Volkswagen tvrdi kako će doseg novog ID.7 u top izvedbi iznositi čak 700 kilometara
Volkswagen je na sajmu potrošačke elektronike u Las Vegasu (CES), predstavio svoju prvu električnu limuzinu. Novi ID.7 mnogi najavljuju kao svojevrsnog nasljednika Passata jer je proizvodnja limuzinske verzije Passata prestala prošle godine, a karavan koji se još proizvodi neće dobiti novu generaciju.
Volkswagen je odabrao prilično ekstravagantnu izvedbu za premijeru svojeg novog modela. Riječ je o prototipu s neobičnim lakom koji malo kamuflira izgled serijske verzije. Ipak, otkriveno je mnogo podataka o novom modelu.
Novi ID.7 baziran je na Volkswagenovoj MEB platformi na kojoj su nastali svi drugi ID modeli te električne Škode, Cupre i Audiji. ID.7 ima međuosovinski razmak od čak 297 centimetara, a dugačak je 494 centimetara što znači da se radi o vrlo velikoj limuzini srednje klase, mnogo većoj od dosadašnjeg Passata. I visina od 154 cm je prilično velika. Sve to realizira izuzetno prostranom unutrašnjosti.
Volkswagen nije htio previše otkrivati o tehničkim detaljima novog ID.7, no tvrde kako će doseg novog ID.7 u top izvedbi iznositi čak 700 kilometara. Zbog toga se pretpostavlja da će auto imati i novu bateriju većeg kapaciteta jer s dosadašnjih 77 kWh, ID modeli nisu mogli ostvariti mnogo više od 500 km. S dosegom od 700 km ID.7 bi nadmašio i Teslu i Mercedes i BMW. Osim toga ID.7 ima i jedan od najboljih aerodinamičkih koeficijenata na svijetu. Prema prvim podacima on bi se trebao kretati između 0,23 i 0,24.
Pretpostavlja se da će Volkswagen i kod ovog modela ponuditi verzije sa stražnjim pogonom i jednim motorom, kao i varijante s dva motora i pogonom na sve kotače.
Unutrašnjost će, za razliku od dosadašnjih ID modela, biti dosta bogatija. Novi šef VW-a Thomas Schäfer je, svjestan nedostataka na novijim VW vozilima, nedavno najavio ofenzivu kvalitete, a prema prvim fotografijama unutrašnjosti ID.7 je raskošnija. Središnji zaslon ima 15 inča, a tu je i potpuno novi software za infotainment koji bi trebao biti jednostavniji za korištenje. Na primjer, komande klima uređaja sada su stalno prikazane na donjem dijelu središnjeg zaslona. Novost je i head up zaslon s funkcijom proširene stvarnosti, a instrumenti ispred vozača su veći nego kod ostalih ID modela.
ID.7 donosi i inteligentnu klimu. Ne primjer, automobil hvata signal ključa vlasnika kada se on približava vozilu i automatski pali hlađenje ili grijanje prije nego vozač uđe u vozilo. Novi „Smart Air Vents“ otvori ventilacije automatski upravljaju smjerom upuhivanja zraka kako bi hlađenje ili grijanje bilo što efikasnije.
Predstavljeni prototip ima posebni "svijetleći lak" koji provodi električnu energiju. Auto ima 22 modula koji mogu svijetliti neovisno jedan od drugom. Teško je vjerovati da će ovako nešto skoro u seriju, jer radi se o vrlo kompliciranoj metodi lakiranja. Na prototip je naneseno čak 40 slojeva laka, premaz od bakra i još mnogo toga da bi čitava stvar funkcionirala.
Serijsku verziju ID.7 vidjet ćemo za nekoliko mjeseci. Volkswagen premijeru najavljuje za drugi kvartal 2023. godine, dakle negdje između travnja i kraja lipnja. Automobil će prvu u prodaju na kineskom tržištu, a u Europi ga možemo očekivati krajem godine. Još se ne zna hoće li Volkswagen napraviti i karavansku verziju, no to je prilično izgledno. Cijene također nisu objavljene.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.