Početna Auto 2878 pregleda

Hyundai Tucson PHEV: Najbolje od hrvatskog bestselera

FOTO: Dubravko Kolarić

Isprobali smo plug-in hibridni Tucson, sa solidnim električnim dosegom i vrlo moćnim benzinsko-električnim pogonom koji ima čak 265 KS

Tucson je unatoč svojem "svemirskom" izgledu ili možda baš zbog njega ubrzo nakon premijere postao i do sada ostao jedan od najprodavanijih SUV automobila na hrvatskom tržištu. Samo za primjer, prošlu je godinu završio kao najprodavaniji auto u svojoj klasi, a i ovu je započeo u samom vrhu klase, ali i ukupnog tržišta. Kupci ga najviše vole zbog dobrog omjera uloženog i dobivenog, a najpopularnije verzije su one s benzinskim i dizelskim motorima. No Tucson se nudi i s hibridnim i plug-in hibridnim verzijama među kojima ova posljednja predstavlja sam vrh ponude. Isprobali smo upravo takav Tucson, sa solidnim električnim dosegom i vrlo moćnim benzinsko-električnim pogonom koji ima čak 265 KS. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Konkurentski modeli sa sličnim pogonom postali su vrlo uobičajeni. Plug-in hibride u klasi kompaktnih SUV-ova nude gotovo svi i svi su redom vrlo snažni, s "debelo" više od 200 KS. Takav je i Tucson. S jedne strane ekološko-štedljiva alternativa koja omogućava vožnju bez ispuštanja štetnih plinova i CO2, a s druge strane moćan auto kojeg mnogi kupuju prvenstveno zbog prestiža. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Hyundai je prošlih godina pokazao i dokazao da je mnogo toga naučio kada je u pitanju elektrifikacija. Njihovi električni modeli Kona i Ioniq 5 su nas oduševili, a hibridne varijante dokazale da mogu bok uz bok s najboljima (čitaj Toyotom). Sada nas je impresionirao i njihov plug-in hibrid. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kao i kod klasične hibridne verzije Tucsona, pogon ovog auta zasniva se na 1,6-litrenom turbomotoru. Zbog veće baterije i moćnijeg električnog motora plug-in verzija razvija 35 KS više od klasičnog hibridnog Tucsona, no zbog veće mase to ne znači i bolje performanse. Ubrzanje do 100 km/h traje 8,2 sekunde što je vrlo dobro, no te obara s nogu kao ubrzanja nekih konkurentskih SUV-ova podjednake snage koji do 100 stižu za izrazito sportskih 6 do 7 sekundi. Tucson PHEV može potegnuti što se posebno vidi pri međuubrzanjima koja su impresivna, no prvenstveno je stvoren za "krstarenje" i štednju. Najugodnije ćete s s njim osjećati ako vozite opušteno, a to je upravo i stil vožnje na koji vas ovaj automobil "motivira" svojim tihim i uglađenim radom te vrlo udobnim ovjesom.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kao kod gotovo svih plug-in hibrida kapacitet baterije je dovoljan samo za gradsku vožnju na struju. WLTP podaci kažu da je doseg 63 km, no u praksi je to oko 50, i to ako se vozite nježno. Dovoljno za svakodnevne gradske dionice bez potrošnje goriva, a kada se baterija potroši ovaj automobil i dalje ostaje vrlo štedljiv. Na testu smo s praznom baterijom trošili u prosijeku 7,4 l/100 kilometara, odn osno od 6 l/100 km  uz nježnu vožnju u gradu do 9 l/100 km uz življu kombiniranu vožnju. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče dizajna, Tucson je unikat na cestama. Hrabra i originalna vanjština koja nije za sve ukuse u potpuno je u suprotnosti s praktičnom i "prizemljenom" unutrašnjosti koja nudi vrhunsku ergonomiju, praktičnost i vrlo mnogo prostora kako sprijeda tako i straga. I prtljažnik koji je kod plug-in hibrida nešto manji nego kod ostalih Tucsona još uvijek oduševljava s 558 litara zapremine. Za unutrašnjost Hyundai zaslužuje samo pohvale. Sve je "na mjestu" od odličnog i jednostavnog infotainmenta do preglednih digitalnih instrumenata, od oku ugodnog dizajna do kvalitetnih i mekanih materijala. Prvoklasno, bez zamjerki i, kao uostalom čitav auto, odlična vrijednost za novac. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kad smo već kod vrijednosti za novac, spomenimo i koji je to novac. Hyundai za testirani Tucson PHEV s bogatom Premium opremom traži 44.538 eura. Mnogo novca, no danas kad običan kompakt košta skoro 30.000 eura, taj iznos se i ne doima toliko velikim. Ne zaboravimo, radi se o moćnom SUV-u s 265 KS. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1793 kg
dimenzije: 450 x 187 x 165 cm
obujam motora: 1598 ccm
snaga benzinskog motora: 132 kW/180 KS  
ukupna snaga sustava: 195 kW/265 KS
0-100 km/h: 8,2 s
najveća brzina: 191 km/h
električni doseg: 62 km
potrošnja: 1,4 l/100 km
cijena: 44.538 € (testni model) 39.090 € (osnovni Tucson PHEV), 26.190 € (osnovni Tucson benzinac)

Važnija oprema Hyundai Tucson PHEV Premium

Aluminijski naplatci 19", automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 10,25", dodirni zaslon 10,25", prednji i stražnji parkirni senzori, kamera za vožnju unatrag,  grijanje prednjih sjedala, grijanje upravljača, bežični punjač za mobitel, ambijentalno osvjetljenje...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.