Iako su napravljeni brojni kompromisi za cestovnu vožnju, srce automobila ostalo je gotovo identično originalnom trkaćem bolidu
Povijest cestovnih i trkaćih automobila nekada je bila blisko povezana, posebno na utrkama poput Le Mansa, no s vremenom su se ovi svjetovi značajno razdvojili. Danas vrhunski prototipovi dijele više s bolidima Formule 1 nego s cestovnim automobilima poput Porschea 911. Upravo zbog toga Porsche 963 RSP predstavlja iznimno fascinantan projek. Naime, ovo je pravi trkaći bolid s 24 sata Le Mansa prilagođen za vožnju na cestom.
Sve je počelo kada je ekipa iz Porschea odlučila obilježiti 50. obljetnicu nastanka cestovne verzije legendarnog cestovnog modela Porsche 917 Count Rossi. Baš kao što je grof Rossi svoju cestovnu verziju uspio registrirati u Alabami, tim iz Porschea odlučio je napraviti nešto slično, stvoriti automobil koji će zadržati pravi duh trkaćeg bolida, a opet imati dovoljno elemenata prilagođenih svakodnevnoj vožnji.
Projekt je dobio ime Porsche 963 RSP, a inicijali pripadaju Rogeru Searleu Penskeu, legendarnom američkom trkaču, milijarderu i vlasniku ekipa Team Penske i Porsche Penske Motorsport koja se već godinama natječe u utrkama izdržljivosti s tvorničkim modelima Porschea. Porsche Motorsport je u Njemačkoj napravio potpuno novu šasiju, karoseriju je ekskluzivno dizajnirao Grant Larson, a konačna izvedba automobila završena je u Porscheovom sjedištu u Atlanti. Rad na automobilu odvijao se u tajnosti, kako bi se spriječilo curenje informacija.
U odnosu na originalni trkaći model 963 LMDh, automobil je doživio niz važnih promjena. Ovjes i upravljački sustavi prilagođeni su cestovnoj vožnji, dok su karoserijski dijelovi od karbonskih vlakana pažljivo brušeni i obojani u posebnu Martini srebrnu boju, što je izravna posveta Count Rossi 917 modelu. Interijer je također oplemenjen vrhunskom Alcantarom i finom kožom u tamno bež nijansi, a posebni detalji poput kožom obloženog volana, 3D-printanog držača za čašu i elegantnih ventilacijskih otvora dodatno naglašavaju luksuz.
Iako su napravljeni brojni kompromisi za cestovnu vožnju, srce automobila ostalo je gotovo identično originalnom trkaćem bolidu. Pokreće ga 4,6-litreni V8 twin-turbo motor u kombinaciji s hibridnim sustavom, ukupne snage oko 700 KS. Posebno kalibriranje bilo je potrebno kako bi mogao koristiti uobičajeni benzin za cestovne uvjete. Također, posebna pažnja posvećena je uglađenosti isporuke snage kako bi automobil bio prikladan i za gradske vožnje.
Automobil se vozi na Michelinovim kišnim trkaćim gumama, montiranim na 18-inčne OZ kotače, a visina vozila povećana je kako bi se prilagodilo običnim cestama, s amortizerima postavljenim na mekše postavke. Također, automobil je opremljen svjetlima, pokazivačima smjera i trubom, nužnima za vožnju cestama.
Pokretanje automobila i dalje je specifično trkaće, zahtijeva laptop i pomoć stručnjaka iz trkaćeg tima. Ipak, s obzirom na to da Roger Penske posjeduje vlastitu trkaću stazu, korištenje ovog posebnog Porschea neće mu predstavljati veliki problem.
Prva službena vožnja automobila dogodila se u blizini staze Le Mans, uz poseban dopuštenje francuskih vlasti. Iskusni Porscheov vozač Timo Bernhard izjavio je kako je vožnja uz bok kultnog modela 917 Count Rossi bila iskustvo za pamćenje, naglasivši udobnost i upravljivost ovog posebnog automobila.
Porsche 963 RSP trenutno se izlaže na utrci Le Mans, a zatim će biti predstavljen u Porscheovom muzeju u Stuttgartu, nakon čega slijedi nastup na Festivalu brzine u Goodwoodu. Unatoč tome što se radi o jedinstvenom automobilu, Porsche ne isključuje mogućnost proizvodnje sličnih projekata u budućnosti.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.