Početna Auto 122 pregleda

Koji je za koga? Osnovni Peugeot 208 i 2008 u dvoboju

FOTO: Dubravko Kolarić

Odluka o tome koji model odabrati ipak najviše ovisi o tome koliko velik automobil trebate ili želite

Peugeot je nedavno snizio cijenu svojih modela 208 i 2008 u osnovnim Style razinama opreme što je bio povod da ih testiramo. Pošto smo ih na test dobili u isto vrijeme odlučili smo se na njihovu usporedbu, jer iako imaju mnogo dodirnih (i zajedničkih) točaka, ova dva automobila spadaju u dvije različite klase. Koji je model za koga?

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Mali 208 Style na test je stigao s benzinskim motorom od 101 KS i u upadljivoj žutoj boji kojom se svakako ističe na cesti. Veći i skuplji 2008 stigao nam je s istim motorom, no s malo diskretnijom sivom bojom. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Oba automobila izgledaju vrlo slično i prepoznatljivo, s karakterističnim novim Peugeotovim prednjim dijelom kojeg su oba modela dobila nakon nedavnog redizajna. No ipak je odmah jasno, koji pripada kojoj klasi jer 2008 je osjetno viši i ima obilježja tipičnog malog SUV-a. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Koji je ljepši, je stvar osobnog ukusa, a nama nekako skladnije izgleda manji 208. Njegove dimenzije su osjetno manje, s 406 cm je 24 cm kraći od 2008, a također je i 2 cm uži što je svakako prednost u gradu, posebno kada tražite parkiralište. S druge strane time je jasno u minusu u odnosu na 2008 kada je u pitanju ponuda prostora. 208 će u nuždi poslužiti kao obiteljski auto, no mnogo mjesta straga i veliki prtljažnik (ima 265 litara) nemojte očekivati.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

S druge strane 2008 je već "punokrvni" (manji) obiteljski auto, sa 7 cm većim međuosovinskim razmakom što mu donosi osjetno više mjesta na stražnjoj klupi i vrlo upotrebljiv prtljažnik od 405 litara. Dakle, 208 je primarno gradski auto, a 2008 ima više talenata kada su u pitanju obitelji. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče dizajna unutrašnjosti, po jednom detalju je odmah jasno da su ovo osnovne izvedbe. Naime, oba modela nemaju jedan detalj koji je danas uobičajen na većini novih auta, a to su digitalni instrumenti. Oni su umjesto toga analogni, no to nikako ne smatramo minusom. Lijepi mehanički instrumenti, po našem mišljenju, uvijek izgledaju bolje od digitalnih. Jasno, nije ih moguće konfigurirati ili mijenjati prikaz, no to je nešto što većini vozača ionako ne treba. U sredini između brojčanika je mali zaslon za informacije poput putnog računala, a s njihovih bočnih strana su mali digitalni pokazivači temperature i količine goriva. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Iako su instrumenti analogni, njihov položaj nije nimalo konvencionalan. I ovdje Peugeot koristi svoj I-Cockpit raspored s instrumentima iznad malog volana koji je drugačiji od uobičajenih rješenja. Nekima će biti bolje rješenje, a nekima lošije jer volan može zaklanjati pogled na instrumente. Sve zapravo ovisi o visini osobe i poziciji sjedenja. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U sredini oba automobila je dodirni zaslon koji nije prepun funkcija, no vrlo je jednostavan za korištenje i ima lako razumljivo sučelje. Automobili nemaju odvojene komadne za klima uređaj, pa se sve namješta na zaslonu. No to je kod 208 krajnje neobično jer klima nije automatska već ručna s digitalnim sučeljem. Na to se rješenje brzo naviknete, no smatramo da bi klasični kotačići za namještanje temperature i ventilatora bili bolje rješenje. Model 2008 pak u seriji ima automatsku klimu. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče izgleda unutrašnjosti, 208 i 2008 imaju praktično jednake armature što možete vidjeti na slikama iznad i ispod. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Oba automobila pokreću 1,2-litreni trocilindrični benzinski motori koji razvijaju 101 KS. i dok je na 2008 to osnovni motor, 208 se nudi i sa slabijom verzijom bez turba koja ima 75 KS. Snaga je vrlo dobro odmjerena za oba modela, čak i za stotinjak kilograma teži 2008. Razlike u ubrzanju do 100 km/h su relativno male, a 208, pobjeđuje s devet desetinki razlike (10,1 u odnosu na 11 sekundi). Također i maksimalne brzine su slične: 194 km/h za 208 i 183 km/h za 2008. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ne bismo rekli da bilo kojem od ovih automobila nedostaje snage, no 208 ipak odaje dosta poletniji dojam, pogotovo pri startu i cijelo vrijeme imate dojam da ima više snage od deklariranih 101 KS. Motor je vrlo uglađen, ima dobar zvuk i uz sve je prilično štedljiv. Na testu smo ostvarili kombiniranu prosječnu potrošnju od 5,7 l/100 km za 208 i 6,2 l/100 km za 2008.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Forte oba automobila je i poprilična udobnost za svoje klase. Nekih velikih razlika između 2008 i 208 ovdje nema i oba se automobila jako dobro nose s neravninama i lošim cestama, bez ikakvih jakih udaraca ili buke na kraćim poprečnim neravninama. Što se tiče vozačkih dinamičkih osobina ipak nam se više sviđa 208 jer se s njime možete više zabaviti uz manje naginjanje karoserije u zavoju i više povjerenja koje vam ulijeva pri agresivnoj vožnji.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Testirani 208 u serijskoj opremi ima čelične 16" naplatke s poklopcima koji dobro imitiraju aluminijske naplatke. Tu su i serijska LED svjetla, stražnji parkirni senzori, grijana prednja sjedala, ručna klima, dodirni zaslon od 10" električni podizači svih stakala, grijani retrovizori, i standardni paket svih nužnih sustava za pomoć u vožnji. Nema nikakve dodatne opreme, a cijena mu je 18.990 eura. Uz slabiji motor od 75 KS, osnovna izvedba košta 17.990 eura. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

S cijenom od 22.990 eura 2008 je osjetno skuplji, što je razumljivo jer je i osjetno veći i malo bolje opremljeni automobil. Osim metalik boje ima i automatsku klimu te električno preklopne retrovizore, dok je sve ostalo identično kao kod 208.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

I na kraju ostaje pitanje koji je od ovih automobila bolji. Generalno 208 ima više prednosti jer je okretniji, živahniji, štedljiviji i jeftiniji. S druge strane 2008 je mnogo prostraniji i nešto bolje opremljen. No na kraju, odluka o tome koji model odabrati ipak najviše ovisi o tome koliko velik automobil trebate ili želite. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI Peugeot 208 PureTech 100 BVM6 Style

masa: 1165 kg
dimenzije: 406 x 176 x 143 cm
obujam motora: 1199 ccm
snaga: 74 kW/101 KS
0-100 km/h: 10,1 s
najveća brzina: 194 km/h
potrošnja: 5,0 l/100 km
cijena: 18.990 € 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI Peugeot 2008 PureTech 100 BVM6 Style

masa: 1263 kg
dimenzije: 430 x 178 x 155 cm
obujam motora: 1199 ccm
snaga: 74 kW/101 KS
0-100 km/h: 11,0 s
najveća brzina: 183 km/h
potrošnja: 5,5 l/100 km
cijena: 22.990 € 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.