Početna Auto 394 pregleda

Novi Hyundai Ioniq 9 je zaista ogroman i prostran auto s do 7 sjedala

FOTO: Hyundai

Kad je treći red sjedala preklopljen, u prtljažnik stane do 908 litara, a kada su sva sjedala u uporabi još uvijek ostane solidnih 338 litara

Hyundai je predstavio Ioniq 9, veliki električni SUV koji nudi do sedam sjedala. Ovo je zaista impresivno velik auto s dužinom od 506 cm, visinom od 179 cm i međuosovinskim razmakom od 313 cm. Po dimenzijama, ali i po tehnologiji je vrlo sličan Kiji EV9. 

Author: Hyundai foto: Hyundai

Kad je treći red sjedala preklopljen, u prtljažnik stane do 908 litara, a kada su sva sjedala u uporabi još uvijek ostane solidnih 338 litara. Osim toga, u verziji sa stražnjim pogonom Ioniq 9 ima i prednji prtljažnik od 88 litara, dok verzije s pogonom na sve kotače zbog dodatnog motora sprijeda imaju prednji prtljažnik od 52 litre. 

Author: Hyundai foto: Hyundai

Ioniq 9 je opcijski dostupan s kamerama umjesto retrovizora, a tada mu koeficijent otpora pada na odličnih 0,26, u usporedbi s 0,27 kada ima klasične retrovizore. Ravne, integrirane ručke na vratima i kontrolirani dovod zraka za hlađenje također doprinose dobroj aerodinamici. Osim toga, kao prvi Hyundai, Ioniq 9 nema krovnu antenu čiju funkciju preuzimaju antene u vjetrobranu, na armaturama i u stražnjem staklu. 

Author: Hyundai foto: Hyundai

Dizajn unutrašnjosti je sličan onima na Ioniqu 5 i 6. Kontrolna ploča se sastoji od dva 12-inčna zaslona postavljena jedan do drugoga za instrumente i infotainment. Tu je i  glasovni asistent s umjetnom inteligencijom, postoji opcija bežičnog punjenja pametnih telefona te UBS-C utori sa 100 W snage punjenja. Naravno, tu su i dva zaslona koji prikazuju slike vanjskih kamera "retrovizora". 

Author: Hyundai foto: Hyundai

Kao i EV9, Ioniq 9 također je dostupan sa šest ili sedam sjedala u tri reda sjedala. Kao i Kia, sjedala u drugom redu kod šesterosjeda mogu se zakrenuti za 180 stupnjeva tako da putnici mogu sjediti jedan nasuprot drugom straga. 

Author: Hyundai foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 9 temelji se na E-GMP platformi grupe i nudi tehnologiju od 800 volti. Baterija ima kemijski sastav nikal-mangan-kobalt (NMC) i nudi 110,3 kWh. Hyundai nije specificirao, no to je vjerojatno bruto kapacitet. To znači da Ioniq 9 nudi oko deset posto više kapaciteta baterije od EV9, koji ima 100 kWh bruto ili oko 96 kWh neto. Maksimalni doseg od 620 km također je veći nego kod EV9 koji nudi do 563 km. Baterija se puni maksimalnom snagom od 350 kW i od 10 do 80 posto će se napuniti za 24 minute, u idealnom slučaju. Automobil podržava i dvosmjerno punjenje (V2L) za rad ili punjenje vanjskih potrošača. 

Author: Hyundai foto: Hyundai

U ponudi su tri pogona. Osnova je verzija Long Range sa stražnjim pogonom i motorom od 218KS. Long Range AWD dodaje jedan motor snage 95 KS sprijeda za 4x4 pogon. Ukupna snaga sustava nije specificirana no vjerojatno je 313 KS. Top model, nazvan AWD Performance i sprijeda is traga ima motore od 218 KS za teoretskih 436 KS (vjerojatno jer i ovdje ukupna snaga nije specificirana). Top varijanta ubrzava do 100 km/h za 5,2 sekunde, Long Range AWD za 6,7 ​​sekundi, dok je Long Range za isto potrebno 9,4 sekunde. 

Author: Hyundai foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 9 bit će lansiran u Južnoj Koreji i SAD-u početkom 2025. godine, a u Europi do kraja iste godine. Cijene još nisu otkrivene. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.