Model koji je prošle godine bio najprodavaniji na svijetu i u Europi, i koji je do sada proizveden u više od 3,5 milijuna primjeraka dobio je novi izgled i unutrašnjost, puno novih tehničkih značajki, poboljšanu učinkovitost...
Prije dva tjedna Tesla je na azijskom tržištu tiho uvela detaljno redizajnirani Model Y, pa smo dobili priliku vidjeti prve fotografije i saznati prve novosti. Sada je došao red na ostatak svijeta, pa tako i Hrvatsku. Tesla je danas službeno predstavila novi Model Y i objavila mnoge detalje o njemu.
Model koji je prošle godine bio najprodavaniji na svijetu i u Europi, i koji je do sada proizveden u više od 3,5 milijuna primjeraka dobio je puno novih tehničkih značajki, poboljšanu učinkovitost, udobnost, povezivost i sigurnost, a ima u potpunosti redizajniranu unutrašnjost i vanjštinu.
Tesla tvrdi da je novi model značajno poboljšan u pogledu elegancije, premium osjećaja i ergonomije u svim segmentima i to bez odstupanja od onoga što ga je učinilo najprodavanijim vozilom na svijetu.
Novi Model Y ima potpuno redizajniranu vanjštinu koja pruža još bolju aerodinamiku i poboljšava stabilnosti pri velikim brzinama. Navedeno je i da novi model ima poboljšani ovjes druge generacije.
Prednja i stražnja svjetlosna traka podsjećaju na one s modela Cybertruck i Cybercab. Prednja svjetlosna traka ima nov prepoznatljiv izgled i dobro se uklapa s prilagodljivim prednjim svjetlima. Stražnja svjetlosna traka proteže se po širini čitavog vozila i nije samo jedna od najvećih svjetlosnih traka u industriji, već je i prvo rasvjetno tijelo na svijetu koje pruža neizravni, izvana reflektirani sustav osvjetljenja koji projicira svjetlost straga na posebno prilagođen ukrasni dio.
Poboljšana aerodinamika u kombinaciji s novim kotačima i gumama s manjim otporom omogućuje veći doseg. Model Y je već i ranije bio najučinkovitiji SUV u svojoj klasi, a sada je postao još bolji, tvrdi Tesla.
Automobil ima i novu prednju kameru koja se nalazi na prednjoj maski. Vozačima pruža prošireni prikaz okoline na središnjem zaslonu, a opremljena je sustavom za pranje i ima ugrađen sustav grijanja pa ne dolazi do zamagljivanja i zamrzavanja pri niskim temperaturama.
Tesla navodi da je putnički prostor izrađen od izdržljivih materijala premium kvalitete, uključujući aluminij i tekstil, dok je prilagodljiva ambijentalna rasvjeta dinamički integrirana kako za dan tako i za noć. Uz to, prema Tesli, novi proizvodni procesi pružaju višu razinu kvalitete izrade.
Uvođenjem akustičnog stakla na svim površinama, u kombinaciji s novim materijalima koji prigušuju buku, novi Model Y omogućuje tišu vožnju. Buka s ceste smanjena je za 22 posto, buka udaraca ovjesa za 20 posto, a za 20 posto je smanjena i buka vjetra. Novo staklo također reflektira 26 posto više sunčeve svjetlosti, potpomažući tako održavanju niže temperature u kabini ljeti. Tesla navodi i da je sustav klimatizacije sada učinkovitiji i tiši.
Dva su prednja sjedala redizajnirana kako bi se postigla veća udobnost i sada imaju ventilaciju. Sjedala u drugom redu također pružaju veću udobnost i praktičnost zahvaljujući duljim jastucima sjedala, dubljim naslonima, sustavu za namještanje naslona sjedala i funkciji preklapanja sjedala u potpuno ravni položaj. Sjedala u prvom i drugom redu također su grijana.
Nova središnja konzola sada je obložena aluminijem te ima držač čaša i dodatni pretinac za odlaganje. Dodatni aluminijski elementi krase upravljač, obloge vrata i ploče s instrumentima.
Ergonomija i upotrebljivost poboljšani su zahvaljujući prilagodljivim prekidačima na kolu upravljača za brzi pristup često korištenim funkcijama vozila. Na sreću, za razliku od Modela 3, novi Model Y nije dobio "nesretne" tipke na upravljaču za pokazivače smjera na već je zadržao ručicu.
Novost je i dodirni zaslon od 8” straga s integriranim komandama za sustav klimatizacije i opcijama za zabavu, uključujući igranje igara, streaming zvuka i videozapisa. Audiosustav je poboljšan, a neki zvučnici su nevidljivi zahvaljujući akustički prozirnom tekstilnom materijalu koji je razvijen unutar tvrtke. Poboljšani su i mikrofoni kako bi bila bolja kvaliteta zvuka tijekom poziva. Povezivost je podignuta na višu razinu s redizajniranim hardverom, čime se postižu značajno bolje performanse mobilnih podataka.
Tesla nije otkrila previše tehničkih podataka pa tako ne znamo ni snagu ni kapacitet baterije. Za sada je za narudžbu u Hrvatskoj dostupna samo jedna izvedba novog Modela Y. Ona se naziva Launch Series Long Range All-Wheel Drive. Dolazi s dva motora, a od tehničkih podataka Tesla navodi jedino doseg od 568 km, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4.3 s i maksimalnu brzinu od 201 km/h. Cijena ove verzije iznosi 60.990 eura. To je 3000 eura više od "starog" top modela Performance All-Wheel Drive, 9000 eura skuplje od modela Long Range All-Wheeel Drive i 16.000 eura skuplje od osnovnog modela Rear-Wheel Drive. Pretpostavljamo da se i ti modeli i dalje nude jer se nalaze u ponudi na Teslinom konfiguratoru za Hrvatsku.
Prve isporuke novog Modela Y najavljene su za ožujak.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.