Na prvi pogeld, Bigster je prilično impresivan SUV. S dužinom od 457 cm spada među najveće modele u segmentu i dobrih je 25 centimetara duži od novog Dustera
Kada je rumunjska Dacia pod okriljem Renaulta krenula osvajati europsko tržište, filozofija im je bila vrlo jednostavna. Nudili su iznimno jeftine automobile visoke uporabne vrijednosti s mnogo prostora i vrlo solidnom razinom kvalitete. Tijekom godina, Dacia je uspjela održati izvrstan omjer dobivenog i uloženog dok je kupcima nudila sve više i više udobnosti i moderne tehnologije. Duster je savršen primjer uspjeha ove strategije, a Bigster bi sve trebao podiči na višu razinu, ne gubeći iz vida osnovni postulat marke: mnogo auta za malo novca.
Na prvi pogeld, Bigster je prilično impresivan SUV. S dužinom od 457 cm spada među najveće modele u segmentu i dobrih je 25 centimetara duži od vizualno vrlo sličnog novog Dustera. Bigster djeluje vrlo upečatljivo i masivno zbog svojih jasnih linija i oštrih rubova. Puno toga je preneseno iz studije “Bigster Concept” predstavljene 2021. godine. Cijelo vozilo djeluje vrlo robusno, ali ima i mnogo zanimljivih dizajnerskih detalja, poput grafičkog uzorka na prednjem dijelu i vratima, kao i iznad stražnje registarske pločice.Također, slovo "Y" služi kao dominantni dizajnerski element i može se naći posvuda na vozilu.
U pogledu plastičnih dijelova karoserije, Dacia nije slijedila trend sjajne crne boje već su se dizajneri odlučili mješavinu sjajne i mat crne, stvarajući robusniji i izdržljiviji dojam, ali i dijelove na kojima se ogrebotine neće tako jako vidjeti. Također, prednji i stražnji odbojnik naglašavaju robusnost vozila, pogotovo u kombinaciji s opcijskim 19-inčnim naplacima.
Što se interijera tiče, Dacia se morala jako potruditi kako bi ispoštovala zadani budžet s jedne strane, a s druge strane zadovoljila novu, zahtjevnu klijentelu. Prema tvrtki, koncentrirali su se na bitno: prostor, ergonomiju i udobnost. Interijerom dominira središnja konzola, koja se svojim jasnim linijama i geometrijskim oblicima preuzima dizajn eksterijera i neprimjetno ga nastavlja. Sve se čini vrlo robusnim. Izrada se doima vrlo dobrom iako još uvijek nema mnogo pjenaste plastike ili plemenitih materijala. Naravno, tu je i prilično veliki dodirni zaslon koji svojom pozicijom vizualno produljuje vrlo visku središnju konzolu dok su ispred vozača prilično jednostavni. Ipak, iako Bigster iznutra izgleda puno otmjenije od primjerice Dustera, još je daleko od "premiuma".
Dacia ima i neke pametne trikove u rukavu, poput sustava You Clip poznatog iz Dustera, koji omogućuje jednostavno i praktično pričvršćivanje raznih dodataka na važne točke u putničkom prostoru.
Središnji 10,1-inčni zaslon osjetljiv na dodir standardna je oprema u svim izvedbama modela. U verzijama Essential i Expression, zaslon nudi pristup multimedijskom sustavu Media Display s četiri zvučnika i bežičnu integraciju pametnog telefona putem Apple CarPlay i Android Auto. Bigster Extreme i Bigster Journey opremljeni su multimedijskim sustavom Media Nav Live, koji nudi povezanu navigaciju s prometnim informacijama u stvarnom vremenu i ažuriranjem karata. Ovisno o opremi, prilagodljivi zaslon s digitalnim instrumentima ima 7-inča (Essential i Expression) ili 10-inča (Extreme i Journey). Ovisno o opremi, djelomično električno podešavanje sjedala, dvozonska klima i panoramski stakleni krov daju malo luksuza na kakav do sada nismo navikli kod Dacie.
Što se prostora tiče, Dacia obećava da je Bigster jedno od najprostranijih vozila u klasi. Prostor sprijeda je raskošan, a straga gotovo na razini velike Škode kodiaq. Prostor za glavu je također impresivan, unatoč ogromnom panoramskom krovu.
Prtljažnik prima čak 667 litara, što je ogromna zapremina za ovu klasu. S funkcijom Easy Fold, stražnji nasloni se mogu lako preklopiti pomoću dvije poluge iz prtljažnika. Pod prtljažnog prostora zaštićen je robusnom gumenom prostirkom za prtljažnik koja se lako čisti i može se lako smotati kada nije u uporabi. Dio je standardne opreme u opremi Extreme, a dostupna je kao dodatna oprema u ostalim izvedbama. Vrata prtljažnika po želji se mogu pokretati električno, što je također novost za Daciu.
Od početka će biti dostupna četiri pogona. Bigster TCe ima novorazvijeni benzinski pogonski sklop. On kombinira novu generaciju 1,2-litrenog trocilindričnog turbobenzinskog motora, koji se temelji na Millerovom ciklusu s blagim hibridnim sustavom od 48 V i ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i razvija 140 KS.
Za ljubitelje pogona na plin tu je i novi ECO-G 140, koji može raditi i na benzin i na ukapljeni naftni plin. S Bigsterom, Dacia čini novi korak i prvi put kombinira plinski pogon s blagim hibridnim sustavom od 48 V. Dva spremnika primaju ukupno 99 litara goriva (50 litara benzina i 49 litara LPG-a) i omogućuju doseg od čak 1450 kilometara. Spremnik LPG-a nalazi se ispod poda prtljažnika tako da prtljažni prostor nije umanjen.
Top model je novi Hybrid 155. Njegov pogonski sustav kombinira četverocilindrični benzinski motor od 107 KS, dva elektromotora (motor od 50 KS i visokonaponski starter/generator), bateriju od 1,4 kWh i automatski multimode mjenjač koji ima četiri stupnja prijenosa za motor s unutarnjim izgaranjem i još dva za elektromotor. Princip rada ovog hibrida je idenatičan kao i kod slabije verzije ovog sustava koja se koristi u Dusteru i mnogim Renaultima, a auto uvijek kreće na struju pa klasična spojka nije potrebna.
Četvrta pogonska varijanta je benzinski TCe 130 4x4. Ova verzija s pogonom na četiri kotača kombinirana je s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i blagim hibridnim sustavom od 48 V.
Novi Bigster nudi se u četiri razine opreme. osnovni je Essential, iznad njega je Expression, a dvije vrhunske verzije Extreme i Journey imaju jednake cijene. Dok je "Extreme" namijenjen ljubiteljima avanture sa svojim standardnim panoramskim krovom, modularnim krovnim nosačima, kontrolom spuštanja niz nizbrdicu, gumenim tepisima i sustavom 3-u-1 YouClip, "Journey" je više okrenut udobnosti putovanja s dvobojnom karoserijom, električno pokretanim stražnjim vratima i djelomično električno podesivim vozačevim sjedalom.
Za Bigster još nisu određene precizne cijene. Međutim, izvršni direktor Dacie Denis Le Vot obećao je osnovnu cijenu ispod 25.000 eura za verziju s unutarnjim izgaranjem, dok bi tehnički složeni hibrid trebao ostati ispod granice od 30.000 eura. To bi bile gotovo konkurentne cijene s obzirom na konkurenciju. Automobil u Hrvatsku stiže u prvoj polovici iduće godine.
S novim kompaktnim SUV-om Bigsterom, Dacia je napravila velik korak naprijed, jer po prvi put nekadašnja niskobudžetna marka napada segment u kojem osim omjera cijene i dobivanog, veliku ulogu kod odabira kupaca igraju status i prestiž. Vrijeme će pokazati može li novi Bigster također impresionirati kupce u kompaktnom SUV C segmentu svojim klasičnim Dacia kvalitetama i nekim novostečenim "premium značajkama".
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.