Bugatti je prve kočnice načinjene iz legure titanija proizveo pomoću 3D print tehnologije, a one su zamijenile kočna kliješta od kovanog aluminija
Bugatti Chiron je jedan od najskupljih i najjačih serijskih automobila na svijetu i ima najsnažnija i najveća kočna kliješta ikad ugrađena na neki serijski automobil. Prije je koristio kočna kliješta od kovanog aluminija, koja su težila 4,9 kilograma, a sada nova kliješta izrađena 3D print tehnologijom teže samo 2,9 kilograma.
Kočna kliješta, koja vidite u priloženome videozapisu, proizvode se oko 45 sati, a proces uključuje postavljanje titanova praha i taljenje tvari četirima laserima od 400 W. 3D printer primjenjuje 2313 slojeva titanova praha prije nego što je kočnica završena.
Naime, da bi se zaustavio automobil koji može pojuriti preko 420 km/h, treba napraviti ozbiljna testiranja kočnica da se ne bi naštetilo sigurnosti putnika. Testiranja se provode u novomu Volkswagenovu centru za proizvodnju posebnih dijelova, a vidljivo je kako se kočnice izlažu ekstremima. Prilikom testiranja disk postiže brzine veće od 400 km/h te se tada samo disk hladi, a nakon toga počinje kočenje pa se kočnice zagrijavaju do 1000 stupnjeva.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
doris123
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.