Aston Martin se vraća s onime što najbolje zna, velikim, snažnim i luksuznim GT automobilom s 5,2-litrenim twin-turbo V12 motorom
Nije važno što 4,0-litreni twin-turbo V8 u Aston Martinu DB12 razvija 680 KS i zvuči sjajno, za neke ljude on jednostavno nema dovoljno cilindara. Zato Aston Martin oživljava jedno od najvećih imena u svijetu automobila s V12 motorom, model Vanquish.
Nakon šest godina izbivanja i neuspješnog pokušaja da se napravi superautomobil sa središnjim motorom, Aston Martin se vraća s onime što najbolje zna, velikim, snažnim i luksuznim GT automobilom s 5,2-litrenim twin-turbo V12 motorom koji proizvodi 835 konjskih snaga i tjera auto do najveće brzine od 345 km/h. Aston Martin kaže da je konačni prijenosni omjer odabran kako bi se omogućila velika maksimalna brzina, ali je ubrzanje još uvijek moćno od 0 do 100 km/h za 3,2 sekunde.
Motor ima iste osnovne dimenzije kao prethodni Astonov V12, ali je znatno revidiran u usporedbi s prethodnikom, kako bi se povećala i snaga i okretni moment koji sada iznosi ogromnih 1000 Nm, a sve to uz ispunjavanje sve strožih propisa o emisijama. V12 je dobio novi blok, glavu, bregaste osovine, klipnjače, turbopunjač, brizgaljke. Ukratko, skoro sve je novo. Motor snagu prenosi putem osmerostupanjskog automatskog mjenjača te elektronički kontroliranog diferencijala s ograničenim proklizavanjem.
Motor također ima novu značajku pod nazivom Boost Reserve, koja omogućuje povećanje tlaka prednabijanja iznad onoga što je potrebno pri djelomičnom gasu, tako da kada vozač treba više snage, već unaprijed ima veći tlak prednabijanja.
Kao i svi moderni Astoni, Vanquish ima monokok šasiju izrađenu od aluminija, ali za razliku od DB12 i Vantagea, karoserija je većim dijelom izrađena od karbonskih vlakana. Aston navodi suhu masu od 1774 kilograma. Gume su Pirelli P-Zero u dimenzijama 275/35 sprijeda i 325/30 straga. Standardna oprema također uključuje kovane kotače i karbonsko-keramičke kočnice.
Koristeći Bilstein DTX amortizere Vanquish također ima inercijalnu mjernu jedinicu sa šest osi koja omogućuje precizniju kontrolu amortizera, elektroničkog diferencijala i sustava kontrole proklizavanja i stabilnosti. Tu je i novi sustav nazvan Corner Braking, koji osigurava stabilnost stražnjeg dijela prilikom kočenja u zavoju.
Iznutra je Vanquish sličan ostalim novijim modelima Aston Martina, s novom središnjom konzolom punom fizičkih kontrola i prilagođenim infotainment sustavom.
U usporedbi s DB12, Vanquish je duži, širi i niži. Međuosovinski razmak veći mu je gotovo osam centimetara, ukupna duljina povećana je za 16,5 cm, a širi je dobrih šest centimetara.
Aston Martin još nije objavio cijene novog Vanquisha, ali očekuje se da će koštati od oko 300.000 eura. Visoka cijena također je opravdana ograničenom proizvodnjom, budući da tvrtka planira proizvesti maksimalno 1000 primjeraka godišnje. Prve isporuke očekuju se od listopada ove godine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.