Početna Auto 641 pregleda

Stigao je novi "Super Lamborghini": Revuelto s 1015 KS

FOTO: Lamborghini

Revuelto je na španjolskom i naziv za kajganu, što će sigurno biti dobar povod za šale u budućnosti

Dugo smo ga čekali. Aventador se proizvodio čak 12 godina, a sada je konačno stigao njegov nasljednik. I sukladno tradiciji kod Lamborghinija ima novo ime. Novi najprestižniji Lamborghini zove se Revueltto. I koliko je to ime različito od Aventador, toliko je i sam auto različit od svojeg prethodnika. Ovo je prvi Lamborghinijev plug-in hibrid. 

Author: Lamborghini foto: Lamborghini

No prvo malo o imenu. Lamborghini ovdje ostaje vjeran tradiciji te svaki novi model naziva po drugom biku iz španjolske koride.    Revuelto na španjolskom znači , "nemiran" ili "zbunjen", a to ime je nosio borbeni bik koji je tijekom svoje karijere čak osam puta uletio na tribine i nasrnuo na publiku. Lamborghiniju je možda promaklo da je Revuelto na španjolskom i naziv za kajganu, što će sigurno biti dobar povod za šale u budućnosti. U svakom slučaju Španjolcima je ime sigurno pomalo smiješno. 

Author: Lamborghini foto: Lamborghini

Pređimo na pogon. Iako mnogima na spomen plug-in hibrida u supersportskim autima skače tlak, Lamborghini Revuelto sigurno nikoga neće razočarati svojim pogonom. Od sada je elektrificiran, ali je na sreću zadržao V12 atmosferski motor što znači da uzbudljiv zvuk visokih okretaja V12 motora kombinira s još većom snagom i instantnim okretnim momentom. 

Author: Lamborghini foto: Lamborghini

Revolucionarni pogon sastoji se od novorazvijenog 6,5-litrenog V12 atmosferskog motora i tri električna motora.Novi motor L545 teži 218 kilograma, što ga čini najlakšim Lamborghinijevim V12 ikada. 128 KS po litri također je novi interni rekord i impresivan rezultat za atmosferski motor. U usporedbi s Aventadorom, motor je je zakrenut za 180 stupnjeva. Snaga mu je sa 825 KS pri vrtoglavih 9.250 o/min. Maksimalni okretni moment je 725 Nm pri 6.750 o/min. Crveno područje je na 9.500 o/min. Mamma Mia. Ovaj motor će sigurno vrištati!

Author: Lamborghini foto: Lamborghini

Malo i električnim motorima . Dva snage po 150 KS su na prednjoj osovini i svaki pokreće jedan od prednjih kotača. Treći, jednake snage je postavljen na potpuno novi 8-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom. Mjenjač je zajedno sm motorom težak 193 kilograma, a Lamborghini tvrdi da je brži od 7-stupanjskog DCT-a u Huracánu. Mjenjač nudi mogućnost višestrukog prebacivanja u niže stupnjeve prijenosa jednostavnim držanjem lijeve poluge mjenjača tijekom kočenja. Osim toga, mjenjač je sada - kao u legendarnoj Miuri - postavljen poprečno iza V12 motora. Time se oslobodio prostor u središnjem tunelu, gdje je litij-ionska baterija malog kapaciteta od 3,8 kWh. Može se puniti snagom do 7 kW i i tako se napuni za 30 minuta . Naravno, baterija se puni i tijekom kočenja ili pomoću motora. Čisti električni doseg je zanemarivih 10 kilometara, no plug-in hibridni sustav je uspio smanjiti emisije CO2 za čak 30 posto u odnosu na Aventadora.  Author: Lamborghini foto: Lamborghini

Kada sve te motore zbrojimo zajedno dolazimo do maksimalne snage sustava od 1015 KS: koliko je maksimalni okretni moment sustava Lamborghini ne navodi. Sve te konjske snage dovoljne su za spektakularna ubrzanja. Do 100 km/h auto ubrza za 2,5 sekundi. Lamborghini navodi da je maksimalna brzina veća od 350 km/h ne navodeći točan podatak. 

Author: Lamborghini foto: Lamborghini

Revuelto je napravljen na novoj šasiji od karbonskih vlakana koja je inspirirana zrakoplovnom tehnologijom.  Prednja struktura također je 100 posto od karbonskih vlakana, prema proizvođaču prva takva u super sportskim automobilima. U usporedbi s šasijom Aventadora, ona je oko 10 poto lakša, a prednji okvir je 20 posto lakši od svog aluminijskog prethodnika. Sve to uz povećanje krutosti od 25 posto. Raspored težine je 44:56 posto. U usporedbi s Aventadorom Ultimae, stabilizatori su 11 posto čvršći sprijeda i 50 posto čvršći straga. Osim toga, prijenos upravljača je izravniji za 10 posto.

Author: Lamborghini foto: Lamborghini

Aktivna aerodinamika, posebice prednji spliter i novi dizajn krova, kroz koji se zrak usmjerava prema aktivnom stražnjem krilu, namijenjeni su poboljšanju aerodinamičnosti (+61 posto) i potisne sile (+66 posto). Električno vektoriranje okretnog momenta, koje također radi zajedno s upravljanjem stražnjim kotačima, pomaže u dinamici vožnje. Unutar naplataka koji su 20 do 22 inča nalaze se karbonsko-keramičke kočnice od 410 mm sprijeda i 390 mm straga.

Author: Lamborghini foto: Lamborghini

U Lamborghiniju su mislili i na praktičnost. Prostor za noge je povećan za izdašnih 84 mm. Također, iza sjedala ima znatno više prostora u koji se, prema riječima proizvođača, može smjestiti i neizostavna torba s palicama za golf. Ispod prednjeg poklopca je mali prtljažnik, a tu su i nova spremišta između sjedala i u donjem dijelu armaturne ploče, kao i držač za čaše na suvozačevoj strani. Osim toga, novi dizajn krova pruža 26 mm više prostora za glavu.

Author: Lamborghini foto: Lamborghini

Što se infotainmenta tiče, Talijani se oslanjaju na 12,3-inčni zaslon s digitalnim instrumentima, okomito postavljen 8,4-inčni ekran za infotainment i novi 9,1-inčni zaslon ispred suvozača. 

Author: Lamborghini foto: Lamborghini

Lamborghini još nije objavio kada auto dolazi na tržište i kolika će mu biti cijena. Pojavile su se glasine da bi trebao biti oko 30 posto skuplji od Aventadora te koštati oko 600.000 eura. "Sitnica" u odnosu na neke podjednako snažne hiperautomobile koji koštaju milijun, dva pa i više eura. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.