Mercedes se pohvalio da je čak 80 posto svih G-klasa ikada proizvedenih još uvijek na cestama...
Njemački automobili poznati su kao prilično pouzdani i izdržljivi. No po percepciji kupaca i ljubitelja automobila te po raznim statistikama, u pouzdanosti i kvaliteti ih redovito nadmašuju japanski automobili. Toyota je postala sinonim za kvalitetu, a njihov Land Cruiser slovi kao neuništiv automobil. No i Nijemci ovdje imaju jednog velikog aduta. Mercedes se pohvalio da je orgomna većina svih G-klasa koje su proizvedene od 1979. do danas još uvije k na cestama i da još uvijek vozi. Konkretno čak 80 posto, što bi značilo da je samo 20 posto G-klasa proizvedenih u posljednjih 45 godina na kraju završilo na otpadu.
Govoreći o očekivanjima za novu električnu G-klasu, Michael Schiebe, izvršni direktor AMG-a i za G-klasu i Maybach, istaknuo je da kako očekuje da će električni model držati korak sa svojim "rođacima" na benzin i dizel kada je u pitanju dugovječnost. Tom je prilikom istaknuo i ovaj ranije spomenuti nevjerojatni statistički podatak:
"Čak 80 posto G-klasa koje su ikad proizvedene još uvijek je na cestama. Ovi automobili imaju jako dug životni vijek", rekao je Schiebe skupini novinara u grupnom intervjuu održanom u Francuskoj.
"Dakle, možete izračunati da, možda, G-klasa treba malo više ulaganja od prosječnog kompaktnog automobila. No po pitanju trajnosti, ako vidite životni vijek G-Wagena iz 1979., mislim da ćete trebati potrošiti mnogo, mnogo kompaktnih automobila da bi dosegli životni vijek jednog G-Wagena", objasnio je Schiebe.
Mercedes je 2023. proizveo 500.000-tu G-klasu, što bi značilo da ih je na cestama još uvijek više od 400.000. Za usporedbu, Porsche kaže da je "samo" oko 70 posto proizvedenih 911 još uvijek ispravno.
Iako Schiebe nije otkrio kakav tržišni udio Mercedes očekuje od električne G-klase, on je optimističan da će i trgovci i kupci biti zadovoljni.
"Trudimo se biti tvrtka usmjerena na kupce. Želimo isporučiti ono što kupci žele. A ako zahtijevaju V-8 motore, onda je naš posao isporučiti vrlo učinkovite i vrlo snažne V-8 motore. Nova električna G-klasa otvara nove mogućnosti za naše trgovce. Sada imamo priliku pristupiti kupcima koje možda nismo privukli u prošlosti", zaključio je Scheibe.
Tajna dugovječnosti G-klase nije samo njena kvaliteta nego i vrhunsko odražavane od strane vlasnika. Oduvijek je ovo bio iznimno skup automobil, kojeg su vlasnici brižno održavali. Rabljeni modeli također izvrsno drže cijenu pa su i njihovi vlasnici prilično imućni i mogu si priuštiti kvalitetno održavanje. Također, stariji primjerci G-klase vrijedni su oldtimeri što je također dodatna motivacija da ih vlasnici maze i paze.
Osnovna dizelska G-klasa trenutno u Hrvatskoj košta 160.439 eura, a benzinac stoji od 171.217 eura. Top model AMG G 63 ima cijenu od čak 269.229 eura. Zanimljivo, novi električni model s četiri motora, iako je terenski najmoćniji i snažan skoro kao AMG, je s cijenom od 153.021 eura uvjerljivo najjeftinija G-klasa.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.