Novi Leaf više nije klasična kompaktna limuzina s pet vrata, već crossover sa spuštenom linijom krova gotovo coupe-SUV
Nissan Leaf, jedan od prvih serijskih električnih automobila na svijetu, konačno je dobio potpuno novu generaciju i to u najdubljem smislu tih riječi. Nakon što je drugi Leaf (2017.) bio tek evolucija originala iz 2010., treća inkarnacija briše sve što je dosad bilo poznato pod tim imenom. Nova platforma, novi dizajn, nove proporcije i potpuno nova pozicija na tržištu. Nissan je, uz podršku Renaulta, Leaf pretvorio u atraktivan coupé-crossover s dosegom do 602 kilometra.
Novi Leaf više nije klasična kompaktna limuzina s pet vrata, već crossover sa spuštenom linijom krova gotovo coupe-SUV. Inspiracija dolazi iz Nissanova koncepta Chill-Out iz 2021., a nova forma donosi i nove proporcije. Auto je s 435 cm dužine točno je 14 centimetara kraći od prethodnika, no zato je 2 centimetra širi i viši, pa nudi više korisnog prostora unutra. Prtljažnik sada ima volumen od 437 litara, što je 37 litara više nego prije.
Prednji kraj karakterizira LED svjetlosna traka koja povezuje glavna svjetla, dok su dnevna svjetla vizualno povezana s crnim ukrasnim elementima. Krajnje neobičan stražnji dio donosi glatko izvedenu siluetu, masku s integriranim stražnjim svjetlima i natpisom "Leaf". Prednje kvake su uvučene u karoseriju, a stražnje skrivene u C-stupu, u skladu s modernim dizajnerskim trendovima.
Leaf sada koristi platformu AmpR Medium (bivši CMF-EV), koju dijeli s Renaultovim modelima Mégane E-Tech i Scenic E-Tech, kao i budućim Alpine A390. Međuosovinski razmak od 269 cm gotovo je identičan Méganeu, no karoserija je 15 cm duža. Iako koristi zajedničku osnovu, Leaf ima jedinstveno oblikovan interijer koji se ne preklapa ni s Renaultom, ali ni s Nissanom Ariyom.
Kabina objedinjuje digitalnu instrumentnu ploču i infotainment zaslon u jednoj horizontalnoj jedinici, a dizajnerski pristup odmiče od klasičnih Nissanovih rješenja, ciljajući više prema futurističkom, tehnološki usmjerenom dojmu.
Nissan nudi Leaf s dvije električne konfiguracije. Osnovna verzija ima bateriju od 52 kWh, elektromotor sa 177 KS i 345 Nm. Ubrzava 0–100 km/h za 8,6 sekundi i nudi WLTP doseg od 436 km. Maksimalna snaga punjenja je 105 kW. Snažnija verzija ima bateriju od 75 kWh, 218 KS, ubrzava 0–100 km/h za 7,5 sekundi, te nudi doseg od 602 km i brzo punjenje snagom do 150 kW.
Kod obje izvedbe, maksimalna brzina ograničena je na 160 km/h. U odnosu na prethodni Leaf, performanse nisu značajno poboljšanje, ali su zato doseg i brzina punjenja osjetno bolji.
Nissan planira prve isporuke nove generacije Leafa već krajem ove godine, a proizvodit će se i dalje u britanskom Sunderlandu, kao i prethodni modeli. Cijene još nisu otkrivene.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.