Ovo je najočekivaniji automobil ovog stoljeća u SAD-u i apsolutna globalna zvijezda posljednjih godina. Sada je konačno predstavljen i donosi nevjerojatne performanse, i druge podjednako nevjerojatne novosti. Ovo su svi detalji...
Ovo je najočekivaniji automobil ovog stoljeća u SAD-u i apsolutna globalna zvijezda posljednjih godina. Teslin Cybertruck je imao dug i težak "porod", no posljednjim mjesecima bilo je jasno da je električni pick-up pred vratima i da će isporuke milijunima kupca koji su vaj čudovišni pick-up "zakaparili" još prije nekoliko godina, uskoro krenuti.
Šve što smo do sada objavili o Tesla Cybertrucku uglavnom su bila nagađanja i glasine, začinjene s nekoliko Muskovih izjava, poput one da je automobil izrađen od nehrđajućeg čelika otporan na metke. Noćas su konačno stigle čvrste činjenice koje su objavljene na web stranici proizvođača neposredno nakon prve isporuke kupcima koja je Tesli poslužila i kao svojevrsna svjetska premijera i na kojoj je bio prisutan i sam Musk.
Dok će kupci u Europi morati pričekati još neko vrijeme, tri modela već se mogu naručiti u SAD-u. Objavljene su i cijene za SAD. Na Hrvatskoj stranici Tesle također su objavljeni detaljni podaci i činjenice o autu, no nema još cijena, ni naznake kada bi prodaja ovog pick-upa mogla početi.
Osnovu će predstavljati model s pogonom na stražnje kotače nazvan jednostavno "Rear-wheel drive". Tesla tvrdi da će do 100 km/h ubrzavati za 6,7 sekundi i postizati 180 km/h uz doseg od 402 km. Kako ovaj model, prema tvrdnjama Tesle, dolazi tek iduće još nisu objavljeni važni podaci poput snage, no zna se cijena. Ona bi trebala biti izuzetno konkurentna, od 60.990, dolara, odnosno na razini cijene električnog kompaktnog SUV-a u Europi.
Ostala dva modela dostupna su odmah. Radi se o snažnijim i moćnijim verzijama. Iznad "Rear-wheel drive" modela smješten je "All-wheel drive". Ovaj model ima dva motora s ukupno 600 KS te 100 km/h hvata za 4,3 sekunde. Najveća brzina je također 180 km/h, a doseg je 547 km, no Tesla ovdje ima još jedan trik u rukavu, sustav koji nazivaju Range Extender. Ne radi se o dodatnom benzinskom motoru, kako ej to obično slučaj sa sličnim sustavima, već o dodatnoj bateriji koja se može instalirati u teretni prostor gdje zauzima otprilike njegovu jednu trećinu, ali i daje dosta dodatnog dosega. Konkretno, uz range extender Cybertruck "All-wheel drive" ima doseg "veći od " 755 km. Ovaj automobil U SAD-u košta od 79.990 dolara.
Top model je nazvan malo inovativnije - Cyberbeast (na hrvatskoj stranici piše Cyber-Zvijer). Riječ je o "pravoj zvijeri" s 845 KS i ubrzanjem do 100 km/h na razini superautomobila, konkretno 2,7 sekundi. Maksimalna brzina je ograničena na 209 km/h, a doseg mu je 515 km, odnosno više od 705 km s Range Extenderom. Top model Cybertrucka u SAD-u košta 99.990 dolara.
Prikazani dosezi su američke EPA vrijednosti pretvorene iz milja u kilometre, a WLTP podaci vjerojatno će biti nešto viši. Nema objavljenih podataka o kapacitetu baterije. Prema posljednjim glasinama koje prenosi Teslamag, baterija u dva snažnija modela imat će kapacitet od 123 kWh. Budući da Cybertruck ima 800-voltnu arhitekturu, punjenje bi trebalo biti relativno brzo. Tesla navodi maksimalnu snagu od 250 kW, odnosno 235 km dosega za 15 minuta kod modela "All-Wheeel Drive"
Cybertruck je ogroman pick-up automobil: dugačak 5683 mm, širok 2201 mm sa sklopljenim retrovizorima i visok 1.791 mm. Podaci o širini bez retrovizora koji su standard u Europi, nisu navedeni, no po svemu sudeći to bi moglo biti negdje oko 2 metra, što znači da je Cybertruck oko 15 cm širi od tipičnih europskih većih SUV-ova.Teretni prostor je dugačak 183 cm, a širok 122 cm. Volumen teretnog prostora koji se može zaključati iznosi 1.897 litara. Po potrebi se stražnja sjedala mogu preklopiti, čime se dobiva 1.530 litara dodatnog teretnog prostora.
Cybertruck također ima kotače od 20", adaptivni zračni ovjes s čak 30,5 cm hoda i udaljenost od tla koja iznosi čak 43,3 cm "u načinu rada za izvlačenje". Dva snažnija modela mogu vući prikolice mase do 4990 kg, a najslabiji 3402 kg. Nosivost svih modela veća je od jedne tone. Mase su ogromne: All-Wheeel drive ima 2995 kilograma, a Cyberbeast 3104 kilograma što znači da uz najavljenu nosivost ovi automobili spadaju u C-kategoriju u Europi i ne mogu se voziti s "običnom vozačkom". No Eu bi to trebala skoro promijeniti podižući maksimalnu dozvoljenu masu za B kategoriju s 3500 na 4250 kg, za električne automobile.
U unutrašnjosti je Cybertruck minimalistički ako i sve Tesle. Kao i kod Modela S i redizajniranog Modela 3, upravljač ima nekoliko tipki, ali nema poluga iza upravljača za žmigavce. Oni se uključuju na samom upravljaču. Upravljač je prilično četvrtast te je upitno koliko je praktičan. Za većinu funkcija u kokpitu je zadužen ogromni 8,5-inčni zaslon osjetljiv na dodir, a straga je dodatni 9,4-inčni zaslon osjetljiv na dodir.
Prilikom prve isporuke Elon Musk je ukratko spomenuo još nekoliko značajki automobila. Jedna od istaknutih stvari koja je naišla na glasno odobravanje publike bila je da automobil može vući Porsche 911 brže nego što 911 može samostalno sprintati do 100 km/h. Osim toga, zahvaljujući upravljanju na sve kotače, automobil ima krug okretanja manji od modela S. U danima ispred nas sigurno ćemo saznati još mnogo detalja o ovom fascinantnom automobilu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.