Čudo od tehnike vozimo upravo po lisabonskim ulicama, a cilj je Circuito Estoril, čuvena pista na kojoj je Ayrton Senna prvi put pobijedio i zaradio ime Rain man, gdje paradna stuttgardska limuzina niže krug za krugom i bez vozača
I dok je u Dubrovniku tvrtka iz Stuttgarta ugostila gotovo 15.000 svojih poslovnih partnera, trgovaca, mehaničara…, povjerivši im na sud što to nudi 10. generacija kultne limuzine, u Lisabonu je zamalo tisuću novinara oprobalo najveći ovogodišnji automobilski hit.
S glavnoga portugalskog aerodroma uputili smo se ravno na čuveno trkalište Estoril, gdje je prvu pobjedu ostvario Ayrton Senna, najveći od najvećih, gdje je u kišnim uvjetima ponizio protivnike pa stekao čuveni nedimak “Kišni čovjek”. To je idealno mjesto za oprobavanje svih mogućih tehnoloških, sigurnosnih i zabavnih sustava koje nudi srce i duša Mercedesa, limuzina E-Klase.
Lista tehnoloških novosti stuttgartske limuzine mjeri se s popisom u telefonskom imeniku Ciudad de Mexica, a predvodi ju (polu)automatski pilot koji autonomno upravlja autom i kroz zavoje, parkira ga, koči, zaustavlja ako vozač 60 sekundi ne dodirne upravljač…
Uz njihovu pomoć ona niže krug za krugom i to bez vozača. Tehnoloških je dosjetki na popisu gotovo jednako toliko koliko imena ima u telefonskom imeniku Ciudad de Mexica. Mercedes je usavršio “automatsku vožnju” tako da se vozač s pravom može zapitati: A što ja tu radim?
Na 100 km dizelaš s obujmom dvije litre troši samo 3,9 litara ili čak četvrtinu manje nego high tech hibridna Toyota Prius
Automatski pilot samostalno vozi auto kroz zavoje, parkira ga unatoč preprekama, može ga bez vozača uvesti u garažu… Nova E-Klasa demonstracija je moći, a dug popis sigurnosnih sustava predvode Evasive Steering Assist, Pre-Safe Impulse Side, Remote Parking…
Pre Safe Sound je tu da zvučnim upozorenjem pripremi vozača na nezgodu, da mu smanji stres. Ludo! Što tek kazati za sustav koji prepoznaje da je vozač zaspao, odlutao u mislima, zanio se… Ako 60 ili više sekunda vozač ne dodiruje upravljač Mercedes će sam skrenuti u zaustavnu traku, zaustaviti se i uključiti sva četiri žmigavca…
Osim dva benzinca (E200 i E400) te dva dizelaša (220d i 350d) u prvome naletu predstavljen je i plug-in Hybrid (350 E) koji razvija 286 konja i čija je autonomija pogonom strujom malo veća od 30 km
Da, dobro ste primijetili - a što se događalo za pune minute dok je vozač koristio ruke u neke sasvim druge svrhe? Vodio ga je posve autonomno kroz promet Line control, on nije tu samo da vrišti kada nagazite linije, u Mercedesovu slučaju besprijekorno upravlja vozilom i kroz zavoje.
Novi Mercedes za vožnje stvara nevjerojatnu ugodu, a svi sustavi za pomoć prate i najmanji treptaj vozača. E-Klasa s pravom nosi epitet "najautonomnijeg" automobila današnjice, koji bi, da mu to ne priječe zstarjele zakonske odredbe, zasigurno mogao posao vozača učiniti suvišnim.
Mercedes je usavršio “automatsku vožnju” tako da se vozač uistinu može zapitati: A što ja tu radim!?
Koliko je sve to danas bitno i gdje su krajnje granice? Ulazite kroz zavoje, ne držite upravljač, a Line Control vas vodi putanjom ceste, Distance Control će vam radarskim sustavom izmjeriti udaljenost automobila koji je ispred vas i ne zakočite li vi, učinit će to napredna tehnologija. Koliko šipak ima koštica tako je i nova limuzina obdarena brojnih tehnološkim, sigrnosnim i zabavnim pomagalima.
Zašto ističemo baš to, a ne izgled, vozne osobine, mjenjače, motore, ovjes…, sve odreda konvencionalne vrline. Stoga što i od savršenoga postoji još bolje, što nove tehnologije daju šlag na tortu. Za 40. rođendan E-Klasa je dobila ono najbolje. To je i zaslužila, jer je Mercedesov simbol.
Zašto trošiti previše riječi na njen izgled, Sada se maločime razlikuje od veće gospodske S-Klase, a i od manje C-Klase, zašto progovarati o 220d, dizelašu koji pogoni 2,0-litreni motor, malo tiši, uglađeniji i moćniji nego 2,1-litreni dizelaš koji je u prethodnoj generaciji bio glavna zvijezda i stup prodaje.
I stari i novi “best buy” agregati besprijekorni su, no novi je čišći, sa 194 konja, 14 više nego u prethodnika, uglađeniji je i potentniji zbog “kamionskoga” momenta, čak 400 Nm. Što tek reći o V6 turbodizelu (E 350d) koji ima 620 Nm i 258 konja…?
A sad ono jednako važno - deklarirana potrošnja slabijega modela je nevjerojatnih 3,9 litara na stotinu kilometara. Vjerovali ili ne, to je petinu manja potrošnja nego ona koju deklarira Toyota za Prius, razvikani hybrid.
Po zakrčenim prometnicama Lisabona, preko čuvenog mosta Vasco da Game, po donekle pustim obližnjim autocestama trudili smo se postići potrošnju na koju se zaklinju u Mercedesu, no to nam ipak nije pošlo za rukom. Ipak, za limuzinu tešku 1,7 tona rezultat je zapanjujući. Pridoda li se tome samo 102 g/km ispuštena CO2 jasno je o kakvome je dijamantu riječ. Upravo bi E 220d mogao biti najzanimljiviji većini hrvatskih kupaca koji preferiraju taj brend
Sasvim sigurno će se zbog male količine štetnih plinova naći u povlaštenome poreznom razredu. Iako mu je E200, model koji pogoni najmanji 2,0-litreni benzinac, najbliži performancama (184 konja) teško će mu u nas biti konkurent upravo zbog emisije štetnih plinova. Sa 132 g/km CO2 u lošemu je poreznom razredu.
Kako zaokružiti prve dojmove o Mercedesovoj perjanici? Riječ je o ekstremno moćnom automobilu koji nudi, prije svega, vrhunsku tehnologiju, fascinantnu unutražnjost, infotainment i zabavu, koji E-Klasu vraća u vrh postojećih limuzina u srednjemu razredu. Teško joj se može bilo što zamjeriti.
Možda jedino unificirani izgled, zamalo potpuno preuzet s manje C i veće E-Klase. BMW Serije 5, Audi A6, Jaguar XF… morat će hitno nešto uraditi kako bi pratili_ ritam koji je nametnula organanizirana i nadahnuta družina iz Schwabena.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.