Početna Auto 804 pregleda

Novi Mercedes-AMG GT: Manje sportski ali i dalje s V8

FOTO: Mercedes-Benz

Mercedes je automobil učinio nešto udobnijim, luksuznijim i praktičnijim kako bi više bio pravi GT, a manje rasna sportska jurilica

Prva generacija Mercedesa AMG-GT je bila pravi rasni sportski auto za uživanje, no Mercedes je očito zaključio da je taj model za njihovog tipičnog kupca ipak bio previše ekstreman. Zato su za drugu generaciju ovog modela odlučili malo "ublažiti stvari" te automobil učiniti nešto udobnijim, luksuznijim i praktičnijim kako bi više bio pravi GT, a manje rasna sportska jurilica. 

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Novi Mercedes-AMG GT temelji se na istoj platformi kao i najnovija verzija Mercedesa SL-a, a time i na posebnoj monokok strukturi koju je AMG izgradio od aluminija, čelika, magnezija i kompozitnih materijala. Na taj su način inženjeri uspjeli maksimalno povećati torzijsku krutost, smanjiti težinu i optimalno iskoristiti unutarnji prostor

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Estetski, AMG GT predstavlja evoluciju prethodnog dizajna bez bez radikalnih promjena, a najvažnija inovacija u unutrašnjosti auta  je konfiguracija s 2+2 sjedala čime je coupe dobio dva dodatna mjesta straga. Ona ipak nisu raskošna, na njima će se udobno smjestiti samo djeca visoka do 150 cm. Nasloni se također mogu preklopiti kako bi se što bolje iskoristio prostor za prtljagu. Onaj kojem dodatna sjedala ne trebaju može odabrati i konfiguraciju samo s prednjim sjedalima. Prtljažnik na slikama izgleda iznenađujuće prostran, međutim, proizvođač još nije objavio njegov kapacitet. Armaturna ploča i kokpit vrlo su slični onima u novom SL-u. Tu je središnji zaslon dijagonale 12,8 inča s najnovijom verzijom MBUX-a, a digitalna ploča s instrumentima ima dijagonalu od 12,3 inča.

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Za razliku do nekih drugih sportskih Mercedesa, AMG GT još nije zahvatio downsizing. Za pogon je zadužen 4-litreni V8 s dva turba koji se nalazi ispred dugog poklopca motora sprijeda. U modelu 55 4Matic+ isporučuje 476 KS i 700 Nm, dok vrhunski model 63 4Matic+ ima 585 KS i 800 Nm okretnog momenta. Snaga se prenosi putem 9-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Nisu najavljeni drugi motori, ali bi mogla doći još snažnija V8 plug-in hibridna varijanta. Za sada nema planova ni za proširenje asortimana R verzijama.

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Nova platforma omogućuje opremanje novog AMG GT tehničkim sustavima koji jamče drugačije iskustvo vožnje. Prvi je pogon na sva četiri kotača, koji može prenijeti do 100 posto okretnog momenta na stražnju osovinu i koji, ovisno o postavkama i stanju ceste, snagu može rasporediti i na obje osovine u omjeru 50:50. Zatim tu je ovjes Active Ride Control. Njegovi poluaktivni hidraulički elementi zamjenjuju mehaničke stabilizatore, individualno se prilagođavaju u djelićima sekunde i tako se prilagođavaju neravninama na cesti. Između ostalog, ovaj sustav omogućuje podizanje prednje osovine za 30 milimetara. Stražnja blokada diferencijala je serijska, a tu je i upravljana stražnja osovina čiji se kotači mogu zakrenuti za 2,5 stupnja. Što se kočnica tiče, standardni čelični diskovi imaju promjer od 390 milimetara i kompaktniji su nego prije za brže hlađenje. U ponudi su i karbonsko-keramičke kočnice s promjerom diska od 420 milimetara.

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG još ne govori o cijenama, no vjerojatno će automobil koštati više od 200.000 eura za osnovnu verziju. Sigurno je da će ponuda AMG GT-a bit pojednostavljena u usporedbi s prošlošću. Na primjer, neće biti kabrioleta ni verzije s četvora vrata. Za one koji više vole vožnju sa spuštenim krovom tu je srodni SL. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.