Početna Auto 817 pregleda

Nasljednik Passata: Volkswagen predstavio ID.7

FOTO: Volkswagen

Volkswagen tvrdi kako će doseg novog ID.7 u top izvedbi iznositi čak 700 kilometara

Volkswagen je na sajmu potrošačke elektronike u Las Vegasu (CES), predstavio svoju prvu električnu limuzinu. Novi ID.7 mnogi najavljuju kao svojevrsnog nasljednika Passata jer je proizvodnja limuzinske verzije Passata prestala prošle godine, a karavan koji se još proizvodi neće dobiti novu generaciju.

Volkswagen je odabrao prilično ekstravagantnu izvedbu za premijeru svojeg novog modela. Riječ je o prototipu s neobičnim lakom koji malo kamuflira izgled serijske verzije. Ipak, otkriveno je mnogo podataka o novom modelu. 

Novi ID.7 baziran je na Volkswagenovoj MEB platformi na kojoj su nastali svi drugi ID modeli te električne Škode, Cupre i Audiji. ID.7 ima međuosovinski razmak od čak 297 centimetara, a dugačak je 494 centimetara što znači da se radi o vrlo velikoj limuzini srednje klase, mnogo većoj od dosadašnjeg Passata. I visina od 154 cm je prilično velika. Sve to realizira izuzetno prostranom unutrašnjosti. 

Volkswagen nije htio previše otkrivati o tehničkim detaljima novog ID.7, no tvrde kako će doseg novog ID.7 u top izvedbi iznositi čak 700 kilometara. Zbog toga se pretpostavlja da će auto imati i novu bateriju većeg kapaciteta jer s dosadašnjih 77 kWh, ID modeli nisu mogli ostvariti mnogo više od 500 km. S dosegom od 700 km ID.7 bi nadmašio i Teslu i Mercedes i BMW. Osim toga ID.7 ima i jedan od najboljih aerodinamičkih koeficijenata na svijetu. Prema prvim podacima on bi se trebao kretati između 0,23 i 0,24. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Pretpostavlja se da će Volkswagen i kod ovog modela ponuditi verzije sa stražnjim pogonom i jednim motorom, kao i varijante s dva motora i pogonom na sve kotače. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Unutrašnjost će, za razliku od dosadašnjih ID modela, biti dosta bogatija. Novi šef VW-a Thomas Schäfer je, svjestan nedostataka na novijim VW vozilima, nedavno najavio  ofenzivu kvalitete, a prema prvim fotografijama unutrašnjosti ID.7 je raskošnija. Središnji zaslon ima 15 inča, a tu je i potpuno novi software za infotainment koji bi trebao biti jednostavniji za korištenje. Na primjer, komande klima uređaja sada su stalno prikazane na donjem dijelu središnjeg zaslona. Novost je i head up zaslon s funkcijom proširene stvarnosti, a instrumenti ispred vozača su veći nego kod ostalih ID modela. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

ID.7 donosi i inteligentnu klimu. Ne primjer, automobil hvata signal ključa vlasnika kada se on približava vozilu i automatski pali hlađenje ili grijanje prije nego vozač uđe u vozilo. Novi  „Smart Air Vents“ otvori ventilacije automatski upravljaju smjerom upuhivanja zraka kako bi hlađenje ili grijanje bilo što efikasnije. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Predstavljeni prototip ima posebni "svijetleći lak" koji provodi električnu energiju. Auto ima 22 modula koji mogu svijetliti neovisno jedan od drugom. Teško je vjerovati da će ovako nešto skoro u seriju, jer radi se o vrlo kompliciranoj metodi lakiranja. Na prototip je naneseno čak 40 slojeva laka, premaz od bakra i još mnogo toga da bi čitava stvar funkcionirala. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Serijsku verziju ID.7 vidjet ćemo za nekoliko mjeseci. Volkswagen premijeru najavljuje za drugi kvartal 2023. godine, dakle negdje između travnja i kraja lipnja. Automobil će prvu u prodaju na kineskom tržištu, a u Europi ga možemo očekivati krajem godine. Još se ne zna hoće li Volkswagen napraviti i karavansku verziju, no to je prilično izgledno. Cijene također nisu objavljene. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.