Nakon što E5 Sportback krene u prodaju ovog ljeta, AUDI će predstaviti još dva modela 2026. i 2027. godine.
Audijeva kineska marka AUDI, stvorena u zajedničkom ulaganju sa SAIC-om, je službeno predstavila svoj prvi serijski model. Ovaj ekskluzivni model za Kinu nadovezuje se na prošlogodišnji Audi E Concept i dizajniran je te koncipiran kako bi se što bolje uklopio u najveće svjetsko tržište.
Novi AUDI E5 Sportback je predstavljen na salonu automobila u Šangaju i karoserijski je karavan s kosim stražnjim dijelom i peterim vratima. Nudit će se isključivo s električnim pogonom u u konfiguracijama sa stražnjim pogonom i pogonom na sva četiri kotača. Audi navodi maksimalni doseg od 770 km, a prodaja bi trebala početi tijekom ljeta.
Iako je po veličini sličan modelu A6 Avant e-tron, s dimenzijama od 488 cm dužine, 196 cm širine i 148 cm visine, novi AUDI E5 Sportback nema nikakve veze s ovim europskim Audijem. Napravljen je na novoj platformi razvijenoj u suradnji između Audija i SAIC-a i kombinira osobine iz Njemačke i Kine.
Kao poveznicu s Europom, Audi ističe izvrsnost dizajna i inženjeringa, dok se SAIC-ov doprinos opisuje kao ono što se nalazi u digitalnom sustavu i inovacijama modela E5. “Ovaj auto ispunjava obećanje našeg brenda: najbolje od oba svijeta”, rekao je Fermín Soneira, izvršni direktor nove Audijeve marke.
E5 Sportback tako donosi onu vrstu napredne tehnologije koju Kinezi žele i je uobičajena među kineskim markama. Okosnica toga je novi AUDI OS operativni sustav. Sustav radi na Qualcomm Snapdragon 8295 automobilskom čipsetu i povezan je s ogromnim 27-inčnim 4K zaslonom koji se proteže cijelom širinom kabine. Sustav donosi prepoznavanje lica i trgovinu s aplikacijama koja je "potpuno integrirana u digitalni svijet Kine". Naravno, tu je i glasovni asistent, kojeg je razvila matična tvrtka TikToka, ByteDance. Fokus je bio na tome da virtualni asistent bude što sličniji čovjeku, sa sposobnošću da promijeni svoje "ponašanje" koristeći tehnologiju koja se zove Behavior Select.
Još jedno značajno mjerilo po kojem se ocjenjuju premium automobili u Kini jesu njihove sposobnosti autonomne vožnje. AUDI E5 Sportback ima nekoliko LiDAR senzora, koji su posebno spremni za jedinstvene izazove gradskih cesta u Kini. Tako sustav navodno može otkriti tricikle i dostavna vozila na dva kotača. AUDI također ima asistenta za parkiranje koji može zapamtiti put preko višekatnih garaža i navigirati do određenog mjesta za parkiranje samostalno.
Što se tiče pogona, novi AUDI E5 Sportback ima arhitekturu od 800 volti uz koju može napuniti dovoljno energije za 370 km u samo 10 minuta. Arhitektura je slična onoj na platformi Premium Platform Electric (PPE) koja je snova za A6 e-tron i Q6 e-tron.
E5 Sportback će biti dostupan u četiri varijante, s pogonom na stražnje i na sve kotače. Kupcima će biti ponuđene varijante s 299 KS, 408 KS, 578 KS i top model koji razvija čak 787 KS iz svoja dva motora. Ovaj najsnažniji model će ubrzati do 100 km/h za samo 3,4 sekunde. Najveća baterija u ponudi imat će kapacitet od 100 kWh i trebala bi omogućiti velikih 770 km dosega, doduše po velikodušnom kineskom CLTC ciklusu ispitivanja. Audi je najavio da će E5 koristiti zračni ovjes i imati opciju upravljanja putem svih kotača.
Nakon što E5 Sportback krene u prodaju ovog ljeta, AUDI će predstaviti još dva modela 2026. i 2027. godine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.