “odmjernih, ali ubojitih 180 konja ima čega plašiti.

OPEL CORSA OPC | Author: OPEL foto: OPEL

Da nije u konjima sve trudi se svo vrijeme Ford, koji ne odustaje od svoje filozofije overboosta koji kad se pogoni ostvaruje i veće moći od na papiru snažnijih Peugeota 208 GTi (200 KS), Renault Clia RS (220 KS), Mini Coopera S (192 KS), Audi S (231 KS)...

Nakon Fieste ST i jurilica iz Russelsheima dobila je dodatni šus u overboostu koji diže okretni moment sa 245 na 280 Nm, a u kombinaciji s 207 KS sama je špica ponude

Nova Corsa OPC nema se čega sramiti. Sve odreda to su mini sportski serijski auti koji su najupravljiviji i koji su prva zabava za vozače. Iako ovaj segment nije pretjerano velik, iako iz godine u godine udio ovih malih jurilica opada na tržištu, svi oni koji drže do sebe trude se biti in. Stoga nimalo ne čudi što je sportski odjel Opela odlučio i na papiru, a ovaj put i na cesti pokazati svu sportsku, ali kultiviranu brutalnost, ravnu onoj najboljima u klasi.

OPEL CORSA OPC | Author: OPEL foto: OPEL

Nova Corsa predstavlja kombinaciju sportskih performansi prilagođenih i "običnim" smrtnicima. Već iz daljine se primijeti da ovo nije običan auto. Nabildana i agresivnog dizajna zapast će u oko svakomu, iako je riječ o vozilu dugom tek nešto više od četiri metra (4,021 mm). Tek nešto istaknutija širina (1944 mm) odaje sportske manire ove male jurilice. Žestoka konkurencija vreba "iz grma" i trebalo je puno hrabrosti te mnogo sati testiranja (a gdje drugdje nego na Nürburgringu) da bi se došlo do rezultata vrijednih podija ove klase.

OPEL CORSA OPC | Author: OPEL foto: OPEL

Snažan turbo-benzinski motor od 1.6 litre pogoni prednje kotače preko mehanički blokiranog diferencijala i sportski kratkog šest stupanjskog mjenjača. Istiskuje punih 207 konja, uz okretni moment od punih 245 Nm i to u području od 1900 do 5800/min. Zanimljivo je kako su Opelovi inženjeri pribjegli Fordovoj slastici zvanoj overboost. Dodatnih 35 Nm moguće je kratkoročno iskoristiti i stoga je ubrzanje do stotke od samo 6,8 s među najboljima, a fascinantan je i podatak o ubrzanju od 80 do 120 km/h i to u šestoj brzini od odličnih 6,6 s. Zavidna je i maksimalna brzina od 230 km/h te niska potrošnja goriva od 7,5 l.

Tehničke karakteristike
Opel Corsa OPC
motor 4 cilindra, benzinski
obujam 1598 ccm
snaga 152/207 pri 5800
moment 245 (280) pri 1900-5800
mjenjač ručni, 6 stupnjeva
maks.brzina 230 km/h
0-100 km/h 6,8 s
potrošnja 6,2/9,9/7,5 l/100 km
test  /
emisija CO2 174 g/km
dimenzije 4021/1867/1497 mm
prtljažnik 285/1090 l
masa 1220 kg
jamstvo 4 godine
cijena  /

Suradnja s renomiranom tvrtkom Koni, doprinijela je razvoju nove tehnologije ovjesa i amortizacije pod nazivom FSD (Frequency Selective Damping), koja osluškujući ponašanje auta i način vožnje pojedinog vozača, adaptira amortizere prema željama. Moguće ih je podesiti kao sportski tvrde do komforno mekih. Usprkos i ovoj posljednjoj opciji iskustva govore kako je riječ iznimno otvrdnutom autu koji sve svoje prave vrijednosti postiže na uglađenim i savršenim prometnicama.

Nekoliko kilometara po “razrovanim” baskijskim cestama pošteno nam je prodrmalo bubrege, a rezultat su bila i neočekivana proklizavanja. Posebice se to događalo, dakako, pri uključenoj “čvršćoj” postavi. No zato kad je riječ o glatkim i savršenim prometnicama, kad je riječ i o dugim i kratkim zavojima, nema skilzanja.

Uz novorazvijeni ESP tu je i tehnološki biser renomiranog proizvođača Drexlera. Zahvaljujući njihovoj mehaničkoj blokadi proklizavanja te širokim 18 colnim kotačima i Michelin gumama (215/45/18 - opcija), Corsa OPC ima nesvakidašnji “grip” na asfaltu. Za zaustavljanje se brinu ekstremno snažne Brembove 330 mm kočnice (opcija).

Hoće li Corsa OPC i na europskom kontinentu dostići uspjehe kao u V. Britaniji, ostaje tek da se vidi. Činjenica je da na Otoku pod imenom Vauxhall VXR ovaj auto ide savršeno. Prošle ih je godine prodano 9000 primjeraka i to starog modela, što je 60 posto cjelokupne proizvodnje. Svi potrebni atributi su tu.

OPEL CORSA OPC | Author: OPEL foto: OPEL

Opcija: Brembo kočnice i 18 colni naplaci

Po uzoru na mišićave konkurente opremljene većim kotačima i led svjetlima tako je i Opel Corsa u novom izdanju na tragu tih trendova. Opelova konstrukcija karoserije ističe se kompaktnošću i čvrstoćom. Na prvi pogled mali sportaš iz Russelsheima je nešto smireniji i uravnoteženiji od konkurenata. 18 colni naplatci i Brembo kočnice su opcija, no već u seriji tu su xsenon svjetla, bočna ojačanja i ispupčenja, dvostruka Remus ispušna grana, krovni spojler…

Unutrašnjost: Suptilnija od konkurencije

I unutrašnjost je suptilnija nego kod konkurenata. Dominirjau kombijnacije tkanine i kože, a takava su i uvijek odlična Recaro sportska sjedišta. Tu je i znani Opelov IntelliLink bluetooth infotainment sustav iz standardnih auta. Malen upravljač, aluminijske nožne papučice, kratka ručica mjenjača…, sve sa sportskim štihom. Ovo je ultimativni sportski auto za znalce, a isto tako zanimljiva i atraktivna igračka za one željne dokazivanja i pokazivanja.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.