Početna Auto 983 pregleda

Jeftinija, ali među najboljima: Tri desetljeća Honde NSX

Honda NSX
FOTO: Honda

Japanskim inženjerima je u njezinu razvoju pomagao i Ayrton Senna, a usavršena je na njemačkome 'Zelenom paklu' – Nürburgringu

Honda NSX | Author: Automobile Magazine foto: Automobile Magazine

Prije 30 godina prototip Honde/Acure NSX je ugledao svjetlo dana na salonu automobila u Chicagu. Bio je to prvi Hondin pokušaj da napravi superautomobil i, moramo priznati, bio je prilično uspješan. 'Prije NSX-a se smatralo da superautomobil ne može biti pretjerano udoban i prigodan za svakodnevno korištenje, ali Honda je to uspjela napraviti pa je NSX podigao ljestvicu za sve proizvođače egzotičnih automobila', izjavio je Jon Ikeda, potpredsjednik Acure. 

Honda NSX i Ayrton Senna | Author: Honda foto: Honda

NSX je zapravo skraćenica od 'New Sports eXperimental', što je ovaj automobil doista i bio. Nudio je nisko težište, središnje smješten motor V6 s VTEC-om, koji se mogao 'vrtjeti u visoke okretaje' i vrlo malu masu zbog karoserije koja je cijela napravljena iz aluminija. NSX je upravo bio i prvi masovno proizveden automobil s takvom karoserijom. 

Prilikom razvoja ovog automobila inženjeri su zamolili i Ayrtona Sennu za mišljenje pa je on uvelike utjecao na vozne karakteristike NSX-a. Osim toga, inženjeri i testni vozači su smatrali kakako japanska Suzuka ne može prikazati sve mane automobila pa se ova Honda razvijala na njemačkome Nürburgringu

Prva generacija Honde NSX se proizvodila od 1990. do 2005. godine, a rađen je niz verzija. Od početka do 1997. godine ovaj automobil je imao 3,0-litreni motor V6 koji je razvijao 274 konjske snage i 285 Nm okretnoga momenta, a nakon 1997. godine ugrađivan je 3,2-litreni V6 s 294 KS i 304 Nm

Da bi Honda ostala ukorak s ostalim proizvođačima, NSX je 2002. godine dobio osvježen izgled. Počeli su se koristiti karbonski dijelovi, promijenjen je ovjes, 'pop-up' svjetla su zamijenjena ksenonima i automobil je dobio sveukupno agresivniji izgled.

Hondin cilj je bio da automobil ostane kompetentan kako izgledom tako i performansama, pa je verzija NSX-R, 2002. godine, na Nürburgringu postigla jednako vrijeme kao Ferrari 360 Challenge Stradale, što je bio čisti pokazatelj koliko ovaj 'jeftini' superautomobil može konkurirati 'egzoticima'. 

Honda NSX | Author: Honda foto: Honda

Potkraj 2005. godine prestala je proizvodnja prve generacije NSX-a i sljedećih deset godina čak četiri puta najavljivan je nasljednik. Iako su se stalno širile glasine kako će druga generacija imati motore V8 ili V10, Honda je zadržala 'dobru staru' V6-icu.

Konačno, 2015. godine na salonu automobila u Detroitu, druga generacija je ugledala svjetlo dana te potom dobila niz pohvala, ali i kritika. No kao ni 1989. godine, Honda nije razočarala. Novi model pokreće 3,5-litreni motor twin-turbo V6 u kombinaciji s čak trima elektromotorima. Zajedno stvaraju 573 konjske snage i 645 Nm okretnoga momenta pa ovaj automobil do 'stotke' juri samo 2,9 sekundi. 

Honda NSX | Author: Auto start foto: Auto start

Novi NSX je osvojio nekoliko nagrada za sportski ili hibridni automobil godine, ali njegovi najbolji aduti se pokažu kad stane uz bok nekome Ferrariju, Lamborghiniju ili sličnome superautomobilu. Vrlo često će pokazati kako u različitim disciplinama može pobijediti i superautomobile koji su skuplji za 100 tisuća eura, baš kao što je to činio i NSX prije 30 godina

Honda NSX | Author: Honda foto: Honda

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.